Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 juni 2013, 00:07
Smurfin_24 Smurfin_24 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juni 2013
Berichten: 2
Smurfin_24 is on a distinguished road
Standaard Met spoed graag jullie reactie op welke brief juist is (ik twijfel nog wel)

Eerste brief:
Lelystad, 17 juni 2013

Betreft: sollicitatie onderwijsassistent voortgezet onderwijs

Geachte mevrouw ….,

Bij het zien van de vacature onderwijsassistent bij ….Scholengemeenschap, was ik meteen enthousiast. Ik besloot hierop direct te solliciteren want de functie sluit bij mijn wensen, opleiding, ervaringen en capaciteiten.

Na het bekijken van de website ben ik nog enthousiaster geworden over de school.
Wat mij erg aanspreekt is de sfeer, de werkklimaat en vooral de aandacht die de leerlingen krijgen om zo goed mogelijk te kunnen presteren.

In 2006 heb ik mijn onderwijsassistente diploma behaald aan de ROC Flevoland te …..

Ik ben geschikt voor bovengenoemde functie omdat ik geduldig, gemotiveerd ben en de leerlingen de juiste begeleiding kan geven in hen ontwikkeling en schoolvaardigheden.
Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn kwaliteiten, enthousiasme, flexibiliteit, initiatieven en verantwoordelijkheidsgevoel de team zal versterken. Ook ben ik creatief ingesteld zowel binnen als buiten de school, wat erg belangrijk is voor een basisschool.
Tevens ben ik een persoon die sterk in zijn schoenen staat en goed met leerlingen en collega’s kan samenwerken. Verder hecht ik veel belang aan een open klas- en schoolsfeer, waarin docenten en leerlingen zichzelf kunnen zijn.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae. Mijn sollicitatie zou ik graag nader persoonlijk willen toelichten.

Hopend op een positieve reactie uwerzijds, verblijf ik,

Hoogachtend,


Tweede brief:
Lelystad, 17 juni 2013


Betreft: functie onderwijsassistente

Geachte mevrouw Jansen….,


Mijn naam is …en ik ben 28 jaar. In juli 2006 ben ik afgestudeerd aan de Regionaal Opleidingen Centrum, richting onderwijsassistente (OA).

Tijdens mijn studie is gebleken dat ik de onderwijs aspecten het meest interessant vond.
Gedurende mijn stageperiode heb ik me dan ook vooral met deze aspecten bezig gehouden. Deze stage vond plaats bij De Openbare basisschool ….

Mijn motivering om te solliciteren naar de functie onderwijsassistente, is om mijn verworven kennis en vaardigheden nu eens op basisschool uit te voeren.
Ik ben ervan overtuigd dat ik een geschikte persoon ben voor de functie onderwijsassistente, omdat ik geduldig en gemotiveerd ben. Tevens ben ik een persoon die sterk in zijn schoenen staat en goed met kinderen en collega’s kan samenwerken. Verder hecht ik veel belang aan een open klas- en schoolsfeer, waarin docenten en leerlingen zichzelf kunnen zijn.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Mijn sollicitatie zou ik graag nader persoonlijk willen toelichten.

Hopend op een positieve reactie uwerzijds, verblijf ik,

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juni 2013, 07:01
Leon89 Leon89 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 5
Leon89 is on a distinguished road
Standaard

Dit is mijn eerste reactie op een brief, en ik ben zelf ook net begonnen met schrijven van brieven, dus ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Je eerste brief spreekt mij het meest aan. Ik zou nog wel mezelf wat meer introduceren. Dus je naam en leeftijd, gewoon de algemene gegevens.

Verder zag ik nog een paar kleine foutjes, 'kan geven in hen ontwikkeling', hen moet hier hun zijn.

En de zin beginnend met ' ik ben ervan overtuigd' zou ik herschrijven. Deze vind ik zo niet lekker lezen en je begint twee zinnen onder elkaar met ik ben, weet niet of dit erg is alleen?

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juni 2013, 16:43
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hallo Smurfin,

Als je met spoed feedback wil hebben is het een idee om zelf met spoed de forumregels te lezen en met name wat betreft punt twee zelf actie te ondernemen.

Je brief komt op mij erg standaard en weinig aansprekend over. Daarnaast bevreemd het mij dat je solliciteert bij een instelling voor voortgezet onderwijs en later in je brief refereert naar een basisschool. Daarnaast laat je in je brief niets blijken van enige vakinhoudelijke kennis.

Ook raad ik je aan om hier op deze site en elders op het web te gaan lezen hoe je een pakkende sollicitatiebrief schrijft. Bijvoorbeeld a.d.h.v. de AIDA-methode. Heb je dat gedaan, ga dan vervolgens met je nieuw opgedane kennis aan de slag door brieven van anderen van feedback te voorzien. Daar leer jezelf heel veel van.

Succes met het herschrijven van je brief.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juni 2013, 16:49
sd13 sd13 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 7
sd13 is on a distinguished road
Standaard

De eerste brief heeft een hoog ik-gehalte. Dit leest niet lekker.
Begin met een pakkende zin, maakt de brief veel aantrekkelijker (zie o.a. de tips van Maarten_W over de AIDA-methode en dergelijke).

Let ook op de opmaak. Of doe tussen elke alinea een witregel of gebruik inspringen o.i.d. (weet niet of dit door knippen/plakken komt misschien).

Succes met het herschrijven
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 juni 2013, 18:18
Smurfin_24 Smurfin_24 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juni 2013
Berichten: 2
Smurfin_24 is on a distinguished road
Standaard

Jongens, heel erg bedankt voor de reacties! Ik ga direct aan de slag met het herschrijven van de brief..dat klopt inderdaad ik heb veel brieven geschreven en doordat ik zoveel heb geschreven ben ik aan het kopieren en plakken geweest. Want ik solliciteer naar de functie onderwijsassistent in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. Nogmaals bedankt voor alle tips en tops!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Open sollicitatiebrief, graag nog een laatste blik ilsieils Sollicitatiebrief en cv 2 3 augustus 2006 13:27
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief, moet morgen de deur uit. Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 2 8 april 2006 17:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon