Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 juli 2009, 00:09
nieuw nieuw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 5
nieuw is on a distinguished road
Standaard graag reactie op mijn brief

ik zou graag een reactie van jullie willen op mijn brief.

het mag nog wel iets vlotter misschien.

Betreft: sollicitatie Medewerker xxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Geachte heer xxxxxxxxx,

Bij het lezen van de vacature xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx op de website: xxxxxxxxxxxxxxxnl was ik meteen enthousiast.

Tijdens mijn werk als binnendienst medewerker heb ik ervaring opgedaan met het beoordelen van diverse risico’s en het verstrekken van offertes. Ook het behandelen van schades behoort tot mijn werkzaamheden. Ik zie het als een uitdaging om dit verder uit te breiden in deze functie.

Op eigen initiatief ben ik doorgegroeid naar mijn huidige functie mede door het volgen van de opleiding Financieel adviseur. Ik ben hierdoor in het bezit van de diploma’s voor alle WFT modules. Door het vergelijken en opvragen van offertes bij meerdere maatschappijen ben ik goed op de hoogte van de premies en voorwaarden. Hierdoor denk ik de goede concurrentiepositie te kunnen behouden.

Aan een nieuwe situatie kan ik mij snel aanpassen en kan op een tactvolle manier informatie aan klanten over te brengen.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet om mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten

Hoogachtend,




alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juli 2009, 11:58
mart mart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2008
Berichten: 12
mart is on a distinguished road
Standaard Re: graag reactie op mijn brief

Tja...
Mijn antwoord is om je te helpen, maar is wel kritisch.

Ik kan hier niet goed uithalen wie je bent, wat je wilt en waarom je dit wilt.
Wat heb je in je mars? Ben je gemotiveerd? Op mij kom je niet gemotiveerd over.
Waarom moeten ze jou hebben?

Kijk ook naar de voorbeeldbrieven voor een goede opbouw. Als je echt een andere job en carriéresprong wilt maken dan zou ik er persoonlijk veel meer energie in steken, dat zit in deze brief onvoldoende.

Succes en vul aan zodat je brief completer en van jou is.

Groeten Mart.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 juli 2009, 14:58
nieuw nieuw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 5
nieuw is on a distinguished road
Standaard Re: graag reactie op mijn brief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mart Bekijk bericht
Tja...
Mijn antwoord is om je te helpen, maar is wel kritisch.

Ik kan hier niet goed uithalen wie je bent, wat je wilt en waarom je dit wilt.
Wat heb je in je mars? Ben je gemotiveerd? Op mij kom je niet gemotiveerd over.
Waarom moeten ze jou hebben?

Kijk ook naar de voorbeeldbrieven voor een goede opbouw. Als je echt een andere job en carriéresprong wilt maken dan zou ik er persoonlijk veel meer energie in steken, dat zit in deze brief onvoldoende.

Succes en vul aan zodat je brief completer en van jou is.

Groeten Mart.
een kritische blik is juist ook nodig, ik wil een goede brief waarmee ik uitgenodigd wordt.

ik heb zoveel voorbeeldbrieven gezien dat ik er niet echt wijzer van wordt.

ik moet dus meer over mij zelf vertellen.
ik wil een nieuwe baan omdat ik in mijn huidige baan geen uitdaging meer heb. ik ben hier naar toe gegroeid en dit kan niet verder ik ben dus toe aan iets nieuws, maar hoe zet je dat er goed in?

wil er nog iets bijzetten dan ik het leuk vind om cursussen te volgen die met de branche te maken hebben.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 juli 2009, 15:22
mart mart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2008
Berichten: 12
mart is on a distinguished road
Standaard Re: graag reactie op mijn brief

Hoi Nieuw,

Ik heb geprobeerd er wat meer inhoud aan te geven. Het rode stuk is puur invulling van mij, je moet dat zo omschrijven dat jij je er prettig bij voelt en je jezelf goed profileert.

Groeten en succes,
Mart
-----------------------------------
Betreft: sollicitatie Medewerker xxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Geachte heer xxxxxxxxx,

Bij het lezen van de vacature xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx op de website: xxxxxxxxxxxxxxxnl werd ik meteen enthousiast.

Ik herken mezelf in de vacature en denk dat u op zoek bent naar mij.
Tijdens mijn werk als binnendienst medewerker heb ik ervaring opgedaan met het beoordelen van diverse risico’s en het verstrekken van offertes.
Ook het behandelen van schades behoort tot mijn werkzaamheden.
Deze kennis en vaardigheden kan ik binnen deze functie verder uit gaan breiden en dat maakt mij gemotiveert en enthousiast.

Binnen mijn huidige functie als ......, heb ik mijn theoretische kennis goed in de praktijk kunnen gebruiken. Door het vergelijken en opvragen van offertes bij meerdere maatschappijen ben ik goed op de hoogte van de premies en voorwaarden.

Verder ben ik iemand die teamsamenwerking belangrijk vind en ben een prettige persoon om mee samen te werken, collega's kunnen van mij op aan en ik vind een prettige werksfeer belangrijk. Als solist ben ik prima in staat mijn werkzaamheden uit te voeren en een nieuwe situatie maak ik mezelf snel eigen. Ik Op communicatief gebied ben ik tactvol en deel ik informatie. Dit kan ik goed naar de klanten en mijn collega's overbrengen.

Ik hoop dat mijn sollicitatiebrief u motiveert om mij uit te nodigen voor een gesprek zodat ik mijn enthousiasme verder toe kan lichten.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 juli 2009, 15:37
nieuw nieuw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 5
nieuw is on a distinguished road
Standaard Re: graag reactie op mijn brief

dank je wel.

het komt nu inderdaad heel anders over.

Ik herken mij zelf niet de vacature maar zou dit werk graag willen doen. wel kwa persoon maar ik heb niet alle diploma's voor deze vacature, ik denk dat ik door mijn verschillende werkzaamheden die ik nu doe wel een kans maak. Maakt dat nog uit voor de tekst in de brief?

tijdens het lezen van de vacature was ik gelijk enthousiast, ik zou dit werk graag willen doen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 juli 2009, 16:07
mart mart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2008
Berichten: 12
mart is on a distinguished road
Standaard Re: graag reactie op mijn brief

Je moet er gewoon je eigen brief van maken, maar zo zie je hoe je over kunt komen door je zinsopbouw anders te doen.
Niet dat ik hier zo enorm bedreven in ben, maar alle beetjes helpen he!

Over wat je mist moet je in je brief geen melding maken, dat zet je evt in je cv of licht je mondeling toe tijdens een gesprek.

1e en laatste alinea aangepast!
succes

---------------------
Betreft: sollicitatie Medewerker xxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Geachte heer xxxxxxxxx,

Bij het lezen van de vacature xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx op de website: xxxxxxxxxxxxxxxnl werd ik meteen enthousiast.

Deze functie zou voor mij een nieuwe stap betekenen en daar ben ik aan toe.
Tijdens mijn werk als binnendienst medewerker heb ik ervaring opgedaan met het beoordelen van diverse risico’s en het verstrekken van offertes.
Ook het behandelen van schades behoort tot mijn werkzaamheden.
Deze kennis en vaardigheden kan ik binnen deze functie verder uit gaan breiden en dat maakt mij gemotiveert en enthousiast.

Binnen mijn huidige functie als ......, heb ik mijn theoretische kennis goed in de praktijk kunnen gebruiken. Door het vergelijken en opvragen van offertes bij meerdere maatschappijen ben ik goed op de hoogte van de premies en voorwaarden.

Verder ben ik iemand die teamsamenwerking belangrijk vind en ben een prettige persoon om mee samen te werken, collega's kunnen van mij op aan en ik vind een prettige werksfeer belangrijk. Als solist ben ik prima in staat mijn werkzaamheden uit te voeren en een nieuwe situatie maak ik mezelf snel eigen. Ik Op communicatief gebied ben ik tactvol en deel ik informatie. Dit kan ik goed naar de klanten en mijn collega's overbrengen.

In het begin zal ik niet alle aspecten beheersen maar denk door mijn verschillende werkervaringen dat ik in staat ben me dit snel eigen te maken om deze functie uit te kunnen oefenen.

Ik hoop dat mijn sollicitatiebrief u motiveert om mij uit te nodigen voor een gesprek zodat ik mijn enthousiasme verder toe kan lichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 juli 2009, 20:07
nieuw nieuw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 5
nieuw is on a distinguished road
Standaard Re: graag reactie op mijn brief

ik heb nog wat dingen aangepast.

graag jullie reactie.

wil hem graag morgen verzenden.

......

Bij het lezen van de vacature Medewerker******** op de
****.nl werd ik meteen enthousiast. Door mijn ervaring, opleiding en gedrevenheid denk ik een goede kandidaat te zijn.

In mijn werk als algemeen medewerker heb ik te maken met veelzijdige werkzaamheden, ik inventariseer diverse risico’s en verstrek offertes voor zowel particuliere als zakelijke klanten. Ook het behandelen en verwerken van schades behoort tot mijn werkzaamheden. Ik zou graag mijn kennis en vaardigheden binnen deze functie verder uit willen breiden en dat maakt mij zeer gemotiveerd.
Door de samenwerking met meerdere maatschappijen ben ik goed op de hoogte van de diverse producten in de markt.

Verder ben ik iemand die goed in teamverband kan werken, een prettige werksfeer vind ik dan ook belangrijk. Ik kan mijn werkzaamheden goed zelfstandig uitvoeren. Op communicatief gebied kan ik tactvol de informatie naar de klanten en naar collega’s overbrengen. Ik zal nog niet direct alle aspecten beheersen, maar een nieuwe situatie maak ik mezelf snel eigen om deze functie goed uit te kunnen oefenen.

Ik hoop dat mijn sollicitatiebrief u motiveert om mij uit te nodigen voor een gesprek zodat ik mijn enthousiasme verder toe kan lichten.

Hoogachtend,

...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag reactie open sollicitatie sponsorafdeling Harrie21 Sollicitatiebrief en cv 0 10 september 2008 15:43
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
Graag jullie reactie op mijn sollicitatie naar de functie van medewerker secretariaat lotjebibi1 Sollicitatiebrief en cv 1 20 oktober 2007 15:18
Graag reactie op mijn sollicitatiebrief Beleidsadviseur Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 23 maart 2007 12:43
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief, moet morgen de deur uit. Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 2 8 april 2006 17:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon