Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 augustus 2009, 14:38
gastbezoeker gastbezoeker is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 4
gastbezoeker is on a distinguished road
Standaard HBO Toegepaste pyschologie stage noodzakelijk?

Hoi

Ik ben zelf 45, opleiding mavo en de laatste 15 jaar werkzaam in de ICT (appl. beheerder) verdient prima niet super maar best goed als ik zo vergelijk.
Natuurlijk wel meerdere 2 dags cursussen gevolgd maar niet iets HBO's.

Omdat door de fusies van ons bedrijf we steeds zakelijker worden merk je dat de eisen steeds hoger worden. Dus ik ben bang als ik ooit ontslagen wordt ik met mijn lage opleiding moeilijk opnieuw aan de bak kom. Ook qua leeftijd wordt het lastiger natuurlijk.

Een HBO opleiding zou dan wel slim zijn om de kans te verbeteren. Zelf denk ik aan Toegepaste pyschologie. Ik vind het nog steeds leuk om mensen op weg te helpen in mijn huidige vak en ben er ook goed in. Ben al een paar studieboeken aan het doornemen en als het leuk blijft dan wil ik ervoor gaan (LOI). Natuurlijk is een HBO ICT beter maar eerlijk gezegd kan ik me daar niet voor motiveren, zit al te lang in die wereld en 's avonds ook nog dat trek ik nu nog niet.
Het is niet (meer) het allerleukste werk maar ik ben er best goed in (analyses /ontwerpen is mijn sterkste punt). Het levert een fatsoenlijk salaris op en meer kan ik eigenlijk niet :-) mijn werk is dus een noodzakelijk kwaad geworden. :-)

Kan altijd erna nog een jaar KHBO ICT volgen oid als echt nuttige aanvulling.
Eindelijk weer eens iets (psycholgie) wat me interesseert, dan heb je tenminste een goede kans ook iets af te maken cq te halen. Altijd maar met systemen en procedures bezig zijn, ik zou liever eens de laatste 20 jaar met mensen willen werken.

Baankansen TP zijn nu nog superklein tot nihil zag ik hier op het forum dus dat vergeten we maar even. Misschien over een paar jaar beter alhoewel het salaris ook lager lag dan wat ik nu verdien. Maar goed het gaat nu om keuzes die je kunt maken en een hoge opleiding voor mijn huidige vak.

Probleem wat ik wel zal krijgen is afgezien dat ik eerst de 21+ toets moet zien te halen. Ik ook een stage of geschikte baan zal moeten hebben.
Tja dat wordt denk ik wel een probleem want ik kan moeilijk mijn huidige baan opzeggen. Er moet van alles betaald worden, parttime werken kan ik wel vergeten dat wil het bedrijf niet.

Zijn er toch nog mogelijkheden? Zou mijn baan toch nog geschikt zijn voor stage? Bv omgaan met lastige gebruikers, leidinggevenden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatie Stage mloow Sollicitatiebrief en cv 2 8 oktober 2009 19:32
HBO afstandsonderwijs, toegepaste psychologie. yes or no? school_girl88 Opleiding kiezen en volgen 8 24 september 2009 12:27
Veel wiskunde in HBO toegepaste psychologie? (heb dyscalculie) kirsten Opleiding kiezen en volgen 9 18 augustus 2009 22:20
Zijn hbo Psychologie en Toegepaste psychologie twee verschillende opleidingen? sanuk Opleiding kiezen en volgen 9 8 juni 2009 17:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon