Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 1 augustus 2012, 16:53
BuBu BuBu is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2011
Berichten: 8
BuBu is on a distinguished road
Standaard

Thanks voor de verbeteringen

Is het voor de rest goed genoeg? Maak ik hiermee genoeg indruk of zal mijn brief niet zo opvallen en kan het anders?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 2 augustus 2012, 14:32
BuBu BuBu is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2011
Berichten: 8
BuBu is on a distinguished road
Standaard

Dit is het nu geworden:


Geachte heer/mevrouw,

U zoekt een succesvolle accountmanager en ik kan dit zeker zijn. Op de website van XXXXX zag ik dat XXXXX een vacature heeft voor de functie van “International Junior Accountmanager”. Deze wekte gelijk mijn interesse door mijn ervaring in een soortgelijke functie. In contact zijn met klanten, ondernemend en commercieel handelen en resultaten halen in harde cijfers. Dit is precies de functie waar ik naar op zoek ben!

In mijn huidige functie als trader ben ik verantwoordelijk voor het verkopen van bevroren vis naar China en heb ik internationale werkervaring opgedaan in de (frozen) food branche. Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan uit acquisitie van nieuwe klanten (koud), prospects benaderen en onderhandelen van verkoopprijzen. Ook heb ik ook reeds ruime ervaring met het onderhouden van klantcontact bij mijn huidige als toenmalige functies als gastheer, sales agent en account manager. Het halen van verkooptargets en het sluiten van deals via zowel de telefoon als in een face to face-gesprek gaat mij gemakkelijk af.

Tijdens mijn studie Commerciële Economie heb ik een solide basis gelegd voor mijn marketing- en salestechnieken. Om ervaring op internationaal niveau te op te doen, heb ik stage gelopen in China. Tijdens deze stage heb ik gevarieerde opdrachten uitgevoerd voor de marketingafdeling van dit bedrijf en deze uiteindelijk met bevredigende resultaten afgerond. Hieruit is gebleken dat ik een groot aanpassingsvermogen heb en dat een onbekende omgeving geen negatieve invloed heeft op mijn goede werkresultaten.Daarnaast heb ik meerdere malen winstgevende basketbalevenementen georganiseerd, wat aantoont dat ik commercieel en ondernemend ingesteld ben en bovendien ruime mate van overtuigingskracht bezit om via mijn netwerk meerdere sponsoren binnen te halen. Mijn uitstekende presentatievaardigheden zullen goed van pas komen bij klantpresentaties. Verder zullen mijn goed ontwikkelde sociale vaardigheden een belangrijke rol spelen bij het in stand houden van een goede relatie met klanten.

Met mijn commerciële instelling, resultaatgerichtheid en analytische vermogen denk ik dat ik de benodigde eigenschappen bezit om de functie als International Junior Accountmanager met de gewenste resultaten te vervullen en een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie. Voor mijn werkervaringen en studies verwijs ik u naar mijn CV. Hierover vertel ik graag meer tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #13  
Oud 3 augustus 2012, 05:26
Sproetje Sproetje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 11
Sproetje is on a distinguished road
Standaard

Ik vind je brief toch nog wat terughoudend en heb de volgende aanvullingen. Ook al is de functie voor een Junior Accountmanager, je mag best wat krachtiger over komen. Probeer je zinnen wat korter te houden. Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BuBu Bekijk bericht
Dit is het nu geworden:


Geachte heer, mevrouw, Heb je geen naam?

U zoekt een succesvolle accountmanager en ik kan dit zeker zijn. Op de website van XXXXX zag ik dat XXXXX een vacature heeft voor de functie van “International Junior Accountmanager”. Deze wekte gelijk mijn interesse door mijn ervaring in een soortgelijke functie. In contact zijn met klanten, ondernemend en commercieel handelen en resultaten halen in harde cijfers. Dit is precies de functie waar ik naar op zoek ben! Op de website van XXXXX zag ik uw vacature voor de functie van “International Junior Accountmanager”. Deze wekte gelijk mijn interesse. Ondernemend, commercieel en resultaatgericht handelen zijn eigenschappen die mij op het lijf zijn geschreven. Daarom solliciteer ik dan ook naar deze functie.

In mijn huidige functie als trader, bij een internationaal bedrijf, ben ik verantwoordelijk voor het verkopen van bevroren vis naar China. Daarnaast bestaan mijn dagelijkse werkzaamheden uit acquisitie van nieuwe klanten (koud), prospects benaderen en onderhandelen over verkoopprijzen. Ook heb ik een ruime ervaring met het onderhouden van klantcontact bij mijn huidige als toenmalige functies als gastheer, sales agent en account manager.dit loopt niet lekker, omschrijf het eens anders. Het halen van verkooptargets en het sluiten van deals, zowel via de telefoon als in een face to face-gesprek, gaat mij gemakkelijk af.

Tijdens mijn studie Commerciële Economie heb ik een solide basis gelegd voor mijn marketing- en salestechnieken. Om ervaring op internationaal niveau tekan weg op te doen, heb ik stage gelopen in China. Tijdens deze stage heb ik gevarieerde opdrachten uitgevoerd voor de marketingafdeling van dit bedrijf. Door mijn grote aanpassingsvermogen heb ik dit met bevredigende resultaten afgerond. en deze uiteindelijk met bevredigende resultaten afgerond. Hieruit is gebleken dat ik een groot aanpassingsvermogen heb en dat een onbekende omgeving geen negatieve invloed heeft op mijn goede werkresultatendeze zin weglaten Daarnaast heb ik meerdere malen winstgevende basketbalevenementen georganiseerd, wat aantoont dat ik commercieel en ondernemend ingesteld ben en bovendien ruime mate van overtuigingskracht bezit om via mijn netwerk meerdere sponsoren binnen te halen. ook deze zin loopt niet lekker Daarnaast heb ik winstgevende basketbalevenementen georganiseerd. Via mijn netwerk en met grote overtuigingskracht, is het mij gelukt om meerdere sponsoren binnen te halen. Mijn uitstekende presentatievaardighedenwaaruit blijkt dat jij die hebt? zullen goed van pas komen bij klantpresentaties. Verder zullen mijn goed ontwikkelde sociale vaardigheden een belangrijke rol spelen bij het in stand houden van een goede relatie met klanten. Met mijn goed ontwikkelde sociale vaardigheden verwacht ik een belangrijke rol te spelen.......

Met mijn commerciële instelling, resultaatgerichtheid en analytische vermogen denk ik dat ik de benodigde eigenschappen bezit om de functie als International Junior Accountmanager met de gewenste resultaten te vervullen en een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie. denk ik is te onzeker. Ook een te lange zin. Probeer dit anders te omschrijven waardoor het niet zo onzeker is. Dat je commercieel en resultaatgericht bent, staat ook al boven aan.Voor mijn werkervaringen en studies verwijs ik u naar mijn CV. Hierover vertel ik graag meer tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Heel veel succes!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 september 2012, 18:25
headbanger headbanger is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2012
Berichten: 6
headbanger is on a distinguished road
Standaard

wij mensen zijn stiekem van niet te veel lezen.
kort maar krachtig en verzorgt.
een a4 heb je zo vol getypt.

als ik dit allemaal achter elkaar typt lijkt het een lange blabla verhaal.
maak alinea's ziet er verzorgt uit en nodigt ook uit om te lezen.

de reacties op jouw solicitatie helpen mijn ook weer!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Feedback svp Joon Sollicitatiebrief en cv 3 29 september 2014 17:00
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon