Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 september 2010, 13:03
Bart Simpson Bart Simpson is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2010
Berichten: 1
Bart Simpson is on a distinguished road
Standaard Iemand idee verloning junior Service Delivery manager & Bodyshop PMO'er in IT?

Hallo,

Ik ben een Belg van 27 jaar werkzaam in België met een professionele bachelor communicatie, 3 jaar werkzaam als project officer/coordinator in een ICT bedrijf.

Mijn huidige job biedt me geen uitdaging meer en heb het gevoel dat mijn werkgever me afremt. Ik had in de loop van de 3 jaren dat ik al werk, 2 ITIL certificaten gehaald op kosten van de werkgever na goedkeuring van mijn teamleader. Ik werd voor dat laatste ITIL-certificaat op het matje geroepen bij het divisiehoofd. Daarom ben ik met mijn eigen kapitaal een dure universitaire master studie in IT/management richting begonnen na de uren. Resultaat: ik spaar 0 euro per maand en mijn bankrekening slinkt langzaam maar zeker richting bankroet. Bovendien is de bedrijfscultuur -hoewel men loopt te pochen over dé interne carrièremogelijkheden- niet echt gericht op het laten doorstromen van werknemers. Om de 2 jaar is er een kleine of grote reorganisatie van werkwijze, waardoor iedereen vanaf 0 begint... get the picture? Onlangs bood men mij wel, tegen dezelfde voorwaarden iets nieuw aan: back up zijn van alle project managers (ik hoorde, de shit doen waarvoor de projectmanagers zich te goed voelen). Heb toen gezegd dat ik extern al in de running zit voor verscheidene mooie functies.

Sinds kort heb ik mijn cv online geplaatst en heb daarop, tegen mijn verwachtingen in, een goede reactie ontvangen van recruiters/headhunters. Blijkbaar vinden ze mijn initiatief van zelfstudie een bewijs van veel motivatie en openen de - slechts 2 - ITIL certificaten al wat deuren. Na 5 werkdagen mijn profiel online te hebben gezet, ben ik in de running voor 2 jobs. Allebei opportuniteiten waarvoor ik eigenlijk nog niet zou durven solliciteren, ze zijn naar mijn inziens een hele verbetering ten opzichte van wat ik nu doe. Binnenkort ga ik waarschijnlijk mogen onderhandelen over het loon. De 2 opportuniteiten zijn:
Junior Service Delivery Manager
Bodyshop Project officer

Men biedt mij voor beide vacatures plus minus dezelfde voorwaarden:
* bedrijfsauto
* 2500-2700€/maand
* maaltijdcheques, 50€ om internetabo en gsm-abo te betalen, representatievergoeding van 200€/maand (enkel bodyshop PMO), groepsverzekering, laptop,...
* persoonlijk opleidingsplan, verloningsplan, carrièreplan,... kortom ik zou nu weten waar ik binnen x-aantal jaar sta.
* Voor junior SDM moet ik bereid zijn internationaal te reizen

Zelf heb ik geen idee of dit een adequate verloning is voor de aangeboden vacatures. Ik ben nu al tevreden en uitzinning, want ivm hoe het op mijn huidig werk er aan toe gaat, is dit ontelbaar keer beter. Kan me echter wel voorstellen eens ik één van de functies heb aangenomen, en ik hoor van gelijkaardige collegae dat ze het dubbele hebben, dat ik wel het gevoel zou hebben dat men mij heeft in het zak gezet.

Heeft iemand een idee of de voorstellen adequaat/marktconform zijn, en welke van de 2 opportuniteiten het meeste carrièreperspectieven bieden?

ter zijde: Ik zou graag richting business processen gaan (ITIL), en ooit business process manager worden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 september 2010, 13:52
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Gezien de situatie die je schetst zou ik het salaris niet zo belangrijk vinden. Als je er niet op achteruit gaat is het al winst. Bovendien, salaris is maar één component van beloning. Ook studie voorzieningen, auto van de zaak en de ervaring en kennis die je opdoet moet je meetellen.

Na een paar jaar kun je toch weer verder kijken met meer kennis en ervaring op zak.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon