Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 februari 2009, 20:14
Jefdk Jefdk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 februari 2009
Berichten: 1
Jefdk is on a distinguished road
Standaard Graag advies voor opleiding

Hoi forumleden,

Ik heb na de havo en halfjaar bedijfseconomie gedaan en ben daarmee gestopt omdat ik het te cijfermatig vond. Hierna ben ik een jaar gaan werken met de bedoeling om het volgend schooljaar weer een opleiding te gaan doen.
Tijdens mijn werkperiode heb ik helaas ernstige nekklachten gekregen waardoor ik lange tijd heb thuis gezeten.

Nu werk ik inmiddels weer een half jaartje bij het CWI als administratief medewerker en ben nu 22 jaar en heb dus alleen een havodiploma.
Nu mijn nekklachten stukken minder zijn geworden wil ik graag weer aan mijn toekomst denken qua opleiding maar ik twijfel over allerlei zaken.(hbo,mbo,voltijd,deeltijd)
vooral omdat ik nog steed nekklachten heb twijfel ik of een hbo studie niet te zwaar is.

Bij een studie- en beroepskeuzetest bij het CWI scoorde ik vooral hoog op juridisch en economisch vlak.

Ik hoor graag advies wat jullie in mijn situatie zouden doen.

met vriendelijke groeten Jeffrey
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 februari 2009, 23:02
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Graag advies voor opleiding

Hallo,

Het eerste waar ik aan moest denken was HBO MER, dit staat voor Management, Economie en Recht.

De komende tijd zullen er veel open dagen zijn en volgens mij hebben sommige HBO- opleidingen mogelijkheid tot proefstuderen (InHolland). Zou b.v. kijken op site van hogeschool bij je in de buurt en kijken welke opleiding je aanspreekt, brochure aanvragen enz. De genoemde site kan zowel in voltijd als deeltijd volgens mij. Omdat je HAVO hebt, zou ik zeker voor HBO gaan i.p.v. MBO.

Wat betreft je nekklachten kan ik natuurlijk slecht beoordelen of je een opleiding aankan. Hopelijk gaat het steeds beter. De klachten zijn in ieder geval een stuk minder. Beterschap in ieder geval.

En, je kunt beter een hbo- studie proberen ondanks de nekklachten dan later denken..oh, had ik toen maar...

Succes!

Rosina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 februari 2009, 21:02
nerd. nerd. is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 9
nerd. is on a distinguished road
Standaard Re: Graag advies voor opleiding

zoals rosina al zei; MER lijkt me wel 'n goeie keuze voor jou.
aangezien je je sterk aangetrokken voelt toch economie en recht.
Of de opleiding niet te zwaar is voor je (dmv. je nekklachten) zou ik niet weten.
misschien moet je de school misschien bellen voor ipv. voltijd dat je deeltijd naar school gaat?
maar ik denk eigenlijk dat het wel te doen is.

succes er mee!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 maart 2009, 22:47
Youngb Youngb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 11
Youngb is on a distinguished road
Standaard Re: Graag advies voor opleiding

Je zou ook aan de opleiding FSM kunnen denken. Financieel service management. Google maar, zowel voltijd, deeltijd als de LOI.

Ik zou niet zomaar ook een opleiding beginnen, ivm de tempobeurs. Bij een verkeerde opleiding of ziekte ben je zo een studiejaar kwijt en bij onvoldoende punten heb je al snel een studieschuld opgebouwd.

Open dagen bezoeken kan nooit kwaad. Wel zijn open dagen geen goede momenten om een indruk van de opleiding op te doen. Het is te massaal, teveel verkoopgericht en te weinig inhoud. Loop is op een doordeweekse dag op zo'n school rond en proef de sfeer en maak een afspraak met de coordinator met doelgerichte vragen van alles wat je maar wil weten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Studie WO Psychologie; graag jullie advies SSun78 Opleiding kiezen en volgen 11 28 januari 2009 11:02
interne sollicitatie pedagogisch medewerker A, graag feedback en advies sannelba Sollicitatiebrief en cv 5 9 december 2008 15:01
Sollicitatiebrief concurrentie onderzoek Webshop, Graag Feedback en advies Arrie65 Sollicitatiebrief en cv 1 8 december 2008 15:08
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30
sollicitatie traineecoordinator: graag advies Selma Sollicitatiebrief en cv 2 14 mei 2007 09:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon