Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 maart 2015, 23:18
Otten.Kim Otten.Kim is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 maart 2015
Berichten: 3
Otten.Kim is on a distinguished road
Standaard Graag Feedback motivatie bbl/bol stage verzorgende IG

Let op: Opmaak is anders bij het origineel. De lettertype komt overeen met mijn. C.v. Ook staan mijn adresgegevens boven de brief.

Vraag: Op het moment dat ik een open sollicitatie stuur is het lastig om per leerbedrijf inhoudelijk in te gaan op dit bedrijf. Is dit wel nodig? Aangezien dat ik een tiental sollicitaties ga versturen. Wel pas ik de contactpersoon per keer aan.


Betreft: BBL/BOL Stageplek Versneld Verzorgende IG +/- 20 uur per week

Beste Meneer, mevrouw,

Zorgzame jonge vrouw met ervaring wil graag haar papieren halen.

Mede gevormd door het feit dat ik op jonge leeftijd voor mijn oma met alzheimer heb gezorgd. Nu opzoek naar een stage plek als verzorgende IG om mijn competenties aan te tonen. In 2007 heb ik de opleiding verzorgende gevolgd. Nadat mijn oma is komen te overlijden heb ik deze opleiding afgebroken.

Vervolgens ben ik als helpende aan de slag gegaan. In de loop der jaren heb ik veel ervaring opgedaan in zorgcentra en ziekenhuizen, zowel in Nederland als in het buitenland. Het meest recent heb ik stage gelopen in een privé kliniek in Peru. Hier heb ik verpleegkundigen geassisteerd tijdens hun werkzaamheden in de operatiekamer. Ook ben ik werkzaam geweest in een weeshuis waar ik tienermoeders en hun kindje heb begeleid.

Empatisch en zorgzaam zijn 2 belangrijke kenmerken van mijn karakter. Het feit dat ik op jonge leeftijd mantelzorger van mijn oma ben geweest heeft mijn doen besluiten de zorg in te gaan. Van deze keus heb ik nooit spijt gehad. Ondanks dat ik de afgelopen jaren veel geleerd heb in de praktijk wordt het tijd dat ik mijn diploma ga behalen. Mijn ambitie is om uiteindelijk als verpleegkundige voor artsen zonder grenzen te gaan werken.

Graag leg ik ook even in het kort uit wie ik als werknemer ben. Zelf vind ik het belangrijk om de zelfredzaamheid van de zorgvrager te stimuleren en te behouden. Daarbij ga ik met respect om met de zorgvrager. Mijn signalerend vermogen helpt ongewenste situaties te voorkomen. Verder rapporteer ik bijzonderheden en val terug op mijn leidinggevende wanneer nodig.

Eventuele vragen beantwoord ik graag in een gesprek.

Met vriendelijke groeten, Kim Otten
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 maart 2015, 10:04
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Vraag: Op het moment dat ik een open sollicitatie stuur is het lastig om per leerbedrijf inhoudelijk in te gaan op dit bedrijf. Is dit wel nodig? Aangezien dat ik een tiental sollicitaties ga versturen. Wel pas ik de contactpersoon per keer aan.
Mijn antwoord is heel simpel: Ja, dit is absoluut nodig. Het is noodzakelijk bij een 'gewone' sollicitatie, maar zeker wanneer je ongevraagd solliciteert (want dat is een open sollicitatie). Als je niet laat blijken dat je je niet verdiept hebt in het bedrijf kun je net zo goed geen brief sturen.

Ik vind dat je een heel persoonlijke brief hebt geschreven en het zou je brief nog beter maken als je kort aangeeft waarom je juist bij die werkgever solliciteert. Echt doen hoor!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 maart 2015, 17:52
Otten.Kim Otten.Kim is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 maart 2015
Berichten: 3
Otten.Kim is on a distinguished road
Standaard

Hoi Marieke,

Bedankt voor je advies. Mijn sollicitatie heb ik aangepast en vernoem per instelling waarom ik daar zou willen werken.

Ook heb ik de tekst aangepast.

Graag feedback over het eind resultaat. Het vinden van stage plekken in de zorg is best lastig op het moment. Vandaar dat ik ook echt aandacht aan mijn sollicitatie en C.V. wil besteden.

Betreft: BBL/BOL Stageplek Versneld Verzorgende IG +/- 20 uur per week

Geachte lezer,

Gevormd door het feit dat ik reeds op jonge leeftijd uit eigen initiatief de zorg voor mijn oma met alzheimer op me heb genomen. Ben ik als zorgzame jonge vrouw met ervaring opzoek naar een stageplek als verzorgende IG om mijn competenties aan te tonen. In 2007 heb ik de opleiding verzorgende gevolgd, deze heb ik afgebroken toen mijn oma is komen te overlijden. Graag zou ik middels deze stageplek alsnog de benodigde diploma’s willen behalen.

Zoals uit mijn curriculum vitae blijkt heb ik in de loop der jaren veel ervaring opgedaan in zorgcentra en ziekenhuizen, zowel in Nederland als in het buitenland. Het meest recent heb ik stage gelopen in een privé kliniek in Peru. Hier heb ik de verpleegkundigen geassisteerd tijdens hun werkzaamheden in de operatiekamer. Ook ben ik werkzaam geweest in een weeshuis waar ik tienermoeders en hun kindjes heb begeleid.

Verpleegkunde en de zorg spelen een belangrijke rol in mijn leven en zullen dit ook altijd blijven doen. Dit van wegen mijn karaktereigenschappen zoals Empatisch vermogen en zorgzaamheid. Een van mijn ambities is om als verpleegkundige voor artsen zonder grenzen te gaan werken.

Graag leg ik ook even in het kort uit hoe ik als werknemer ben. Zelf vind ik het belangrijk om de zelfredzaamheid van de zorgvrager te stimuleren en te behouden. Daarbij ga ik met respect om met de zorgvrager. Mijn signalerend vermogen helpt ongewenste situaties te voorkomen. Verder rapporteer ik bijzonderheden en val terug op mijn leidinggevende wanneer nodig.

Met het oog op de veranderingen deel ik jullie visie wat betreft de cliënt in eigen regie. Het is een uitdaging om deze elke keer weer uit te dragen. Dit zou ik graag binnen jullie organisatie doen.

Eventuele vragen beantwoord ik graag in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groeten,

Kim Otten
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 maart 2015, 11:10
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Geachte lezer,
Ai, dit is niet fraai. Probeer te achterhalen aan wie je de brief het best kunt richten en als je daar niet achterkomt, dan is 'Geachte heer/mevrouw' nog altijd het beste alternatief

Het stukje tekst waarin je motiveert waarom je bij die zorginstelling wilt werken, loopt niet lekker. Probeer het iets concrete te formuleren, want ik vind het nu erg wollig.

Verder wordt in je brief niet duidelijk voor welk leerjaar deze stage is en voor hoeveel weken. Vermeld dit ook in je brief.

Citaat:
mijn oma met alzheimer
'Mijn oma die leed aan de ziekte van Alzheimer ...' is wat fraaier geformuleerd.

Citaat:
Dit van wegen mijn
Dit moet natuurlijk 'Dit vanwege mijn ... ' zijn.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 maart 2015, 10:08
Otten.Kim Otten.Kim is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 maart 2015
Berichten: 3
Otten.Kim is on a distinguished road
Standaard

Nogmaals bedankt Marieke,

Overigens betreft studie jaar en weken, dit staat concreet vermeld bij betreft. Het gaat hier over een versnelde BBL studie van 1 jaar en dus 20 uur per week voor een heel jaar. Dat er BOL stage bij staat is omdat er veel instellingen geen BBL aanbieden en ik dus moet overwegen een BOL stage te lopen binnen een BBL studie. Overigens ligt ik dit toe in een kleine intro en voeg mijn. C.v. en motivatie als bijlage toe.

Betreft
Citaat:
Geachte lezer,
Dit heb ik op advies van een MBO leraar gedaan. Wel probeer ik dit iedere keer aan te passen met de naam van een contactpersoon. Net zo als ik per instelling een kort stukje heb waarom juist deze instelling mij aantrekt. Bedankt voor het advies b.t.w.

Het klopt dat ik het lastig vond om voor deze instelling een stukje te schrijven met de gegeven tekst op hun site. Heb besloten niks aan dit stukje te doen.

De spelfout is inmiddels aangepast en ga even kijken wat ik met deze zin moet doen:
Citaat:
Gevormd door het feit dat ik reeds op jonge leeftijd uit eigen initiatief de zorg voor mijn oma met alzheimer op me heb genomen.
Wanneer ik met alzheimer ga aanpassen moet ik er 2 zinnen van maken omdat deze anders te lang word.

Bedankt voor de tips!

KIM
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage Doktersassistent. Graag feedback! media Sollicitatiebrief en cv 1 28 augustus 2014 11:05
Sollicitatiebrief stage dietist graag feedback tesil Sollicitatiebrief en cv 3 30 oktober 2013 17:55
Graag feedback stage HBO student_h Sollicitatiebrief en cv 2 11 juni 2013 11:00
Sollicitatie leerling Verzorgende IG. Graag voorzien van feedback! AnnetK Sollicitatiebrief en cv 4 1 november 2012 10:51
Sollicitatiebrief verzorgende. Graag feedback Zory Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2011 23:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon