Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2011, 14:39
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Praktijkdiploma boekhouden, waardevol?

Ik ben bezig met de cursus praktijddiploma boekhouden. Ik zie dit af en toe gevraagd worden in vacatures voor administratieve banen. Toch zou ik graag van andere mensen horen die deze cursus gedaan hebben of ze er (makkelijk) een baan mee hebben gevonden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 oktober 2011, 21:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Pdb

Goedenavond,

PDB is een opleiding waarmee je over een degelijke basis beschikt om bij een accountants- en of administratiekantoor aan de slag te kunnen. Tevens kun je hierna aan MBA en SPD beginnen.

Veel succes.

B. van Doornik
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 november 2011, 11:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Pdb

Jammer, dat er niemand is die er zelf ervaring mee heeft. De vraag of je met alleen PDB zonder relevante en recente werkervaring een baan kan vinden houd me ook al lang bezig en eigenlijk ook tegen om er aan het examen te beginnen (het zijn toch minimaal 500 Euro).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 februari 2012, 16:47
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Praktijkdilpoma boekhouden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Jammer, dat er niemand is die er zelf ervaring mee heeft. De vraag of je met alleen PDB zonder relevante en recente werkervaring een baan kan vinden houd me ook al lang bezig en eigenlijk ook tegen om er aan het examen te beginnen (het zijn toch minimaal 500 Euro).
Hallo,

Een ietwat late reactie maar toch..

Ik volg zelf ook de cursus PDB, en wat de waarde vandaag de dag is is moeilijk in te schatten.
Zou je in de jaren negentig dezelfde cursus hebben afgerond had je mijn idee een redelijk goede kans op een baan.
Vandaag de dag ligt dat even anders, tig hoger opgeleiden die al ontzettend veel moeite moeten doen voor het vinden van.
Waren ze "vroeger" allang blij met iemand die een boekhoudkundig gerelateerde opleiding had afgerond, blijven nu de deuren gesloten.
Bij bijna alle financieel administratief gerelateerde vacatures wordt toch al snel MBA, SPD of een andere HBO opleiding gevraagd.
Later we het verhaal over minstens 5 jaar relevante ervaring maar even achterwege.
Denk dat PDB in een normale markt een leuk papiertje is om binnen te komen waar dan ook.
Eenmaal binnen zijn er kansen zat om je verder op te werken naar een financieel administratief expert. Wel afhankelijk van je eigen inzet en bereidheid om door te studeren vanzelfsprekend.
Zit nu zelf in de eindfase van PDB en solliciteer me dan ook suf. Helaas tot op de dag van vandaag zonder succes.
Zit te denken om na het afronden van door te studeren.
Des te beter je papiertjes des te groter je kansen in een wie weet ooit normalere markt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 februari 2012, 17:58
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Doorsturen voor MBA en daarna SPD na je PDB is altijd aan te raden. Daarnaast kun je ook PDL doen. Dat is een mooie aanvulling, vooral voor een baan in het MKB.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 februari 2012, 19:50
Daan555 Daan555 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 13
Daan555 is on a distinguished road
Standaard

Klopt Hassan maar het is vandaag de dag moeilijk inschatten of je daadwerkelijk ook 'n functie weet te bemachtigen gerelateerd aan je opleiding. PDB kost zeg maar plm € 450, + 5 x examen á plm € 125. Wel zo leuk als je dan vacatures tegenkomt die aansluiten bij je opleiding. Boekhouden leren uit boeken is één, echter leer je het pas echt door het toe te passen in de praktijk. De vergrijzing schijnt zo rond '13 werkelijk banen vrij te maken, laten we het hopen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 februari 2012, 20:04
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Er bestaat nooit de garantie dat je na een opleiding aan het werk komt. Wel is naar gelang de opleiding een grotere of kleinere kans op een functie. Naast de opleiding (vaak een basisvoorwaarden) spelen locatie, werkervaring, leeftijd, uitstraling, uiterlijk en geluk ook allen een grote rol. En uiteraard de staat van de economie: tijdens laagconjunctuur een stuk lastiger dan tijdens hoogconjunctuur.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 5 maart 2015, 18:05
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard PDB diploma gehaald

Hoi Hassan, weet niet of je hier nog actief bent maar ik wil je eigenlijk om je mening vragen.

Ik ben dus geslaagd voor PDB en nu met MBA bezig maar wat dan?? Ben momenteel info aan het verzamelen en de meningen zijn zo verdeeld. Toch hoor je vooral de studierichting SPD of HBO accountancy.

Ik ben nog niet werkzaam op het financieel-administratieve vlak en ook nog geen echte voorkeur voor een bepaalde richting.

Hopelijk wil je je mening delen, andere meningen zijn ook welkom.

Gr,

een MBA'er
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
praktijkdiploma boekhouden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Met Praktijkdiploma Boekhouden (PDB) kans op een baan (40+)? Leni Opleiding kiezen en volgen 6 27 mei 2011 14:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon