Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 maart 2007, 00:26
kmon
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Wie kan mij helpen om mijn taalvaardigheid te verbeteren:(

ik doe opleiding mbo juridisch niveau 4 2e leerjaar, maar nederlands is helemaal niet goed ..... door mijn taalvaardigheid denk ik dat ik nooit wat word met mijn juridisch opleiding ,wie kan mij helpen hoe ik deze opleiding het beste kan aanpaken.
alvast bedank,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 maart 2007, 11:07
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: wie kan mij helpen om mijn taalvaardigheid te verbeteren:(

Beste Kmon,

Er zijn volgens mij heel veel opties:

1. Vraag je decaan/mentor op school of je extra Nederlandse les kunt krijgen.
2. Vraag de leraar Nederlands of hij je wil helpen.
3. Vraag een medeleerling die goed in Nederlands is of hij/zij je wil helpen.
4. Ga naar een huiswerkinstituut en vraag daar bijles.
5. Vraag iemand uit je omgeving (bijv. vriendin, buurvrouw, enz.) of die je kan helpen.
6. Doe een oproep op internet of een student Nederlands of iemand van de PABO je bijles wil geven.

Dan nog het volgende: je zit al in je tweede jaar. Dat betekent dat je het eerste jaar al gehaald hebt! Nu komt het erop aan om door te zetten. Zoek hulp en maak je opleiding af, dan kun je trots op jezelf zijn dat je doorgezet hebt. Heeeeeel veel succes gewenst.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 maart 2007, 13:49
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wie kan mij helpen om mijn taalvaardigheid te verbeteren:(

dank u wel voor u reactie,
Wat u zegt klopt allemaal, ik ben gelukkig nooit blijven zitten en er werd ook nooit tegen mij op school gezegt dat mijn nederlands niet goed is...maar ik merk het gewoon aan mijn zelf wanneer ik in gesprek ben ''als het om zakelijkgesprek gaat''. het lukt me ook niet om extra lessen te volgen , omdat ik het druk heb met mijn bijbaantje en ander dingen.
maar toch bedankt voor u reactie,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 maart 2007, 14:00
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: wie kan mij helpen om mijn taalvaardigheid te verbeteren:(

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
het lukt me ook niet om extra lessen te volgen , omdat ik het druk heb met mijn bijbaantje en ander dingen.
Er is maar één manier om beter te worden in wat dan ook: er tijd, aandacht en energie in steken.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 maart 2007, 14:48
kmon
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wie kan mij helpen om mijn taalvaardigheid te verbeteren:(

Als ik te veel aandacht aanbesteed dan mis ik ook weer heel veel dingen en mijn leven.
Ik woon sinds mijn 12e hier in Nederland en ik ben nu inmiddels 19 jaar.Zal dat niet het probleem zijn
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 maart 2007, 16:56
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: wie kan mij helpen om mijn taalvaardigheid te verbeteren:(

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kmon Bekijk bericht
Ik woon sinds mijn 12e hier in Nederland en ik ben nu inmiddels 19 jaar. Zal dat niet het probleem zijn
Ja, ongetwijfeld. Ik heb veel bewondering voor mensen die op latere leeftijd een tweede taal leren en dat bijna-vloeiend gaan spreken en schrijven. Het lijkt me een hele opgave.

Tsja, leven is keuzes maken. En het zijn jouw leven en keuzes. Maar als je carrière wilt maken in de juridische richting en later bijvoorbeeld hbo Rechten gaan doen, dan is taalvaardigheid zeker belangrijk. Zelfs voor mbo-hbo-doorstromers met Nederlands als moedertaal is taalvaardigheid een knelpunt. En juridisch werk is nu eenmaal talig. Het is heel veel praten, bellen, lezen en schrijven.

Ik geef in Amsterdam in de hobbysfeer les aan kinderen in de basisschoolleeftijd van allerlei komaf, waaronder kinderen die Nederlands als 2e taal moeten leren. Voor sommigen is dat een blijvende achterstand. Maar anderen werken er gewoon hard aan om de achterstand in te halen en ik vind dat ze - ook in andere opzichten - zelfs slimmer worden dan hun leeftijdgenootjes met Nederlands als moedertaal. Ik geef je op een briefje dat kinderen in die laatste groep veel betere carrières krijgen dan die in de eerste. En dat is dan toch vooral het resultaat van hard werken en doorzetten.
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 9 maart 2007, 23:16
kmon
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wie kan mij helpen om mijn taalvaardigheid te verbeteren:(

Wat me ook dwars zit is dat alle leerlingen in mijn klas hier in Nederland zijn geboren en floeiend nederlads spreken,maar als het om toetsen gaat dan halen de meeste bijna altijd onvoldoendes terwel ik bijna altijd voldoendes haal.Maar toch ben ik bang dat ik niet makkelijk word aangenomen in de tekomst met mijn diploma wegens mijn taalvaardigheid
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 januari 2011, 19:07
mghgjk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kmon Bekijk bericht
Wat me ook dwars zit is dat alle leerlingen in mijn klas hier in Nederland zijn geboren en floeiend nederlads spreken,maar als het om toetsen gaat dan halen de meeste bijna altijd onvoldoendes terwel ik bijna altijd voldoendes haal.Maar toch ben ik bang dat ik niet makkelijk word aangenomen in de tekomst met mijn diploma wegens mijn taalvaardigheid
Vreemd dat met de autochtone onvoldoendes, en allochtoon voldoendes opmerking op je topic niet meer gereageerd word.

Hoe gaat me je Nederlands nu?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 januari 2011, 00:13
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Dit is een bericht van 2007, maar ik ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat

Dus mocht je dit bericht krijgen, laat dan even van je horen.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie kan mij helpen de knoop door te hakken. valkje Sollicitatiebrief en cv 2 5 januari 2011 17:18
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 02:13
Sollicitatiebrief wie kan mijn helpen om deze naar te kijken. bennietje1 Sollicitatiebrief en cv 6 13 september 2010 11:51
Open sollicitatie Startende reisadviseuse, wie kan mij helpen? Noor Sollicitatiebrief en cv 3 7 oktober 2008 23:59
Mijn CV levert mij niks op, wie kan mij helpen? Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 7 26 juni 2007 19:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon