Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 december 2009, 15:48
Dummie2010 Dummie2010 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 december 2009
Berichten: 1
Dummie2010 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Junior EDP Auditor

Goedemiddag Lezers,

Kan iemand mij helpen met het stukje in het rood.
In deze alinea wil ik mijn affiniteit met automatisering uitleggen maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet samenvatten.....

Graag jullie advies?

Betreft: sollicitatie vacature Junior EDP Auditor

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de vacature op de website ...........maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie van Junior EDP Auditor.
Op zoek naar een interessante baan en een nieuwe uitdaging ben ik gestuit op uw vacante functie. De vacature spreekt mij zeer aan omdat ik de ruimte krijg om te ontwikkelen en waardevolle werkervaring op te doen.

Ik heb mijn studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam met goed gevolg afgerond.
Tijdens mijn studie, heb ik geleerd prioriteiten te stellen, het overzicht te bewaren en dringende zaken te relativeren. In mijn werk ben ik dan ook goed georganiseerd, nauwkeurig en verzorgd. Ik heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel, ben flexibel en proactief. Daarnaast werk ik graag samen met andere mensen en leg gemakkelijk contacten. Het grootste deel van mijn studie werd gegeven en getoetst in het Engels, waardoor ik het Engels zeer goed beheers. Verder heb ik gedurende mijn studie administratieve en financiële kennis opgedaan in de vorm van onder andere boekhouding, accountancy en financiering. Ik beschik hierdoor ook over een goed analytisch en kritisch vermogen.

Ik vind het met het oog op de toekomst van belang om te investeren in kennis op IT gebied, want de automatisering en ondersteuning door middel van IT zal alleen maar groter worden.

Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie over mijn persoon verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae.

Met vriendelijke groet,

Groetjes,

Dummie2010
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 december 2009, 10:39
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Junior EDP Auditor

Hoi Dummie2010,

Als ik het goed begrijp ben je onlangs afgestudeerd en is dit de eerste baan waarop je solliciteert, toch?

Je schrijft:
Ik vind het met het oog op de toekomst van belang om te investeren in kennis op IT gebied, want de automatisering en ondersteuning door middel van IT zal alleen maar groter worden.

Zoals het er nu staat, is het een behoorlijk cliché en nietszeggend.
Heb je tijdens je opleiding/stage/werk geen it-projecten gedraaid? Je kunt dit dan kort benoemen en uitleggen dat je je hier verder in wilt ontwikkelen.

Overigens moet je uitkijken dat je je brief niet te veel vanuit ik-perspectief schrijft. Hierdoor verkoop je jezelf namelijk niet.
Uit je brief komt daarnaast onvoldoende naar voren waarom je juist bij dit bedrijf wilt werken. Volgens mij richt je je brief aan 'een van de Grote Vier', is het niet? Waarom juist deze? Dat wil een selecteur graag weten.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon