Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 februari 2008, 16:48
student student is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 26
student is on a distinguished road
Standaard open sollicitatie scheidingsmakelaar

Hallo,

Ik ben pas afgestudeerd en op zoek naar een baan. Nu heb ik iets gevonden, wat me echt heel leuk lijkt. Mijn ouders zijn niet op een goede manier uit elkaar gegaan en daarom wil ik anderen mensen daarbij helpen, zodat andere kinderen ook niet hetzelfde mee hoeven te maken. Hieronder heb ik het profiel gezet wat op hun site staat.
Ik heb dus geprobeerd een brief en cv te maken, maar het is nog helemaal niks. Ik zal ze als bijlagen toevoegen en hoop dat jullie goede ideeen hebben en me kunnen helpen bij de formulering. Het lukt me niet om goed en beknopt te zeggen waarom ze mij die kans moeten geven.

Hieronder het profiel:

Ondernemende Scheidingsmakelaars

Als Scheidingsmakelaar ben je verantwoordelijk voor je eigen onderneming in je eigen regio. Na een gedegen introductieprogramma ga je aan de slag: je werft en begeleidt je eigen cliënten. De holding ondersteunt je o.a. met persoonlijke coaching en aansprekende communicatiemiddelen. Je kennis blijft up-to-date met onze trainingen en kennissessies.
De cultuur van De Scheidingsmakelaar kenmerkt zich door teamwork, no-nonsense mentaliteit, openheid, initiatiefrijk en een goed gevoel voor humor. We bieden je – naast onze bewezen succesformule - een zeer veelzijdige functie. Je bent bij ons in dienst en krijgt een basissalaris dat je eenvoudig zelf kunt vergroten tot een uitstekend inkomen.

Je kunt en wilt samen met ons onze jonge organisatie verder uitbouwen. Behalve ondernemend ben je integer, open en communicatief, slagvaardig, vertrouwenwekkend en heb je goed commercieel inzicht.
Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau. Levenservaring en mensenkennis is een pre, evenals goed inzicht in financiële zaken als pensioenen, verzekeringen en hypotheken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 februari 2008, 22:34
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie scheidingsmakelaar

Hoi M.,

Ik zou je CV voor het forum zodanig aanpassen dat je emailadres niet meer te achterhalen is (als je nu met je muis over het xxxx-linkje gaat zie ik gewoon je emailadres). Je kunt dit vermijden door de gehele tekst te verwijderen en opnieuw xxxx te typen.

Verder ziet je CV er overzichtelijk uit, alleen bij je tweede werkervaring er misschien nog bij vermelden dat het gaat om de informatie die daaronder staat. Daarboven heb je het namelijk over een afstudeerstage die voor verwarring zou kunnen zorgen. Het is ook goed om bij je PC-vaardigehden te vermelden in welke mate je deze beheerst (uitstekend, goed, redelijk, matig/kan er mee werken).

Het is ook gebruikelijk om eerst je opleidingen te vermelden en pas daarna de werkervaring. Je kunt voor een voorbeeld hier kijken: http://www.carrieretijger.nl/carrier...h-cv/voorbeeld

Verwijder de CV uit de bijlage van je eerste bericht (dat zou mogelijk moeten zijn), pas deze aan en plaats deze nadat je de aanpassingen doorgevoerd hebt. Het voorbeeld van het CV hierboven is een zeer handig handvat om nog enkele extra verbeteringen door te voeren.

Zodra je CV geperfectioneerd is zullen we gaan kijken naar je motivatiebrief.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 maart 2008, 17:47
student student is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 26
student is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie scheidingsmakelaar

Bedankt voor je reactie. Heb me cv aangepast dus hopelijk is het nu nog overzichtelijker. Wil graag advies over de brief, want ben nog helemaal niet tevreden. Weet niet goed hoe ik moet over brengen wat ik wil zeggen. Misschien moet ik bepaalde dingen meer toelichten aan de hand van voorbeelden?

Hoor in ieder geval graag jullie advies.

Groet,
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Curriculum Vitaeforum.doc‎ (32,0 KB, 84x gelezen)
Bestandstype: doc sollicitatiebrief scheidingsmakelaarforum.doc‎ (25,0 KB, 130x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie ergotherapeut Wens Sollicitatiebrief en cv 0 25 juni 2007 19:27
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon