Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 mei 2007, 11:28
Lones Lones is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 10
Lones is on a distinguished road
Standaard Graag commentaar op mijn cv (net afgestudeerd Bachelor Nederlands recht)

Hallo,

Ik ben pas afgestudeerd (rechten) en ben dus een starter op de arbeidsmarkt. Ik zou het fijn vinden als iemand bereid zou willen zijn commentaar op mijn cv te geven.

Alvast bedankt!
Lones
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Ctijn leeg.doc‎ (31,5 KB, 4247x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 mei 2007, 13:13
meisje meisje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 23
meisje is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn cv (net afgestudeerd Bachelor Nederlands recht)

Hallo,

Ik vind je CV er echt heel netjes uit zien. Je hebt duidelijk aangegeven wat voor werk je hebt gedaan, zodat bedrijven ook weten wat je kan.
Alleen ik zou nog wel aangeven wat voor geloof je hebt, dit vinden ze namelijk toch wel vaak belangrijk in een bedrijf heb ik ervaren.

Verder ziet het er echt netjes uit. Succes

Groetjes meisje
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 mei 2007, 16:20
leinnl leinnl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 7
leinnl is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn cv (net afgestudeerd Bachelor Nederlands recht)

Hoi,

Ik heb je cv gelezen en vind het er netjes uitzien. Maar ik zou het cv iets meer toespitsen op de baan die je zoekt. Met name als je praat over de werkzaamheden die je hebt verricht en je eigenschappen. Zijn dit de eigenschappen die ze zoeken in jouw ideale baan?

Verder zou ik, als reactie op de voorgaande spreker, je geloof niet vermelden in je cv. Dat is een prive-overtuiging die naar mijn idee niet in je cv thuishoort.

Succes,

Marjolein
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 mei 2007, 18:09
meisje meisje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 23
meisje is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn cv (net afgestudeerd Bachelor Nederlands recht)

Ik vind het ook liggen aan de baan die je zoekt, als ze daar mensen zoeken met een Chriselijk geloof dan lijkt mij dat wel goed.
Maar hier moet je zelf voor kiezen
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 mei 2007, 13:36
Lones Lones is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 10
Lones is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn cv (net afgestudeerd Bachelor Nederlands recht)

Hallo,

Bedankt voor jullie commentaren! Wat betreft het geloof vermelden; daar kan ik me niet in vinden. Ten eerste heb ik geen geloof en ten tweede wordt er ook nooit naar gevraagd. Vermelden doe ik dus niet.

Wat betreft het toespitsen op de baan; daar heb je wel gelijk in. Alleen valt het niet zo goed toe te spitsen op een toekomstige baan, omdat het weinig relevante werkervaring is. Ik heb voornamelijk in winkels gewerkt als bijbaan en nu ben ik op zoek naar mijn eerste juridische functie. (Ik ben per slot van rekening een starter.) Ik zou dus niet echt weten welke werkzaamheden van pas kunnen komen in een toekomstige juridische baan. (weinig raakvlakken)

De eigenschappen; tsja, dit vind ik ook wel lastig. Het is wel zo dat de eigenschappen accuraat en betrouwbaar natuurlijk wel heel belangrijk zijn voor een jurist. Ik zou niet echt weten welke eigenschappen een jurist verder nog zou moeten hebben. Iemand nog tips?

In ieder geval bedankt,
Lones
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 mei 2007, 14:29
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn cv (net afgestudeerd Bachelor Nederlands recht)

Wat vind je van de volgende eigenschappen. Zijn die op jou van toepassing?
-zelfstandig kunnen werken, maar ook in teamverband.
-initiatiefnemer
-doorzetter
-nieuwsgierig
-leergierig.

Kun je hier wat mee?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 mei 2007, 14:41
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn cv (net afgestudeerd Bachelor Nederlands recht)

Kijk eens in het artikel Eigenschappen en vaardigheden aantonen.

Mijn gezond verstand zegt: accuraat, adviseren, analyseren, argumenteren... en dan ben ik nog maar bij de a De lijst gaat verder: conflict hanteren, doorvragen, empathie, gespreksvaardigheden, inlevingsvermogen, klantgericht, luisteren, mondeling communiceren, onderhandelen, overtuigen, samenwerken, schriftelijk communiceren, snel kunnen schakelen, tact.

Dat zijn allemaal vaardigheden die bij een juridische functie van belang kunnen zijn. Waar het zwaartepunt ligt verschilt uiteraard per functie.
__________________
René
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 mei 2007, 14:57
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn cv (net afgestudeerd Bachelor Nederlands recht)

Citaat:
Dat zijn allemaal vaardigheden die bij een juridische functie van belang kunnen zijn. Waar het zwaartepunt ligt verschilt uiteraard per functie.
In je CV moet je natuurlijk wel de vaardigheden opschrijven die op jou van toepassing zijn , want anders val je tijdens het gesprek door de "mand".
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 mei 2007, 15:16
Lones Lones is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 10
Lones is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn cv (net afgestudeerd Bachelor Nederlands recht)

Hallo Rene,

Heel erg bedankt voor de tips! Er zijn zeker een aantal eigenschappen die van toepassing zijn voor een jurist, maar die zeker ook bij mij horen. Je moet er alleen maar opkomen, he!

Nog een vraagje; Hoeveel eigenschappen som je op in je CV? Er als je er veel hebt die van toepassing zijn, noem je ze dan allemaal of maak je een selectie (op basis van de functie)?

Wederom bedankt!
Nog iemand tips om mijn werkervaring toe te spitsen op een toekomstige juridische baan?

Lones
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 mei 2007, 15:18
Lones Lones is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 10
Lones is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn cv (net afgestudeerd Bachelor Nederlands recht)

O, ik heb nog een vraagje;

Zou ik mijn talenkennis moeten vermelden in mijn CV?

En hoe zit het met computerkennis? Wordt het inmiddels niet verwacht dat je een beetje met de pc om kan gaan en is het overbodig om dat te vermelden?

Grt,
Lones
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage bedrijfseconomie; zeer graag commentaar (incl CV) maymay0206 Sollicitatiebrief en cv 2 24 april 2007 15:19
Mijn cv, graag controleren Oyssin Sollicitatiebrief en cv 2 7 januari 2007 14:58
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief consulent zoethout Sollicitatiebrief en cv 0 3 september 2006 16:50
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief naar functie van psycholoog Rianne Sollicitatiebrief en cv 3 11 augustus 2006 15:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon