Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2009, 23:59
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Post Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de brief?)

Zoals de titel zegt, ik ben al een aardig tijdje aan het solliciteren, schrijven, bellen, gesprekken.. wel tijdelijke functies gehad maar het schiet verder nog niet echt op...
Vandaar dat ik me aan heb gemeld op dit forum, hopelijk kan ik zo mijn brieven wat sterker maken, dat ik zo tenminste iets meer kans heb dat ik door de selectieprocedure heen kom

Deze functie is bij een school (groot instituut en dit is op een bepaalde afdeling). Ze zoeken een medewerker frontoffice en de functie-inhoud is dit ongeveer;
De medewerker frontoffice is het eerste aanspreekpunt voor studenten, medewerkers en externen, zowel persoonlijk aan de balie, telefonisch als digitaal. Daarnaast verricht de medewerker frontoffice administratieve werkzaamheden ten behoeve van de uitvoering van het onderwijs.

Erg veel en leuke taken dus.

Dit is mijn brief, ik hoop dat iemand tips/aanmerkingen/opmerkingen heeft voor me, want ik ben inmiddels wel zat van het solliciteren ;

-------------------------------------------------------------------------------------------
Toen ik uw vacature zag op de site van ** dacht ik, dat is iets voor mij! Ik zal u vertellen waarom.
Uw advertentie spreekt mij aan, omdat dit precies taken zijn die bij mij passen. Veel leuke en diverse taken, contact met mensen, samenwerking, ik heb hier ervaring mee en vind het ook erg leuk.

Van 2002 tot en met 2007 heb ik bij een transportbedrijf gewerkt in ***. Hier fungeerde ik als de spreekwoordelijke spin in het web. Ik had hier veel en diverse taken, van baliewerkzaamheden en telefoonverkeer tot de facturatie en het assisteren van de boekhouder, planner en de directie. Voor een overzicht van mijn taken en verantwoordelijkheden verwijs ik graag naar mijn bijgevoegde CV. Helaas kon de functie niet worden omgezet naar een parttime dienstverband.

Hierna heb ik een half jaar gewerkt als administratief medewerker bij een leverancier van revalidatiehulpmiddelen. Deze functie werd uitgebreid qua uren en ik wilde niet meer dan drie dagen werken.
Momenteel werk ik tijdelijk bij het *** als administratief medewerker, wegens tijdelijke onderbezetting van het Wervingssecretariaat. Bij deze functies heb ik het contact met mensen erg gemist. Ik ben namelijk dienstverlenend ingesteld, ik ben begripvol en help graag mensen . In uw vacature komt duidelijk naar voren dat u zo iemand zoekt, vandaar dat ik direct enthousiast werd.

Via kennissen die bij u werken en natuurlijk via internet heb ik gehoord en gelezen dat de ** een erg prettige werkgever is. Een bruisende werkomgeving met veel uitdaging in het werk. Het lijkt me dan ook erg leuk om deel uit te maken van uw team.

Ik ben er van overtuigd dat ik de medewerker ben die u zoekt. U biedt een parttime functie aan, een omvang die perfect bij mijn wensen past aangezien ik eind november vorig jaar bevallen ben van mijn tweede kindje. Hopelijk geeft u mij de kans deze brief in een persoonlijk gesprek toe te lichten.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2009, 07:57
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de bri

Beste Dorien,

Op zich een goede brief, maar ik denk dat ik weet waarom je al die keren bent afgewezen.

Citaat:
Helaas kon de functie niet worden omgezet naar een parttime dienstverband.
Citaat:
Deze functie werd uitgebreid qua uren en ik wilde niet meer dan drie dagen werken.
Citaat:
(...) aangezien ik eind november vorig jaar bevallen ben van mijn tweede kindje.
Al deze punten geven aan dat je eigenlijk niet zo flexibel bent. Tevens hoort negatief taalgebruik nooit thuis in een motviatiebrief. Vertel alleen hoe goed je bent en hoe graag je bij bedrijf X wilt werken en je simpelweg een uitnodiging voor een sollicitatie ontvangt. Als de werkgever je uiteindelijk uitnodigt kan deze altijd nog vragen waarom je bij de betrokken werkgevers weggegaan bent als je het daar zo naar je zin had.

Probeer altijd positief over te komen en ga zeker niet je misschien wat minder sterke punten overbelichten in je eerste brief.

Ik bedoel dit niet verkeerd, ik heb alleen je brief bekeken zoals een bedrijf dat zou doen.

Alsi k jou was zou ik bovenstaande citaten uit de brief halen en op die manier solliciteren. Je maakt dan veel meer kans uitgenodigd te worden!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2009, 10:14
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de bri

Kijk, daar heb ik wat aan! Dat was me dus nog niet zelf opgevallen. Super bedankt, je hebt gelijk! Ik heb twee zinnen weg gehaald, vind je dat ik die laatste ook nog moet doen? Dat ik eind nov bevallen ben van mijn 2e kindje?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juni 2009, 10:17
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de bri

ow ik was niet ingelogd. Zal ik hem nog even kopieren voor het complete beeld. En ik heb die zinnen gewoon geknipt, dat stuk over de werkervaring klopt dat nu nog wel?


Toen ik uw vacature zag op de site van Noorderlink dacht ik, dat is iets voor mij! Ik zal u vertellen waarom.
Uw advertentie spreekt mij aan, omdat dit precies taken zijn die bij mij passen. Veel leuke en diverse taken, contact met mensen, samenwerking, ik heb hier ervaring mee en vind het ook erg leuk.

Van 2002 tot en met 2007 heb ik bij een transportbedrijf gewerkt in **. Hier fungeerde ik als de spreekwoordelijke spin in het web. Ik had hier veel en diverse taken, van baliewerkzaamheden en telefoonverkeer tot de facturatie en het assisteren van de boekhouder, planner en de directie. Voor een overzicht van mijn taken en verantwoordelijkheden verwijs ik graag naar mijn bijgevoegde CV.

Hierna heb ik een half jaar gewerkt als administratief medewerker bij een leverancier van revalidatiehulpmiddelen. Momenteel werk ik tijdelijk bij het *** als administratief medewerker, wegens tijdelijke onderbezetting van het Wervingssecretariaat. Bij deze functies heb ik het contact met mensen erg gemist. Ik ben namelijk dienstverlenend ingesteld, ik ben begripvol en help graag mensen . In uw vacature komt duidelijk naar voren dat u zo iemand zoekt, vandaar dat ik direct enthousiast werd.

Via kennissen die bij u werken en natuurlijk via internet heb ik gehoord en gelezen dat de ** een erg prettige werkgever is. Een bruisende werkomgeving met veel uitdaging in het werk. Het lijkt me dan ook erg leuk om deel uit te maken van uw team.

Ik ben er van overtuigd dat ik de medewerker ben die u zoekt. U biedt een parttime functie aan, een omvang die perfect bij mijn wensen past aangezien ik eind november vorig jaar bevallen ben van mijn tweede kindje. Hopelijk geeft u mij de kans deze brief in een persoonlijk gesprek toe te lichten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 juni 2009, 10:27
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de bri

Hoi,

Het bevallen kan ook aangeven dat je nog niet helemaal stabiel bent (een kind geeft toch onverwachte wendingen/omstandigheden aan vrijwel elke dag). Hierdoor alleen al kunnen ze kiezen voor iemand anders waarvan bijv. de kinderen al uit huis zijn en ze er vanuit kunnen gaan dat deze persoon 99% van de tijd aanwezig is.

Misschien weer hard, maar ik ken genoeg mensen in het bedrijf waar ik nu werk, die ontslagen worden vanwege een te hoog verzuim ivm aanhoudende wisselende en plotselinge situaties met hun kinderen. Zeker voor alleenstaande moeders of voor dubbelwerkende ouders zal/kan dit moeilijk zijn en logischerwijs zal een werkgever daar dan ook rekening mee houden bij de selectieprocedure.

Voor de rest vind ik je brief nu prima!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 juni 2009, 13:47
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de bri

Oké.. ik snap hem. En ik kan het me idd ook wel wat voorstellen ja. Ik bedenk nog even een ander eind! Dankje !!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 juni 2009, 18:06
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de bri

Je brief is bijzonder wazig.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 juni 2009, 18:42
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de bri

leg es uit?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 juni 2009, 07:42
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de bri

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorien Bekijk bericht
leg es uit?
Maak je maar geen zorgen Dorien, Gast Henk plaatst wel vaker vage reacties zonder deze te onderbouwen.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 juni 2009, 11:26
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de bri

oke thanks

Ik heb iemand anders mijn brief ook laten lezen, en ze vond het nogal een hoog 'leuk' gehalte hebben. Ik heb hem dus nog even weer aangepast.

Toen ik uw vacature zag op de site van Noorderlink dacht ik, dat is iets voor mij! Ik zal u vertellen waarom.
Uw advertentie spreekt mij aan, omdat dit precies taken zijn die bij mij passen. Bijvoorbeeld het ontvangen en helpen van mensen, het bemensen van de telefooncentrale en de samenwerking in een team. Ik heb hier ervaring mee en vind het ook erg leuk.

Van 2002 tot en met 2007 heb ik bij een transportbedrijf gewerkt in***. Hier fungeerde ik als de spreekwoordelijke spin in het web. Ik had hier veel en diverse taken, van baliewerkzaamheden en telefoonverkeer tot de facturatie en het assisteren van de boekhouder, planner en de directie. Voor een overzicht van mijn taken en verantwoordelijkheden verwijs ik graag naar mijn bijgevoegde CV.

Hierna heb ik een half jaar gewerkt als administratief medewerker bij een leverancier van revalidatiehulpmiddelen. Momenteel werk ik tijdelijk bij het **als administratief medewerker, wegens onderbezetting van het Wervingssecretariaat. Bij deze functies heb ik het contact met mensen erg gemist. Ik ben namelijk dienstverlenend ingesteld,?????*. In uw vacature komt duidelijk naar voren dat u zo iemand zoekt, vandaar dat ik direct enthousiast werd.

Ik heb vernomen dat de Hanzehogeschool een erg prettige werkgever is. Een bruisende werkomgeving met veel uitdaging in het werk. Het lijkt me dan ook erg leuk om deel uit te maken van uw team.

Ik ben er van overtuigd dat ik de medewerker ben die u zoekt. Ik wil deze motivatie dan ook graag in een gesprek toelichten.

Met vriendelijke groet,


* Hellup! Waarom ben ik dan dienstverlenend ingesteld, wat vind ik er zo leuk aan? Sja...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Wat vinden jullie van mijn brief? (Bijbaantje, slagerij) Paulien Sollicitatiebrief en cv 1 18 september 2006 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon