Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 maart 2012, 12:06
SerdarY SerdarY is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2012
Berichten: 9
SerdarY is on a distinguished road
Question Motivatiebrief servicedeskmedewerker, met lastig verleden

Beste lezers,

Gedurende mijn HBO had ik 2 parttime banen en heb ik mijn broer geadviseerd bij het opzetten en structureren van zijn bedrijf. Ook heb ik stage gelopen in Californië. Bedoeling was dat ik na mijn HBO-diploma zou starten bij de bedrijf van mijn broer en dat ik het zou runnen.

Uiteindelijk ging het failliet, maar hebben afgesproken dat we het later weer zouden proberen en sinds 2011 hebben we weer een bedrijf gestart, maar het leek voor mij een kopie van het eerste en dat prikkelt me niet echt. Daarnaast wil ik op den duur groeien richting management of consultancy en niet financiën of handel.

In oktober ben ik eruit gestapt en loop sinds 2012 in de bijstand en eerlijk gezegd loop ik vast met me motivatiebrief. Vooral de derde alinea, bij het omschrijven van mijn behoefte kom ik vast, want ik heb behoefte aan stabiliteit en persoonlijke ontwikkeling en het komt zo over alsof ik instabiel ben of dat ik een jobhopper ben die werkt op basis van avonturen of een uitgang zoek uit de bijstand en dat is niet mijn intentie. Ik heb bewust voor de helpdesk gekozen, omdat ik sinds mijn 13e het al doe en ik daar verstand van heb en mij ontzettend veel plezier en ontwikkeling bracht.

Ik weet niet echt hoe ik mijn "pijnlijke" verleden moet verwoorden in termen van bewuste keuzes.

Hieronder mijn motivatiebrief. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.

--------------------------------------------------------------------------

Geachte heer Voornaam Achternaam,

Met interesse heb ik uw vacature Servicedeskmedewerker van bedrijfsnaam gelezen op werk.nl. Graag solliciteer ik op deze functie. Bij het bekijken van uw vacature kwam ik er achter dat het een veelzijdige functie is waarbij persoonlijke ontwikkeling centraal staat.

Sinds mijn dertiende jaar ben ik als hobby bezig met computers en netwerken. Zo heb ik een uitgebreide kennis opgedaan van Microsoft producten, ITIL en werkplekbeheer. Problemen los ik graag zelf op en mijn familie en vrienden hebben hier ook een voordeel aan en ik help hen graag bij storingen en adviezen aan hun ICT-gerelateerde problemen en behoeftes.

Gedurende mijn mbo stages heb ik ervaring opgedaan als helpdesk. Ik heb er geleerd om op een gestructureerde wijze problemen op te lossen en om te gaan met verschillende gebruikers. Op dit moment heb ik behoefte aan een stabiele werkomgeving, waarin ik meer werkervaring kan doe op het gebied van ICT.

Bij bedrijfsnaam zullen er ongetwijfeld kansen en mogelijkheden zijn om te groeien. Met mijn verantwoordelijkheidsgevoel en betrokkenheid kan ik zeker mijn positieve bijdrage leveren. Verder ben ik communicatief vaardig, leergierig en oplossingsgericht. Ook kan ik zowel zelfstandig als in groepsverband kan functioneren.

Graag licht ik mijn motivatie voor deze functie toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Voornaam Achternaam
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 maart 2012, 17:14
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

--------------------------------------------------------------------------------
Lees de spelregels eens: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Met name punt 2.


Daarnaast lijkt het of je ergens een standaardbrief hebt gevonden en een beetje hebt aangepast.
Je zinnen zijn onnavolgbaar lang en daardoor maak je fouten in de zinsopbouw.

Lees op de site het AIDA-model en pas je brief hier in. Ik denk dat je dan een veel sterkere brief maakt.

Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 maart 2012, 12:06
SerdarY SerdarY is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2012
Berichten: 9
SerdarY is on a distinguished road
Standaard

Hoi Rens,

Bedankt voor je tips.

Met vriendelijke groet,

SY
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ict, loopbaanvraag, sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
Motivatiebrief grondstewardess, graag feedback nmj Sollicitatiebrief en cv 1 24 mei 2011 19:51
Motivatiebrief Angel78 Sollicitatiebrief en cv 1 3 december 2009 22:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon