Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 september 2009, 12:35
LIN LIN is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2009
Berichten: 1
LIN is on a distinguished road
Standaard Stagebrief nakijken

Hallo, ik heb een sollicitatiebrief gemaakt voor een afstudeerstage en ik vond het erg lastig. Zouden jullie het willen nakijken?
Alvast bedankt!!!


------------------------------------------------------------
Geachte meneer of mevrouw,

Mijn naam is .....ik ben ... jaar oud. Als student MBO juridische medewerker aan de ... te ...ga ik in de periode februari - juli 2009 afstuderen. De gemeente lijkt mij een uitdagende organisatie om een afstudeeropdracht bij uit te voeren en mij een leerzame en veelzijdige stageplek kan bieden. Het betreft een afstudeerstage van 20 weken (februari tot juni 2010), waarbij het de bedoeling is dat ik voor een bedrijf een opdracht uitvoer. Het onderwerp van de opdracht is vrij te bepalen.

Zoals vermeld in mijn CV heb ik een tijdje stage gelopen bij de ..in ..., dit is mij erg bevallen. Tijdens mijn stage heb ik mij veel bezig gehouden met het administratieve werkzaamheden van de ondernemingsraad zoals: notuleren bij vergaderingen, afspraken maken, archiveren enz. Tijdens mijn opleiding volg ik onder ander Nederlands, Engels en Rechten. Inmiddels beheers ik computervaardigheden zoals, Windows, Word en PowerPoint

Ik hoop dat het mogelijk is bij uw organisatie een stageplaats te verkrijgen.
Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groeten,


...




Bijlage : curriculum Vitae,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 september 2009, 00:29
sarah1979 sarah1979 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 september 2009
Berichten: 4
sarah1979 is on a distinguished road
Standaard Re: Stagebrief nakijken

Hallo LIN,

Je sollicitatiebrief is best aardig, al zou ik zelf wat kleine veranderingen aanbrengen. Zie hieronder je brief en daarachter nog wat opmerkingen

Geachte heer/mevrouw,

Als student MBO juridische medewerker aan de ... te ... studeer ik af in de periode februari - juli 2009. Het betreft een afstudeerstage van 20 weken (februari tot juni 2010), waarbij het de bedoeling is dat ik voor een bedrijf een opdracht uitvoer. Het onderwerp van de opdracht is vrij te bepalen.

De gemeente lijkt mij een uitdagende organisatie om een afstudeeropdracht bij uit te voeren en mij een leerzame en veelzijdige stageplek te bieden.

Zoals vermeld in mijn CV heb ik een tijdje stage gelopen bij de ..in ..., dit is mij erg bevallen. Tijdens mijn stage heb ik mij veel bezig gehouden met administratieve werkzaamheden van de ondernemingsraad zoals: notuleren bij vergaderingen, afspraken maken, archiveren enz. Tijdens mijn opleiding volg ik onder ander Nederlands, Engels en Rechten. Inmiddels beheers ik computervaardigheden zoals Windows, Word en PowerPoint.

Ik hoop dat het mogelijk is bij uw organisatie een stageplaats te verkrijgen.
Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,


...




Bijlage : curriculum vitae,



De zin "mijn naam is... en ik ben... oud" zou ik weg laten. Meestal zet je je geboortedatum op je cv en je naam onderaan de brief.

Achter de zin "De gemeente lijkt mij een uitdagende organisatie om een afstudeeropdracht bij uit te voeren en mij een leerzame en veelzijdige stageplek te bieden" zou je eventueel toe kunnen voegen waarom je nou net de gemeente een uitdagende organisatie vindt en nou net daar een leerzame stageplaats kunt krijgen.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

Groetjes,

Sarah
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 september 2009, 16:15
Saraah Saraah is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2007
Berichten: 5
Saraah is on a distinguished road
Standaard Re: Stagebrief nakijken

Hi,

Zoals iemand al eerder schreef, zou je inderdaad je leeftijd/naam weg kunnen laten.


Dit zou ik ook weg laten "Zoals vermeld in mijn CV " heb ik een tijdje stage gelopen bij de ..in ..., dit is mij erg bevallen.
In plaats hiervan zou je kunnen beginnen met: In 2008 heb ik stage gelopen bij....

Groetjes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eerste CV, nakijken aub? born trouble Sollicitatiebrief en cv 1 30 september 2009 01:27
stagebrief nakijken lover_girl Sollicitatiebrief en cv 1 15 maart 2009 13:07
CV Nakijken Randy Sollicitatiebrief en cv 1 14 maart 2009 02:04
Kan iemand een afstudeervoorstel voor me nakijken... Assia Alle andere carrièreonderwerpen 0 14 november 2007 01:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon