Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 februari 2010, 11:45
kimberley054 kimberley054 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Berichten: 2
kimberley054 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief verkoopmedewerkster

hallo,
ik wil graag solliciteren naar een baan in een kledingwinkel, waar ze op zoek zijn naar parttimers.

het probleem is dat ik nog nooit een sollicitatiebrief heb geschreven, ik vind het vreselijk en heb maar een heel verhaal in elkaar gezet. zinsopbouw is nog niet goed, er zijn vast meerdere dingen die geschrapt kunnen worden of er juist bij moeten. wel zou ik graag de brief spontaan en 'gezellig' maken aangezien het om een baan als verkoopster gaat.
nou hulp en kritiek is in ieder geval meer dan welkom!

__________________________________________________ _____________


Geachte meneer/mevrouw,

Onlangs hoorde ik van een vriendin dat u opzoek bent naar een collega voor de Donderdagavonden, Zaterdagen en de vakanties. Meteen werd ik nieuwsgierig en geďnteresseerd.

Laat ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Kimberley ********, ik ben zestien jaar en ik zit momenteel in het examenjaar van de MAVO op het *****************.
Ik ben sociaal ingesteld, eerlijk, klantvriendelijk en ik ben qua werktijden en werkzaamheden erg flexibel.

Aangezien ik zelf zeer geďnteresseerd ben in mode en daar veel mee bezig ben, is het werken in een kledingwinkel ideaal voor mij. Ook heb ik ervaring als verkoopmedewerkster. Van maart 2009 tot februari 2010 heb ik met ernorm veel plezier in een kledingwinkel gewerkt. Waarom ik het leuk vind om in een kledingwinkel te werken is omdat, het erg sociaal werk is, je bent veel met kleding bezig, alle werkzaamheden die moeten worden verricht vind ik leuk om te doen en dan met name het adviseren van de klanten.

De redenen waarom juist uw winkel mij zo aanspreekt is omdat, elke keer dat ik langs liep of binnen kwam dacht: hier zou ik nou wel willen werken. De reden hiervoor is dat de winkel jong, hip en modieus is. De prijs/kwaliteit verhouding is goed en de sfeer van de collega’s onderling komt erg gezellig over waardoor de sfeer in de winkel ook goed is. Al met al lijkt het me dus erg leuk om de functie te krijgen die u nu beschikbaar heeft staan en zou ik graag een goede bijdrage willen leveren aan uw winkel.

Ik hoop dat ik u nieuwsgierig heb gemaakt en dat u mij de kans geeft mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek verder met u toe te lichten.

Met vriendelijke groeten,

Kimberley *********


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 februari 2010, 18:02
DubbelePunt DubbelePunt is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2009
Berichten: 43
DubbelePunt is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie verkoopmedewerkster

Beste Kimberley,

Ik heb wat (spel)foutjes uit je brief gehaald. De wijzigingen zijn hieronder in rood aangegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimberley054 Bekijk bericht


Geachte meneer/mevrouw,

Onlangs hoorde ik van een vriendin dat u op zoek bent naar een collega voor de donderdagavonden, zaterdagen en vakanties. Meteen werd ik nieuwsgierig en geďnteresseerd.

Laat ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Kimberley ********, ik ben zestien jaar en ik zit momenteel in het examenjaar van de mavo op het *****************.
Ik ben sociaal ingesteld, eerlijk, klantvriendelijk en qua werktijden en werkzaamheden erg flexibel.

Aangezien ik zelf zeer geďnteresseerd ben in mode en daar veel mee bezig ben, is het werken in een kledingwinkel ideaal voor mij. Ook heb ik ervaring als verkoopmedewerkster. Van maart 2009 tot februari 2010 heb ik met enorm veel plezier in een kledingwinkel gewerkt. Waarom ik het leuk vind om in een kledingwinkel te werken is omdat het erg sociaal werk is, je bent veel met kleding bezig, alle werkzaamheden die moeten worden verricht vind ik leuk om te doen en dan met name het adviseren van de klanten.

De redenen waarom juist uw winkel mij zo aanspreekt, is omdat ik, elke keer dat ik langsliep of binnenkwam, dacht: hier zou ik nou wel willen werken. De reden hiervoor is dat de winkel jong, hip en modieus is. De prijs-kwaliteitverhouding is goed en de sfeer van de collega’s onderling komt erg gezellig over, waardoor de sfeer in de winkel ook goed is. Al met al lijkt het me dus erg leuk om de functie te krijgen die nu beschikbaar is; ik zou graag een goede bijdrage willen leveren aan uw winkel.

Ik hoop dat ik u nieuwsgierig heb gemaakt en dat u mij de kans geeft mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek met u verder toe te lichten.

Met vriendelijke groeten,

Kimberley *********


Bijlage: curriculum vitae
__________________
Met vriendelijke groeten, Anne-Marie van der Aa



Voor sollicitatiebrieven en cv's zonder fouten - Dubbele Punt tekstcorrectie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 februari 2010, 18:23
kimberley054 kimberley054 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Berichten: 2
kimberley054 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie verkoopmedewerkster

erg bedankt voor je reactie en verbeteringen!
ik hoop dat het nu verder goed is.

groetjes Kimberley
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief verkoopmedewerkster bbl adelina Sollicitatiebrief en cv 0 28 april 2009 12:32
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Sollicitatiebrief verkoopmedewerkster: wie wil deze brief proeflezen? aerynn Sollicitatiebrief en cv 3 30 oktober 2007 12:33
Sollicitatiebrief verkoopmedewerkster Jorieke Sollicitatiebrief en cv 2 1 december 2006 18:36
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon