Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 juli 2012, 13:34
lotje lotje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juli 2012
Berichten: 4
lotje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Administratief Medewerker

18 juli 2012

Betreft: Sollicitatie Administratief Medewerker

Geachte xxxxx,

Uw vacature op www.Werken bij de Overheid is voor mij aanleiding om te solliciteren naar de functie van Administratief Medewerker. Dit is graag wat ik wil bereiken in mijn werk.


Laat ik mij eerst voorstellen. Ik ben xxxx, 36 jaar. Heb hiervoor in supermarkten
gewerkt. Dit heb ik altijd met plezier gedaan. Toen ik uw vacature zag, sprak deze mij meteen aan:
een organisatie waarbij een open, informele sfeer belangrijk is. Enthousiasme en hard werken horen hierbij. Zelf vind ik dat ik goed binnen dit beeld pas.


Heb hiervoor veel ervaring opgedaan als Administratief Medewerker. Daarom zou ik ook heel
graag weer in deze branche willen werken. Kan goed samen werken in een team, en ben
nauwkeurig en altijd netjes op tijd.


Het genoemde takenpakket past goed bij mijn vaardigheden en vind ik aantrekkelijk omdat het zo gevarieerd is. Bovendien spreekt de werkwijze van uw centrum, zoals ik die op uw website ben tegengekomen, me bijzonder aan. Ik zou daarom graag voor deze vacante functie in aanmerking
komen.

Graag zou ik de kans krijgen mijn sollicitatie mondeling toe te lichten.

Hoogachtend,
xxxxxx


Bijlagen: Curriculum Vitae
  #2  
Oud 19 juli 2012, 13:56
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Check eerst eens de huisregels! Anderen onvangen ook graag feedback.

Inhoudelijk:

Ik vind jouw brief van de hak op de tak springen. Er zit geen duidelijke lijn in en de opbouw hapert ook.

Kijk eens op de site en zoek het AIDA-model eens op. Pas je brief hierop an en je zult zien dat je brief al veel sterker wordt.

Losse flodders als:
- ik kan goed in teamverand werk
- ik ben nauwkeurig,
- ik ben altijd op tijd,
zijn zonder toelichting doodoeners!

Je zegt dat je altijd in supermarkten hebt gewerkt. Ik associeer dat met vakken vullen en kassa's bedienen (gechargeerd). Meteen daarna zeg je dat je daarvoor altijd administrtatief werk hebt gedaan. Ik zou deze twee nader toelichten omdat ze niet in lijn zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groet,
Loon
__________________
Rens
  #3  
Oud 19 juli 2012, 14:11
lotje lotje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juli 2012
Berichten: 4
lotje is on a distinguished road
Standaard

Hoi rens,

Bedankt voor de tip. Het valt niet mee om een goed brief te maken.

Groetjes lotje
  #4  
Oud 19 juli 2012, 15:45
lotje lotje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juli 2012
Berichten: 4
lotje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Administratief Medewerker

, 18 juli 2012

Betreft: Sollicitatie Administratief Medewerker

Geachte xxxxx,

Naar aanleiding van uw vacature xxxxxxxxxxx stuur ik deze brief om mijn
welgemeende interesse in administratief medewerker te tonen.

Laat ik mij eerst voorstellen. Ik ben xxxxxxx, 36 jaar. Heb hier voor eerst administratief
gedaan en daarna ben ik in de winkel terecht gekomen. Maar zou het liefst weer administratief, willen doen. Omdat ik veel werkervaring heb en omdat ik diploma’s in heb gehaald.

Ik heb de opleiding mbo 2/3 gevolgd Drijver Education Centre te Schijndel. Deze heb ik met
succes afgerond. In 2009 heb ik mijn diploma in ontvangst mogen nemen. Daarom zou ik
ook graag in deze branche verder in willen gaan.

De functie Administratief Medewerker zou een unieke kans zijn in mijn loopbaan. Het biedt mij de mogelijkheid verder te groeien in deze branche. Daarnaast passen de missie en doelstelling van, SintLucas goed bij mijn ambities. Het werken bij SintLucas zie ik ook dan als een uitdaging.

Ik omschrijf mijzelf als gemotiveerd en nauwkeurig. Samen met mijn vaardigheden en samenwerken hoop ik een waardevolle versterking te zijn voor uw bedrijf.

Graag zou ik de kans krijgen mijn sollicitatie mondeling toe te lichten.

Hoogachtend,

xxxxxxxxxxxxxxxx


Bijlagen: Curriculum Vitae
  #5  
Oud 19 juli 2012, 16:24
lotje lotje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juli 2012
Berichten: 4
lotje is on a distinguished road
Standaard Hoop dat deze brief nog beter is!

Op mijn zoektocht naar een nieuwe werkomgeving tref ik op uw site de vacature van Administratief Medewerker, daar ben ik blij mee! Daarom wil ik u in deze brief graag uitleggen waarom ik solliciteer naar de functie van Administratief Medewerker.

Nadat ik mijn studie Mbo niveau 2/3 heb afgerond, heb ik verschillende functies vervuld. Zoals productiemedewerker, administratief, verkoopmedewerker. Maar na een paar jaar ben ik er toch, achter gekomen dat ik toch weer het liefst administratief wil gaan doen.

Een baan binnen de SintLucas geeft me de kans om van mijn passies mijn werk te maken. Ik krijg er een warm gevoel van om met het team werkzaamheden correct en tijdig uit te voeren waarbij je gebruik maakt van ieders kwaliteiten en capaciteiten binnen de voorgeschreven SintLucas processen. De uitdaging is om een goede verhouding te borgen tussen administratieve werkzaamheden. Mijn bijdrage hieraan is mijn manier van nauwkeurig om manier van werken.


Ik ben enthousiast, gedreven en leergierig ingesteld en beschik over een groot doorzettingsvermogen. Vanuit mijn ervaringen weet ik dat ik in een team goed kan functioneren. Tijdens mijn werkzaamheden als verkoopmedewerker heb ik ervaren dat ik ook goed zelfstandig kan werken. Als verkoopmedewerker heb ik mijn ,flexibel nauwkeurigheid, collegialiteit en administratieve verantwoording verder ontwikkeld. Daarnaast heb ik geleerd me aan te passen aan wisselende situaties, te werken onder druk en overzicht te houden. Ik kan mijn eigen manier van werken reflecteren, hiervan leren en mij zo blijvend ontwikkelen.


Gezien mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie. Middels het bijgevoegde Curriculum Vitae stel ik mij graag nader aan u voor. Ik wil mijn motivatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek. Met grote belangstelling wacht ik uw reactie af!
  #6  
Oud 19 juli 2012, 18:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Zoals Rens al zei: Check eerst eens de huisregels (stap 2)! Anderen onvangen ook graag feedback.

Het is hier niet de bedoeling dat je per uur een andere sollicitatiebrief plaatst en zelf niets bijdraagt.

Ik doe deze discussie op slot.
__________________
René
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief administratief medewerker Marleen26 Sollicitatiebrief en cv 4 29 februari 2012 14:49
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 10:19
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 14:03
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 20:48
Sollicitatiebrief Administratief Medewerker gosiag Sollicitatiebrief en cv 1 3 december 2009 21:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon