Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 juni 2014, 23:05
Fien Fien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2014
Berichten: 4
Fien is on a distinguished road
Standaard Feedback over mijn sollicitatiebrief

Hallo,
Zoals velen met mij en jullie ben ik ben ik momenteel aan het solliciteren en ik zou graag wat feedback krijgen over mijn sollicitatiebrief.
Want ik zie het even niet meer......

Alvast bedankt!!




Geachte heer/mevrouw,


Creatief, ondernemend en commercieel zijn vast een aantal eigenschappen welke u zoekt in een werknemer. Laat ik daar nu aan voldoen en daarom ook deze open sollicitatie.

Momenteel ben ik parttime werkzaam als zelfstandige, waarbij ik interieur en styling adviezen geef , en daarnaast ook diverse creatieve workshops organiseer. Wat ik met veel plezier doe en waarbij het mijn doel is om andere mensen te kunnen adviseren en inspireren.
Ik zou het dan ook erg leuk vinden om daar een passende en leuke baan bij te kunnen combineren.

Zoals op mijn CV ook te zien ben ik een ondernemend persoon en ga ik een uitdaging niet uit de weg. Na de opleiding Manager Wonen te ............. heb ik lange tijd ervaring opgedaan als interieurstylist en verkoopster in diverse woonwinkels. Daar heb ik onder andere taken verricht als styling, interieuradvies, verkoop, administratieve taken en het geven van diverse creatieve workshops. Helaas ben ik door economische redenen mijn baan als stylist verloren maar ondanks dat toch aan het werk gebleven, wat ik als positief ervaar. Daardoor heb ik grenzen verlegd en andere talenten ontdekt. Ondanks dat ik hierdoor veel geleerd heb, ligt mijn passie toch bij het wonen.

Ik hoop dat ik door middel van deze sollicitatiebrief en CV een duidelijk beeld heb kunnen schetsen van wie ik ben en wat ik kan.
Graag kom in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juni 2014, 10:17
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Wat me opvalt aan je brief is dat het mij helemaal niet duidelijk wordt welke functie je nu ambieert en waarom je nu juist bij dat bedrijf wilt werken. Als je een open sollicitatie stuurt, is het heel erg belangrijk dat je duidelijk maakt wat je zoekt, wat je te bieden hebt en waarom je (ongevraagd) bij die organisatie solliciteert. Jouw brief is nu erg ik-gericht en gaat vooral in op wat jij graag wilt. Daar verkoop je jezelf niet mee.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 juni 2014, 17:12
Fien Fien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2014
Berichten: 4
Fien is on a distinguished road
Standaard

Dankjewel voor je feedback, ik herken de punten die je opnoemt en heb dan ook de brief gedeletet en ben overnieuw begonnen.
Hieronder mijn nieuwe brief en ik hoor graag jullie meningen.
N.a.v. onderstaande tekst wil ik graag de open sollicitatie doen.

Momenteel hebben geen vacature beschikbaar, maar u kunt altijd een open sollicitatie sturen naar: **************

Uw sollicitatie zien wij graag voorzien van:

een motivatiebrief
een vermelding van de functie waar u naar op zoek bent
uw curriculum vitae



Mijn brief:



Betreft: Open sollicitatie


Geachte heer/mevrouw ******,

Hoewel er op dit moment geen vacatures zijn, wil ik door middel van deze open sollicitatie graag mijn enthousiasme kenbaar maken voor een fucntie van interieuradviseur bij uw bedrijf. Uw bedrijf spreekt mij enorm aan door de diversiteit aan collectie's en de verschillende afdelingen waardoor er voor elke woonwens iets te vinden is. Ik zou dan ook graag deel willen uitmaken van het proces om de klant daarin te adviseren en te inspireren.

Sinds het halen van de opleiding Manager Wonen aan het ******** heb ik werkervaring opgedaan in diverse bedrijven. Daarbij is het mijn taak om met de klant door middel van presentaties, stijl, kleur en productadvies tot een mooi eindresultaat te komen dat volledig bij de woonwensen van de klant aansluit. Uw bedrijf sluit ook goed aan bij mijn motivatie om mijn kennis wat betreft de producten te verbreden en nog dichter in dat proces bij de klant te kunnen staan. Naast het geven interieuradviezen heb ik ook ervaring opgedaan in het geven van diverse creatieve workshops welke ik nu nog steeds met veel enthousiasme geef.

Ik beschik over goede creatieve, communicatieve en sociale vaardigheden en ben flexibel inzetbaar. U hebt aan mij een persoon dat zowel individueel als in teamverband goed kan werken.
Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.




Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 juni 2014, 16:24
sot269 sot269 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2014
Berichten: 2
sot269 is on a distinguished road
Standaard

ik vond de openingszin van de eerste brief veel pakkender
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 juni 2014, 17:39
Fien Fien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2014
Berichten: 4
Fien is on a distinguished road
Standaard

Dankjewel voor je feedback, ik ga er nog even wat aan sleutelen, ik ben nog niet helemaal tevreden.....
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 juni 2014, 23:36
Petrichor Petrichor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juni 2014
Berichten: 5
Petrichor is on a distinguished road
Standaard

Ga mee met bovenstaande reactie. De openingszin van je eerste brief lijkt mij pakkender en springt er ook meer uit. Helemaal als je je bedenkt dat de werkgever niet één sollicitatiebrief per jaar krijgt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 juli 2014, 23:29
Fien Fien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2014
Berichten: 4
Fien is on a distinguished road
Standaard

Hartelijk dank voor jullie tips en feedback.
Het heeft geholpen, morgen heb ik een sollicitatiegesprek !!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 juli 2014, 19:54
Helder Helder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2014
Berichten: 20
Helder is on a distinguished road
Standaard

Je ziet echt een duidelijke verbetering in je tweede brief. Ik ben het ook eens met de andere reacties dat de eerste zin uit je eerste brief een pakkendere openingszin was.

Ik hoop dat je gesprek goed heeft uitgepakt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatiebrief sociaal-wetenschappelijk onderzoeker, graag feedback dorine Sollicitatiebrief en cv 2 9 september 2010 11:52
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief martina Sollicitatiebrief en cv 1 24 augustus 2010 16:26
Graag ontvang ik feedback over mijn sollicitatiebrief Tiramisu Sollicitatiebrief en cv 2 20 april 2010 16:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon