Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2011, 13:29
Sara29 Sara29 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 5
Sara29 is on a distinguished road
Question Sollicitatiebrief medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging

Hallo allemaal,

Willen jullie mij helpen met het nakijken en verbeteren van mijn sollicitatiebrief.
het gaat om een vacature medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging voor 20 uur pw.

alvast bedank ik jullie allemaal.

Sara






afzender
....
....

Rotterdam, 22 april 2011


Betreft: vacature medewerker Klantenservice



Geachte heer/ mevrouw,


Door middel van deze brief wil ik graag solliciteren naar de functie medewerker Klantenservice. In juli 2006 heb ik mijn MBO opleiding sociaal juridisch medewerker niveau 4 afgerond. Momenteel volg ik de HBO opleiding Sociaal Juridisch Dienstverlener aan de ...... Ook mijn HBO opleiding is in zo verre voltooid dat alleen nog een scriptie benodigd is om mijn HBO diploma te behalen.

Tijdens mijn opleiding heb ik colleges gevolgd over huurrecht, ik heb dit vak met een toets afgerond. Daarnaast heb ik voor het vak huurrecht een onderzoek verricht, voor mijn onderzoek heb ik enkele medewerkers van Woonbron geïnterviewd. Sindsdien is mijn interesse opgewekt naar een functie binnen uw organisatie. Om deze reden kijk ik af en toe naar de vacaturelijst van Woonbron. De functie medewerker Klantenservice trekt mij aan omdat je een visitekaart van een organisatie wordt. Ik ben een enthousiast persoon die graag met mensen omgaat daarom vind ik dat deze functie heel goed bij mij zou passen. Tevens behoort adviseren en informeren van cliënten in het takenpakket van mijn opleiding. Deze taken passen heel goed binnen de gestelde eisen van de vacature medewerker Klantenservice. Uiteraard zijn de gestelde werktijden en dagen in de vacature ook erg aantrekkelijk.

Behalve de theoretische kennis heb ik tijdens mijn studie ook ervaring opgedaan door stages en werkervaringsplekken. Ik heb zowel in gemeente .... als in gemeente ..... stage gelopen als klantmanager. Door het adviseren en begeleiden van cliënten en het werken in een teamverband heb ik veel ervaring opgedaan in het communiceren.
Tenslotte ben ik er zeker van dat mijn opleidingen en mijn sterke dienstverlenende en klantgerichte houding tot hun recht zullen komen binnen uw organisatie.

Graag wil ik mijn motivatie en c.v. toelichten in een persoonlijk gesprek.
Uw antwoord op deze brief zie ik met belangstelling tegemoet.


Met vriendelijke groeten,



afzender
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2011, 17:36
mar10 mar10 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Berichten: 4
mar10 is on a distinguished road
Standaard

Beste Sara,

Hierbij wat opmerkingen.

Een paar taal- en stijldingetjes:
'Ook mijn HBO-opleiding ...' toen ik dat las dacht ik, he, doet ze twéé hbo-opleidingen? 'Ook' kan hier weg lijkt me. Nog beter er één zin van te maken 'momenteel volg ik ... die ik op mijn scriptie na voltooid heb'.

'met een toets afgerond', moet dat erin? Kreeg je hier een cijfer voor? Bedoel je dat je de toets met succes hebt afgerond? Dat laatste klinkt nog het beste.

'opgewekt' moet 'gewekt' zijn. 'persoonlijk' kan eruit.

Afgezien hiervan, ik denk dat je de volgorde waarin je dingen vermeldt misschien wat kunt veranderen.
Je hebt ervaring met de organisatie vanwege dat onderzoek, en dáárom ben je er enthousiast voor geworden. Dat lijkt mij een mooie binnenkomer. Kun je daar niet mee beginnen? En daarna aanhaken met de opmerkingen over de functie en de goede eigenschappen en kennis die je daarvoor hebt.
Wat je precies aan je studie hebt gedaan staat al in je cv denk ik, dat hoeft dan niet uitgebreid in je brief, behalve natuurlijk de dingen die echt voor deze functie relevant zijn, bijvoorbeeld zo'n stage, het onderwerp van je onderzoek of van je scriptie.

Dus: waarom je daar graag wilt werken, hoe je de functie ziet en waarom je er de juiste kwaliteiten (eigenschappen, kennis, ervaring) voor hebt.

En nou hoop ik maar dat ik je niet helemaal in de war heb gebracht ... ik ben ook maar een hardwerkende sollicitant ;-)

Ik wens je heel veel succes!

Groetjes, Mar.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 april 2011, 23:09
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Om deze reden kijk ik af en toe naar de vacaturelijst van Woonbron. --> deze zin zou ik er uit laten, voegt weinig toe.

Uiteraard zijn de gestelde werktijden en dagen in de vacature ook erg aantrekkelijk. --> zou ik veranderen in dat de werktijden en -dagen passen bij jouw voorkeuren (ofzoiets) want nu klinkt het alsof je het wel makkelijk vindt om maar 20 uur te hoeven werken.

De functie medewerker Klantenservice trekt mij aan omdat je een visitekaart van een organisatie wordt. --> ik zou er iets van maken in de richting van 'de functie trekt mij aan omdat ik graag het visitekaartje van uw organisatie zou worden' (is nog steeds niet erg sterk, maar jouw zin klinkt alsof je het prima vindt om bij elke willekeurige organisatie te gaan werken, en je moet laten merken dat je juist bij DIT bedrijf aan de slag wilt).

Deze taken passen heel goed binnen de gestelde eisen van de vacature medewerker Klantenservice. --> de eisen worden niet aan de vacature gesteld, maar aan de persoon die de functie gaat vervullen. Wel kun je zeggen 'de gestelde eisen in uw vacature' ofzoiets.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 april 2011, 00:42
Sara29 Sara29 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 5
Sara29 is on a distinguished road
Standaard

Linda en Mar hartstikke bedankt voor jullie tips en verbeterpunten.
Ik ga het morgen aanpassen en opnieuw hier plaatsen.

Veel succes met solliciteren Mar.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 september 2011, 15:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatietraject Business Analyst

Hi mensen!

Als je geinteresseerd bent is dit een leuke link: http://www.werkenbijdeloitte.nl/blog...aanbieden.html

Misschien is het ook leuk om even te kijken op de Deloitte Facebook! (www.facebook.com/deloittenederland) Ze hebben daar vaak vacatures!

Groetjes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar baanzoeker Sollicitatiebrief en cv 0 2 maart 2009 23:25
Graag mening over sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang patje81 Sollicitatiebrief en cv 2 4 februari 2009 12:05
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon