Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2010, 22:40
cam cam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2010
Berichten: 1
cam is on a distinguished road
Standaard Actie? afgekeurd!

Hallo mensen,

Ik ben nieuw op het forum vandaar dat ik me eerst even zal voorstellen.
jullie kunnen me chris noemen, ben 18 jaar oud en geboren in het noorden en woon samen met mijn vriendin.

Ik heb vorig jaar de keuring van de landmacht doorgaan. veel spanning veel stress maar jaja vol trots kon ik zeggen dat ik door de psychologische keuring ben gekomen, daarna een afspraak gemaakt voor sport test etc.
op dat punt ging het fout! nouja niet qua conditie maar qua gehoor.
mijn spraak gehoord was goed maar ik hoorde een bepaald aantal tonen niet goed wat is veroorzaakt door veel lawaai in m'n verleden ? ehmm nja vaak stappen meer kan ik me niet herinneren. qua kracht en conditie zat ik zeer goed heb zelfs astma en heb de astma test goed doorstaan.

ik soliciteerde bij de landmacht voor een functie als luchtmobiele infantrist, niet zomaar een functie best zwaar heb ik me laten vertellen vandaar waarschijnlijk de zware eisen qua gehoor etc.
jammer niet door afgekeurd maar de marechaussee leek me altijd ook leuk!
dus een voorlichting aangevraagt en wezen bellen hoe het zat met hun gehoor eisen, vandaar te horen gekregen dat die het zelfde lagen als bij de landmacht balen! nu kon ik bij geen 1 krijgsmachtonderdeel terecht.

god dammit alleen om die piepjes test? jup.

what to do now? ik wil actie geen werk achter een bureau ik hou van buiten zijn lekker sporten veel actief zijn. drop mij maar in duitsland en ik vind me weg wel terug zonder eten of geld. tja moeilijk uit te leggen maar hoop dat jullie er een beetje een beeld van krijgen.

heeft iemand tips voor mijn toekomst een leuke baan en of studie die ik kan gaan volgende waarin je zeker sportief aangelegt moet zijn veel actief bent etc etc en natuurlijk actie in voorkomt!?

ik sta open voor jullie reacties!

groetjes, Chris
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2010, 21:41
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Actie? afgekeurd!

Ik ben bang dat gehoorbeschadiging voor de diverse takken waar je in eerste instantie zou willen gaan werken niet echt een pre is.
Ook beroepen zoals brandweer valllen af, immers bureaucratisch en daarnaast is je gehoor ook daar erg belangrijk, zo niet levensreddend...
Je zou het wellicht kunnen zoeken in de sportieve richting, sportinstructeur bijvoorbeeld?

Thor.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 maart 2010, 13:05
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Actie? afgekeurd!

Hey ik wil graag wat vragen over je astma en de keuring.


Ik heb zelf ook astma en ik wil dolgraag bij defensie. Ik lees op internet alleen maar mensen die zijn afgekeurd met astma, dus ik vraag me af hoe jij het gedaan hebt.. Ik ben zelf bloednerveus over die keuring.. Alles is goed behalve mijn astma denk ik(alhoewel ik er nooit last van heb)...

groeten
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 maart 2010, 20:57
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Actie? afgekeurd!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Hey ik wil graag wat vragen over je astma en de keuring.


Ik heb zelf ook astma en ik wil dolgraag bij defensie. Ik lees op internet alleen maar mensen die zijn afgekeurd met astma, dus ik vraag me af hoe jij het gedaan hebt.. Ik ben zelf bloednerveus over die keuring.. Alles is goed behalve mijn astma denk ik(alhoewel ik er nooit last van heb)...groeten
Je hebt nooit last omdat je medicijnen slikt? Als dat niet het geval is en je hebt nooit meer last, ben je er wellicht 'overheen gegroeid'. Dan hoef je wellicht niet eens meer te melden dat je astma hebt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 maart 2010, 18:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Actie? afgekeurd!

Nee ik slik geen medicijnen meer, al een jaar of 4/5 niet meer. Ik heb hoogstens 2x per jaar even wat ademhalings problemen(niet ernstig). Maar dat is meestal als ik op het gras sta en last krijg van men allergie voor graspollen.. Ook dit is niet vaak.. Weet verder ook niet wat het verband is tussen graspollen allergie en astma??

Ik ga zowiezo eerst longtesten doen voor de keuring, maar alsnog.. ik ben bloednerveus..
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 maart 2010, 22:18
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Actie? afgekeurd!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Nee ik slik geen medicijnen meer, al een jaar of 4/5 niet meer. Ik heb hoogstens 2x per jaar even wat ademhalings problemen(niet ernstig). Maar dat is meestal als ik op het gras sta en last krijg van men allergie voor graspollen.. Ook dit is niet vaak.. Weet verder ook niet wat het verband is tussen graspollen allergie en astma??

Ik ga zowiezo eerst longtesten doen voor de keuring, maar alsnog.. ik ben bloednerveus..
gewoon niet melden dat je astma hebt, ik heb het wel gedaan terwijl ik geen last heb en ben toen afgekeurd.... dus als e een kans wilt moet je gewoon liegen en zeggen dat je geen astma hebt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 maart 2010, 13:38
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Actie? afgekeurd!

Wanneer had je je keuring? heb gehoord dat ze veel lichter zijn gaan keuren omdat ze zoveel vacatures hebben open staan.. Kunnen ze niet in men medisch dossier zien dat ik astma heb dan?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 maart 2010, 16:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Actie? afgekeurd!

Denken jullie niet dat als het echt belangrijk is of een probleem vormt voor de functie dat je dan beter van de functie af kunt zien? Lijkt me erg vervelend (om het maar even zeer voorzichtig uit te drukken) als je een aanval krijgt tijdens een spannende situatie, b.v. in een gevechts situatie.

Je kan jezelf en anderen in gevaar brengen. Als je er echt geen last van hebt prima, anders gewoon opbiechten. Komt er toch wel uit tijdens training of keuring.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 maart 2010, 19:47
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Actie? afgekeurd!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Denken jullie niet dat als het echt belangrijk is of een probleem vormt voor de functie dat je dan beter van de functie af kunt zien? Lijkt me erg vervelend (om het maar even zeer voorzichtig uit te drukken) als je een aanval krijgt tijdens een spannende situatie, b.v. in een gevechts situatie.

Je kan jezelf en anderen in gevaar brengen. Als je er echt geen last van hebt prima, anders gewoon opbiechten. Komt er toch wel uit tijdens training of keuring.
Nouja, de functie die ik wil, is al iets waar ik jaren van droom. Natuurlijk als ik erg last had van men astma had ik het ook maar moeten opgeven, aangezien dat nu niet zo is, wil ik het toch echt proberen..
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 september 2014, 16:44
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Nouja, de functie die ik wil, is al iets waar ik jaren van droom. Natuurlijk als ik erg last had van men astma had ik het ook maar moeten opgeven, aangezien dat nu niet zo is, wil ik het toch echt proberen..
Je moet wel liegen, want zelfs al heb je al jaren nul komma nul last word je waarschijnlijk afkeurd. Echt zo belachelijk. Ik wilde nota bene bij de marine en liep destijds 2x/jaar een marathon. Bij mij is het inmiddels jaren geleden dat ik werd afgekeurd en heb nooit meer last van astma gehad sindsdien. Nog elke dag spijt dat ik het verteld heb..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon