Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 april 2010, 14:39
sjaak sjaak is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 april 2010
Berichten: 2
sjaak is on a distinguished road
Question Andere baan zoeken

Momenteel ben ik werkzaam bij een bouwbedrijf. Ik wil echter graag als architect aan de slag. Ik ben echter bang dat als ik ga solliciteren dat de potentiële nieuwe werkgever bij mijn huidige werkgever navraag over mij doet. Op deze manier raak ik misschien mijn huidige baan wel kwijt..

is dit een reële angst??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 april 2010, 16:30
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Andere baan zoeken

1: Ben je HBO BNA of WO architect?
2: Er is altijd een reële kans dat je huidige werkgever het niet op prijs stelt wanneer je in het geniep gaat solliciteren. Speel daarom open kaart en vertel je huidige werkgever dat je van baan wilt veranderen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 april 2010, 19:33
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard Re: Andere baan zoeken

Het risico dat je huidige werkgever niet blij is met het feit dat je gaat solliciteren loop je altijd. Het alternatief is voor altijd blijven zitten waar je zit.

Je zult af en toe risico moeten nemen om verder te komen. Wie weet, misschien schud het je huidige baas wel wakker

Ik heb er zelf in ieder geval nooit een geheim van gemaakt. Ik heb het echter ook nooit gebruikt als een pressiemiddel voor verbetering. Eenmaal aangegeven dat ik weg wilde was het ook definitief iets anders zoeken.

In ieder geval succes met wat je beslist.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 mei 2010, 11:52
sjaak sjaak is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 april 2010
Berichten: 2
sjaak is on a distinguished road
Standaard Re: Andere baan zoeken

WO Architect. Bij mijn huidige werkgever is er geen mogelijkheid om het vak van architect uit te oefenen. De banen bij architectenbureaus liggen echter niet voor het oprapen.. Het is een onzekere tijd in de bouwsector, ik wil dus eigenlijk geen open kaart spelen omdat ik dan bang ben om mn baan kwijt te raken...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 mei 2010, 16:32
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Andere baan zoeken

Bel eerst een vrijblijvend met het architectenbureau om te informeren of er uberhaupt wel vacatures openstaan.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 mei 2010, 15:23
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Andere baan zoeken

100% garantie kan ik je niet geven, maar in de meeste gevallen winnen werkgevers in een vroeg stadium van de sollicitatieprocedure geen inlichtingen over kandidaten in. Maar ja, je weet natuurlijk nooit of je potentiele nieuwe werkgever bevriend is met je huidige baas of dat ze elkaar kennen van de golfclub, om maar een voorbeeld te noemen.

Het is meestal niet nodig referenties in je cv op te nemen als daar niet in de vacaturetekst om gevraagd wordt. Vaak wordt pas na het eerste gesprek om referenties gevraagd. Als dat gebeurt, weet je dat het bedrijf interesse in je heeft. Je zult je dan moeten afvragen of jij de baan en het bedrijf ook ziet zitten. Zo ja, dan is het verstandig om je baas in te lichten over je sollicitatieactiviteiten en kun je hem vragen of je hem als referentie mag opgeven.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wil leren ivm andere baan, weet niet wat, loopbaanadvies te duur Endeka Loopbaanvragen 2 4 maart 2010 08:35
Is 'gevoel' een juiste reden om een andere baan te zoeken? sterretje24 Loopbaanvragen 5 27 februari 2010 11:29
Motivatie voor andere baan tara Alle andere carričreonderwerpen 1 17 januari 2008 19:10
Wat voor baan moet ik nu zoeken? Ik weet het niet meer! :-( mindfield Loopbaanvragen 3 14 november 2007 12:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon