Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 maart 2008, 12:11
maxitt maxitt is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 december 2007
Berichten: 4
maxitt is on a distinguished road
Standaard Arbeidsvoorwaardengesprek

Hoi,

Veel sollicitaties verder, 2e ronde door met goed gevoel dus hopelijk binnenkort arbeidsvoorwaardengesprekken. Ik heb al redelijk veel gelezen over wat je kan doen en niet kan doen en er zijn een paar punten waar ik niet helemaal zeker over ben.

Moet ik tijdens of voor het gesprek vermelden dat er andere kapers op de kust zijn? Dus dat je toch aanbiedingen zijn van andere partijen (ik hoop dat dit in mijn geval inderdaad zo zal zijn), of kappen ze dan af op het idee dat je toch niet zo gemotiveerd lijkt om voor hun te werken. Lijkt me van niet, daar ze dan opnieuw moeten selecteren en dat kost ook tijd en geld.

Wat als de tegenonderhandelaar komt met een ultimatum van dat dit het standaardcontract is en erop hint dat ik het kan nemen of kan gaan?

Kan iemand mij misschien een link geven waar de salarisschalen staan van 2008 (dus min max bedragen van de individuele schalen).

In ieder geval bedankt,

Max
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 maart 2008, 13:56
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Arbeidsvoorwaardengesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxitt Bekijk bericht
Kan iemand mij misschien een link geven waar de salarisschalen staan van 2008 (dus min max bedragen van de individuele schalen).
De salarisschalen verschillen per branche / CAO, je kunt ze vinden in de CAO die voor jou van toepassing is. Veel CAO's staan op internet, even googelen dus.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 maart 2008, 11:11
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Arbeidsvoorwaardengesprek

Hoi Maxitt,

Stel: Je hebt aanbieding gekregen, maar je hebt meerdere interessante sollicitaties lopen.

Je kunt bij de bedrijven waar je een goed gevoel bij hebt melden dat je een voorstel hebt gehad en dat je hun aanbieding heel graag wilt meenemen aangezien je moet beslissen of je er wel of niet op ingaat.

Het is de toon waarop dat zegt, die bepaalt hoe dat overkomt. Wanneer je de insteek kiest dat je enthousiast bent voor het bedrijf en de functie, dan komt dat juist heel gemotiveerd over.

Wat je vooral niet moet doen is de indruk wekken dat je bedrijven tegen elkaar uitspeelt. Dat laat bij hen een heel slecht gevoel achter en die rekening krijg je een keer gepresenteerd.

Succes.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 maart 2008, 17:13
Leena
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Arbeidsvoorwaardengesprek

Hoi Maxitt,

Bij onderhandelingen over arbeidsvoorwaarden is het vaak moeilijk om de grens vast te stellen over hoe ver je kan gaan. Vaak is het de werkgever die met een bepaald voorstel komt, en jij kan daar mee akkoord gaan of niet. Het is altijd aan te raden om te onderhandelen over je salaris en andere arbeidsvoorwaarden.

Je kan altijd zeggen dat je erover na wil denken, en een aantal dingen wil vergelijken. Als je heel zeker van je zaak bent, en je krijgt de indruk dat ze je echt graag willen hebben kan je ook best laten vallen dat er nog andere "aanbiedingen" zijn.

Groetjes,

Leena
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon