Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 april 2007, 20:15
Liekje Liekje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 23
Liekje is on a distinguished road
Standaard Ervaring opdoen

Helemaal blij was ik toen ik vorige week een mailtje kreeg van een bedrijf waar ik gesolliciteerd had. Of ik even wou bellen om een afspraak te maken. Ik gelijk gedaan natuurlijk. En vandaag was het zover ik mocht op sollicitatiegesprek komen. Ik was ruim op tijd weggegaan want ik wou niet te laat komen, heb een fijn gesprek gehad met die meneer, heb zelfs nog een rondleiding gehad door het bedrijf. Hij heeft eerlijk tegen me gezegd dat er nog meerdere sollicitanten waren en ik zou vanavond gebeld worden. En om 18.00 uur mn mobieltje, ik zag aan het nummer dat het dat bedrijf was en kreeg te horen dat ik niet aangenomen wordt vanwege mn gebrek aan ervaring Deze man wist voordat ik op gesprek kwam dat ik geen ervaring heb, maar als niemand mij aanneemt kan ik ook geen ervaring op doen. Heeft hier iemand tips hoe ik ervaring op kan doen in de administratieve branche??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 april 2007, 20:33
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring opdoen

Beste Liekje,

Jammer dat je de baan niet gekregen hebt.

Nu een antwoord op je vraag:

Je kunt je inschrijven bij verschillende uitzendbureaus voor een administratieve functie en zo ervaring opdoen.

Nu heb ik een aantal vragen:
1. Wat voor opleiding heb je gedaan?
2. Met welke computerprogramma's kun je werken?
3. Is je Nederlands goed?
4. Kun je snel en blindtypen?
5. Waarom wil je een administratieve baan?

Ik ben nieuwsgierig naar je antwoorden.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 april 2007, 20:45
Arjo Arjo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 17
Arjo is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring opdoen

woon je in de regio utrecht? via unique in amersfoort kreeg ik het aanbod om bij een organisatie in utrecht als aow uitkering checker te gaan werken. klonk behoorlijk administratief. Alleen ze wilden wel hbo-afgestudeerden.

Probeer het daar eens zou ik zeggen als dat wat is.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 april 2007, 21:46
Liekje Liekje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 23
Liekje is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring opdoen

hoi Primago hier antwoord op je vragen
1)Ik heb avondopleiding tot administratief medewerkster bij Scheidegger gevolgd en heb sinds 2006 mijn diploma, en volg nu een avondopleiding tot secretaresse nederlands en ben in oktober klaar.
2) Windows,Word, Excel,Powerpoint
3) Mijn nederlands is zowel schriftelijk als mondeling goed
4) Ik kan blind typen en had in 2006 op mijn examen 132 aanslagen p.m. Bij mijn huidige opleiding moet ik bij mijn examen meer dan 160 aanslagen p.m. hebben.
5)Ik zou graag een administratieve baan willen vanwege de omgang met de klanten, het regelen van bepaalde zaken. telefoontjes aannemen/doorverbinden, het visite kaartje van een bedrijf zijn.

Ik sta bij tientallen uitzendbureau's ingeschreven, maar heb nu een vaste baan in de detailhandel. Ik wil graag een betere baan want ik wil niet tot mijn 65 ste achter de kassa blijven zitten. Ik sta ook bij diverse werving en selectie bureau's ingeschreven en toch krijg ik te horen als ze een passende vacature voor me hebben dat mijn gebrek aan ervaring meestal de reden is om mij niet uit te nodigen voor een gesprek.

Ik had zelf het idee om naar diverse bedrijven in mijn regio een open sollicitatie te sturen voor een administratieve functie, maar dan voor bijvoorbeeld 1 vaste dag. Zodat ik op mijn werk kan regelen dat ik die dag vrij ben en dan bij dat andere bedrijf ga werken voor bijvoorbeeld 6 maanden en zo de benodigde ervaring op kan doen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 april 2007, 22:53
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring opdoen

Beste Lieke,

Je komt zelf al met een suggestie en ik vind het schrijven van open sollicitatiebrieven een goed idee.

Een ander idee is dat je aan je huidige werkgever vraagt of je wat administratieve klussen kunt doen binnen het bedrijf, zodat je wat werkervaring op kunt doen die bij je studie past. Of is hij/zij niet op de hoogte van je studieactiviteiten. Wat vind je van dit idee?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 april 2007, 23:54
Liekje Liekje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 23
Liekje is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring opdoen

Bij mijn huidige werkgever doe ik weleens de kassaresultaten inschrijven, ik doe de non - food retouren klaar zetten en de benodigde papieren klaarmaken, voorraadopname van de non - food doe ik ook wel eens.Meer administratieve taken kan ik zo gauw niet bedenken. Mijn huidige werkgever is op de hoogte van mijn studie.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 4 april 2007, 00:16
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring opdoen

Staan deze werkzaamheden ook op je CV?

Je kunt je baas ook vragen of je nog meer administratieve werkzaamheden mag doen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 april 2007, 17:45
Liekje Liekje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 23
Liekje is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring opdoen

Ja er zijn niet meer administratieve taken die ik mag doen. De enige reden is dat ik dit kon doen was omdat er een assistent bedrijfleider bij ons werkte die mij dit liet doen, maar zij is overgeplaatst en nu zit ik weer de hele dag achter de kassa of moet ik vullen.Ik hoef ook niet te vragen of ik dat zou mogen doen aangezien er nu 3 ass. bedrijfsleiders rondlopen en 1 bedrijfleider.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 april 2007, 16:37
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring opdoen

Hoi Liekje,

Wat vervelend dat het niet zo gaat zoals je wilt. Ik heb wel wat tips die je misschien wel eng vindt, maar wel leiden naar jouw gewenste baan.

1: ga eens netwerken. begin bij je familie, vrienden en kennissen er eens over dat je op zoek bent. Roep het zo hard als mogelijk dat ook iedereen het hoort. Hoe meer mensen het weten des te langer blijf je in hun aandacht. Zorg er wel voor dat je jouw netwerk blijft onderhouden.

2: klim in de telefoon en bel de bedrijven waarvoor jij wilt werken. Leg jouw sitautie uit en vraag of je op een kennismakingsgesprek kunt komen.

3; probeer intern, via jouw supermarkt, een contact te leggen met de pesoneelsfunctionnaris. Als je bij bijvoorbeeld AH of Jumbo of zo werkt, zit er een hele administratieve organisatie achter.

4: Laat ook regelmatig iets van je horen bij het UZB en wervingsbureau. Ze zeggen wel eens "uit het oog, uit het hart" en dat is in sollicitatieland ook zo.

Deze technieken heb ik ook toegepast en zit nu dus in een hele fijne baan.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 april 2007, 19:28
Liekje Liekje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 23
Liekje is on a distinguished road
Standaard Re: Ervaring opdoen

Hoi
bedankt voor je berichtje.
Nou iedereen in mijn vriendenkring/familie/kennisen weten dat ik op zoek ben naar een andere baan.
Ik weet dat het hoofdkantoor van de supermarkt waar ik werk in Etten- Leur zit, is niet echt naast de deur bij mij.
Ik sta ingeschreven bij diverse werving en selectiebureau's. Ik krijg ook netjes elke maand een mailtje waarin zij mij vragen of ik nog op zoek ben naar een andere baan, zodat hun weten dat ik nog beschikbaar ben, maar helaas kunnen ze geen andere baan voor me vinden.
Ik heb diverse open sollicitaties geschreven naar verschillende bedrijven en je mag al blij wezen als je een reactie terug krijgt want niet iedereen stuurt een reactie terug. Helaas bij elk bedrijf waar ik een open sollicitatie heen stuurde was er vacature vrij.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Solliciteren zonder ervaring Lilian33 Sollicitatiebrief en cv 4 31 maart 2007 23:43
Ervaring LOI Bachelor? Richard31 Opleiding kiezen en volgen 6 18 februari 2007 18:44
Lastig. Sollicitatiebrief publiciteitsmedewerker zonder ervaring Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 2 november 2006 22:10
Is persoonlijke ervaring ook relevant? star Alle andere carrièreonderwerpen 3 2 november 2006 21:48
ervaring opdoen voor starters? nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 14:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon