Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2012, 14:36
berend berend is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 4
berend is on a distinguished road
Post open sollicitatie leerwerkplek in de techniek. zou iemand dit even willen nakijken?

goeiemiddag,

ik heb nog nooit eerder (hoeven) solliciteren op de manier waarop ik nu doe.. dus ik ben de weg een beetje aan het zoeken. het is alleen bijzonder lastig dus als iemand even zou willen kijken of ik goed onderweg ben heel graag. kritiek, feedback, commentaar anderszins? allemaal welkom! het is een sollicitatie via internet waarbij je een brief kan bijvoegen. dus alle common info hebben ze al. en ik hoef het ook niet op te sturen dus ik dacht dat het onnodig was om het adres erop te zetten?


bedrijfsnaam
T.a.v. ...

woonplaats, datum 2012


Betreft: open sollicitatie


Geachte heer ..,

In het eerste en tevens laatste jaar van mijn HBO opleiding werktuigbouwkunde heb ik vooral geleerd dat de praktische kant van de werktuigbouwkunde mij het meeste aantrekt. Gebaseerd op die ervaring zou ik graag een functie vervullen binnen uw bedrijf. Indien mogelijk in een werk- leer combinatie.

Mijn huidige ervaring in de techniek heb ik opgedaan in de wegracerij. Hierin wordt het toppunt van technische ontwikkeling toegepast. Voornamelijk op het gebied van verbrandingsmotoren, hydraulische dempers, veringen en constructies. Ik ben momenteel actief als assistent monteur bij Gijs van Dijk Laverda Racingteam. Bij dit team verricht ik allerhande montage werkzaamheden, aan de door dhr. Van Dijk ontwikkelde endurance racers. Zelf heb ik een 50cc tweetakt racer ontwikkeld en opgebouwd. Hiermee rijd ik mee in de SOBW competitie ten behoeve van de verdere ontwikkeling. In de opbouw van deze racer heb ik bijvoorbeeld de complexiteit van een veersysteem bevat, en beste manieren om deze aan te passen aan ieders persoonlijke wensen.

Ik kan delen van de theoretische kant van de werktuigbouwkunde wel waarderen. Ik vind bijvoorbeeld metaalkunde en sterkteleer bijzonder interessant. Ik wil mij graag ontwikkelen op deze gebieden, alsook op het gebied van gebied van metaalbewerking, overbrengingen, marketing, koudetechniek, hydrauliek en management. Elke bron waarover ik beschikking heb, bevestigd dat uw bedrijf hiervoor alles in huis heeft.

Ik vertrouw erop dat deze brief aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek.


Met vriendelijke groet,

...handtekening...

Berend Schakel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juli 2012, 03:12
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Hey Berend,

Welkom op dit forum. Lees de spelregels even door en dan in het bijzonder punt twee: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23.

Om toch alvast iets over je brief te zeggen: je hebt een gevorderde schrijfstijl, zonder meer. Kijk wat betreft de spelling nog even naar je samenstellingen, hier zitten wat kleine fouten in. Uitleg over hoe samenstellingen geschreven worden, vind je bijvoorbeeld hier: http://woordenlijst.org/leidraad/6/3/

Groet,


Richard
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juli 2012, 10:08
berend berend is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 4
berend is on a distinguished road
Standaard

bedankt voor de reactie. ik had de regels inderdaad nog niet gelezen. ik ga er mee bezig.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2012, 21:37
Alfa155 Alfa155 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2012
Berichten: 5
Alfa155 is on a distinguished road
Standaard

Zelf ben ik ook niet echt een ervaren sollicitatiebrief schrijver.

Ik vind hem er goed uitzien en met HBO wtb ben je zeer aantrekkelijk in de arbeidsmarkt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie facility management OomelisoO Sollicitatiebrief en cv 4 7 november 2011 14:09
Graag mening Open Sollicitatie Leerwerkplek Analist (MBO BBL) Virgil Sollicitatiebrief en cv 3 26 september 2011 13:08
Interne sollicitatie binnen hetzelfde team. Wie zou mijn brief willen nakijken? Verwijderd acccount Sollicitatiebrief en cv 4 6 juni 2009 10:30
Open sollicitatie intercedente Suus Sollicitatiebrief en cv 1 21 april 2009 23:55
nakijken alstublieft :p (open sollicitatie leerling verzorgende IG) Marlientje Sollicitatiebrief en cv 6 11 september 2007 23:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon