Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 december 2011, 21:43
mamalisa mamalisa is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 december 2011
Berichten: 1
mamalisa is on a distinguished road
Standaard Omscholen van de zorg naar administratief/secretarieel?

Hallo,

Ik zit met een probleem en hoop dat iemand suggeties heeft voor me.
Momenteel ben ik werkzaam bij een uitzendbureau als medewerker in de zorg, hiervoor heb ik 6 jaar in vaste dienst gezeten, ook in de zorgsector.
Ik ben via het uitzendbureau gaan werken om wat regelmatigere tijden te werken, ivm met mijn dochtertje en oppas.

Ik wil me echter laten omscholen, naar een functie in de administratieve/secretariële sector.
Ik ben al een hele tijd bezig met sollicitaties waarbij ik aangeef dat ik in 2012 wil gaan starten met een opleiding (receptioniste, administratief medewerker, ligt eraan wat ze vragen) en dat ik een werkgever zoek waar ik het geleerde meteen in de praktijk kan brengen, ik hoef niet per se een vaste baan, in ieder geval een baan voor de duur van de opleiding zodat ik ervaring opdoe.

Andere mogelijkheid is stage lopen tijdens de opleiding, maar zoals ik eerder aangaf heb ik een dochter en natuurlijk ook mijn vaste lasten dus met alleen een stagevergoeding ga ik het niet redden.

Ik vind het ook niet erg om eerst een opleiding te volgen en daarna pas te solliciteren, maar ik bekijk nu al heel lang allerlei vacaturesites en ze zoeken overal mensen met ervaring, die ik natuurlijk dan niet heb, ook al heb ik een diploma. Vind het een beetje eng om met een opleiding te beginnen zonder dat ik weet of ik straks wel aan een baan kom.
Dit is nu allemaal al zo lang aan de gang en ik ben al zo vaak afgewezen tijdens sollicitaties dat ik twijfel of ik wel door moet zetten?

Toch doorgaan met solliciteren en misschien vind ik wel een werkgever die mij een werkplek wil aanbieden voor de duur van mijn opleiding, of zelf een opleiding volgen en dan maar hopen dat ik ergens wordt aangenomen zonder ervaring of toch maar opgeven en weer een baan zoeken in de zorg?



edit; administratieve/secretariële sector klinkt natuurlijk lekker vaag, ik werk snel en accuraat met computers, kan goeie verslagen/powerpoints maken, contact met mensen is mijn sterkste punt, ik ben perfectionisctisch ingesteld, heb oog voor detail en ben stressbestendig.
Ik denk zelf dus dat ik het best tot mijn recht kom in een baan in die richting.
Het leukste lijkt me om voor een gemeentehuis te werken, paspoort aanvragen enzo, is een stukje administratief, receptie en contact met mensen, juist de dingen die ik leuk vind!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 december 2011, 23:19
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Hallo Mamalisa,

Juist in je laatste alinea vertel je aan ons waarom je denkt dat je dat goed kan... en ik ben gelijk om Vertel je dit ook in je cv en je sollicitaties?

Uiteraard moet je dan dan niet doen zoals in deze laatste alinea zodat het bijna een " ps: oh ja...." lijkt maar moet je je cv gaan schrijven met deze informatie als leidraad en hoofdmotief!

En durf juist te kiezen voor zoiets heel specifieks en schrijf je dan in bij een uitzendbureau dat daarin is gespecialseerd, zoals bijv. SparQ.
Nu is een opleiding in deze arbeidsmarkt wel een eis, dus zorg dat je daar zo snel mogelijk aan begint!

Nu kun je in je cv nadruk leggen op alles wat je op dat gebied nu al kan en waar je ervaring mee hebt. Je hebt dan wel in de zorg gewerkt, maar daar werkte je dus ook met mensen, administratieve procedures en computers.
Zie het niet als een hele drastische carriereswitch maar als een zijwaartse stap waarbij je al best wat bagage in je rugzak hebt. En dat beetje bagage in je rugzak moet je dus durven verkopen....
Hoewel de arbeidsmarkt nu best moeilijk is als je geen ervaring en opleiding in een gewenste richting hebt, is het echt niet onmogelijk om je met een flinke dosis lef en een goed verhaal een stap in die gewenste richting zelf te nemen!

En jouw geluk is dat jij in ieder geval al wel die richting weet... dus volhouden!
Zie het als een trap die je neemt, dan spring je ook niet gelijk naar de bovenste trede maar neem je iedere keer een stap in de goede richting...

Wat heb jij nu nodig om die eerste trede te nemen??

Groetjes,
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon