Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2017, 13:51
reismeis reismeis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2017
Berichten: 1
reismeis is on a distinguished road
Standaard Otslag bij vast contract wegens bedrijfseconomische redenen

Hoi Hoi,

Ik ben op zoek naar wat advies of mensen die wellicht in dezelfde situatie hebben gezeten.
Ik werk nu zo'n anderhalf jaar bij een ontzettend leuk bedrijf, vorige week heb ik helaas te horen gekregen dat ze mij gaan ontslaan wegens bedrijfseconomische redenen. Het gaat niet zo goed met het bedrijf waardoor ze alle ''vaste kostenposten'' moeten ontslaan. Het heeft verder niets met mijn persoonlijk functioneren te maken.

De situatie is dat ik een vast contract ( contract voor onbepaalde tijd) heb met een opzegtermijn van twee maanden. Mijn baas wil natuurlijk naar een vaststellingsovereenkomst toe werken omdat het hen als bedrijf veel meer moeite en geld kost om het via de rechter/uwv te doen.

Ik heb al contact gehad met het uwv om uit te zoeken wat mijn rechten zijn. Als ik het wel juridisch zou aanpakken dan heb ik recht op die twee maanden opzegtermijn en niet meer. ( Dit omdat ik niet langer dan twee jaar in dienst ben en dus geen recht heb op een transitievergoeding). Het uwv heeft mij aangeraden om te proberen tot een vaststellingsovereenkomst te komen omdat ik dan meer onderhandelruimte heb gezien het feit dit voor mijn baas de prettigste manier zou zijn.

Morgen heb ik een gesprek over hoe nu verder en het voorstel wat zij mij gaan doen.
Zelf vind ik het volgende redelijk:

Gezien het feit ik sowieso recht heb op twee maanden opzegtermijn wil ik akkoord gaan met de desbetreffende opzegtermijn, plus 1 maand compensatie.

Nu vind ik het zelf ook niet meer dan redelijk als ik per direct vrijgesteld word van werkzaamheden. ( Heb sowieso van meerdere bronnen gehoord dat dit vaak gebeurt omdat je anders te maken kan krijgen met belangenverstrengeling, ik heb een baan in de sales)

Heeft iemand hier ervaring met dit soort situaties en wat vinden jullie van bovenstaande? Ik zelf denk dat dit heel redelijk is maar moet eerlijk zeggen dat ik nooit eerder in zo'n situatie heb gezeten dus geen idee heb of dit ook werkelijk zo is.

Alvast bedankt

Groetjes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 oktober 2017, 18:10
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Hallo Reismeis,

Het lijkt me een aardig openingsbod. Ik denk dat je werkgever hier niet mee akkoord gaat. 3 maanden compensatie (2 vanwege de onmiddellijke vrijstelling en 1 in geld) zou best nog wel eens duur gevonden kunnen worden als je niet eens recht op transitievergoeding hebt. Maar, Reismeis, ik zou even bellen met een juridisch loket als je een bod hebt gekregen en ook de vaststellingsovereenkomst laten checken. Niet ter plekke tekenen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Vast contract opgezegd, daarna 6 maanden tijdelijk contract, recht op ww? chinda Je rechten en plichten als werknemer 5 13 april 2012 12:58
Stage in combinatie met vast contract? Bushido Alle andere carričreonderwerpen 0 20 juli 2010 17:07
Vast contract beloofd, maar krijg het niet... jufp Je rechten en plichten als werknemer 1 17 juni 2010 17:28
Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu? Prissesje Je rechten en plichten als werknemer 2 16 maart 2009 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon