Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 augustus 2005, 19:26
marieke
Gast
 
Berichten: n/a
Question Mijn carričre loopt vast. Hoe nu verder?

Ik ben via via in de ICT beland. Eerst als applicatiebeheerder en nu al een jaar of 5 als informatie-analist. Ik praat met gebruikers en probeer concreet te beschrijven wat voor functionaliteit ze nodig hebben. Ook kijk ik naar de functionaliteit van bestaande systemen en probeer ik verbeteringen te bedenken.

Ik probeer al een tijdje de carrierestap naar projectleider te maken. Het verzinnen, regelen en aansturen van een project lijkt me wel wat. Maar zowel bij interne als externe sollicitaties willen ze mij niet hebben. "Te weinig kennis van ICT" is soms het argument. Of "niet helemaal het niveau om mensen aan te sturen". En het ergste is: het zijn altijd mannen die zulke baantjes krijgen

Wat kan ik doen om weer eens een stap verder te komen? Een opleiding? Of solliciteren op projectleider in een andere branche?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 september 2005, 17:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Mijn carričre loopt vast. Hoe nu verder?

Het argument "het zijn altijd mannen die zulke baantjes krijgen" is niet valide!
Dan leg je de schuld bij een ander.
Je dient jezelf altijd af te vragen; waarom ben ik niet in staan om zo'n functie/baan te verkrijgen.
Heb je tijdens de sollicitatiegesprekken om feedback gevraagd?
Ik neem aan dat er argumenten genoemd zijn die de motivatie waren om de keuze niet op jou te laten vallen.
De basis is om met de argumenten, terecht of onterecht, wat te gaan doen.
M.a.w. hoe kun je daar zelf je voordeel mee doen, dus verbeteren.
Een NLP-training zou kunnen helpen of een training waarin je leeft om je eigen effectiviteit te verbeteren (De Baak).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 maart 2006, 14:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Mijn carričre loopt vast. Hoe nu verder?

Dag Marieke.

Probeer je nadrukkelijk via internet te positioneren. Voor mijn huidige baan ben ik bij tal van sites ingeschreven geweest.

Ik heb ook mijn eigen portfolio-page. Het kost wel wat energie allemaal, maar toch heeft het goede en nuttige reacties opgeleverd.

Ik denk dat dit alleen maar beter wordt met de aantrekkende economie (vooral in de ICT)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 april 2006, 18:52
Out-Smart.nl
Gast
 
Berichten: n/a
Lightbulb Re: Mijn carričre loopt vast. Hoe nu verder?

Dag Marieke,

Je schrijft "dat verzinnen, regelen en aansturen van een project lijkt me wel wat" maar er is een verschil tussen het lijkt me wel wat of dat is wat ik wil.
Als je het echt wilt dan is een training project management wel op zijn plaats.
En als het echt zo is dat het allemaal mannen zijn die dit soort banen krijgen zie dit dan als een kans!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52
Hulp gevraagd bij mijn 1e sollicitatiebrief Nathaley Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 16:40
Sollicitatiebrief groepsleidster kinderopvang Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 3 16 augustus 2005 10:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon