Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 augustus 2012, 02:18
eefje2 eefje2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 5
eefje2 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief onthaalbediende/administratief medewerker

Hallo Allemaal,

Ik wil op een baan solliciteren als onthaalbediende/ administratief medewerker. Kunnen jullie even jullie feedback geven ivm mijn sollicitatiebrief? De eerste brief is mijn originele brief en de tweede is een verbetering van een vriendin. Welke denken jullie dat de beste is, of moet ik een combi van de twee doen?

Ik zet er eerst even de vacature bij.

VACATURE

1 onthaalbediende /administratief medewerker


· U bent verantwoordelijk voor het onthaal van onze klanten en medewerkers (telefoon, ontvangst in het kantoor,?)

· U zorgt voor de post en verzending van pakketten.

· U zorgt voor de opvolging van orders in ons computersysteem.

· U zorgt ervoor dat onthaal, keuken en vergaderzaal perfect in orde zijn.

· U voert ondersteunende taken voor onze vertegenwoordigers uit.


Verwacht:



U bent gedreven, wil graag deel uitmaken van een gemotiveerd team.

Ervaring met Office, Excell en Powerpoint is een pluspunt.

Vereiste studies:
» 3de en 4de graad secundair onderwijs
Talenkennis: NEDERLANDS (zeer goed)
Werkervaring: beperkte ervaring


Sollicitatiebrief 1

xxx

xxx

Sollicitatie voor de functie onthaalbediende/ administratief medewerker


Geachte xxx

Bent u nog steeds op zoek naar een gedreven onthaalbediende/ administratief medewerker, zoals te lezen op de site van xxx? Ik ben ervan overtuigd dat mijn profiel goed aansluit bij deze functie. Graag leg ik u uit waarom.

Enkele jaren geleden besloten mijn man en ik naar Amerika te verhuizen voor zijn werk. Ik heb bewust gekozen de opvoeding van de kinderen op mij te nemen. Dit doe ik met veel plezier en toewijding. Nu zij groter zijn wil ik er weer volop tegenaan gaan. Gedurende deze periode ben ik mezelf blijven ontwikkelen. Ik heb me klaargestoomd voor de professionele wereld door een aantal administratieve cursussen te volgen.

In mijn laatste job als medisch secretaresse combineerde ik onthaal met administratie. Door optimale klantvriendelijkheid en een goede communicatie, heb ik een bijdrage geleverd aan het succes van de praktijk. Patiëntengegevens, dossiers en algemene administratie voerde ik zorgvuldig en accuraat uit met oog voor detail,wat van groot belang is om kwaliteitvol werk af te leveren. Ik zorgde ervoor dat het spreekuur vlot verliep door op een alerte, georganiseerde wijze de afspraken op te volgen en het juiste dossier tijdig aan de arts te bezorgen.

Het werk als onthaalbediende en administratief medewerker heb ik dankzij mijn werkervaring helemaal onder de knie. Ik hou ervan in een aangename en motiverende sfeer te werken. Mijn positieve instelling en opgewekte karakter zal daar zeker aan bijdragen.

Deze functie is net wat ik zoek: een onthaal job gecombineerd met administratie waar ik mijn kwaliteiten volledig kan ontplooien, en contact heb met de klanten. Een bedrijf dat meewerkt aan het creëeren van een optimale werksfeer door hun personeel te waarderen en te verwennen, daar wil ik graag deel van uitmaken. Een tevreden werknemer is een gemotiveerde werknemer.


Ik kijk ernaar uit u in een persoonlijk gesprek van mijn kwaliteiten te overtuigen.

Met vriendelijke groeten,


xxx


Sollicitatiebrief 2

xxx


xxx

Sollicitatie voor de functie onthaalbediende/ administratief medewerker

Geachte xxx

Bent u nog steeds op zoek naar een gedreven onthaalbediende/administratief medewerker, zoals te lezen op de site van xxx? Ik ben ervan overtuigd dat mijn profiel goed aansluit bij deze functie.

Enkele jaren geleden besloten mijn man en ik naar Amerika te verhuizen voor zijn werk. Ik heb bewust gekozen de opvoeding van de kinderen op mij te nemen. Gedurende deze periode heb ik me klaargestoomd voor de professionele wereld door een aantal administratieve cursussen te volgen.

In mijn laatste job als medisch secretaresse combineerde ik onthaal met administratie. Patiëntengegevens, dossiers en algemene administratie voerde ik zorgvuldig en accuraat uit met oog voor detail. Het werk als onthaalbediende en administratief medewerker heb ik dankzij mijn werkervaring helemaal onder de knie.

Dezefunctie is net wat ik zoek: het onthaal gecombineerd metadministratie en contact heb met de klanten. Ik ben op zoek naar een bedrijf waar ik me thuis voel. Een tevreden werknemer is een gemotiveerde werknemer.

Ik kijk ernaar uit u in een persoonlijk gesprek van mijn motivatie toete lichten.


Met vriendelijke groeten,


xxx

bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 augustus 2012, 09:20
LettyLange LettyLange is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 2
LettyLange is on a distinguished road
Standaard Reactie soll.brief onthaalbediende

Hoi Eefje2,

Jouw eigen brief, de eerste, vind ik beter dan de tweede. Een positieve, energieke toon; leuk.
Zelf let ik er altijd op zo min mogelijk 'lijdende zinnen' te gebruiken. Bijvoorbeeld: "besloten mijn man en ik naar Amerika te verhuizen", zou ik veranderen in "verhuisden mijn man en ik naar Amerika"
Lijdende zinnen gebruik je wel in spreektaal, echter geschreven komt het allemaal wat langdradiger over.

Ik las er een paar in je brief, maar weet ze nu even niet meer. Een ander voorbeeld dan maar, zelf verzonnen:
We hebben veel leuke dingen gedaan---> we deden veel leuke dingen.
We zijn naar de markt gegaan---> we gingen naar de markt
Ik zou graag solliciteren---->ik solliciteer

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes met je sollicitatie!
LettyLange
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 augustus 2012, 22:25
eefje2 eefje2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 5
eefje2 is on a distinguished road
Standaard bedankt

Beste Lettylange,

Bedankt voor je feedback. Sorry voor de late reaktie trouwens.

Eefje2
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Sollicitatiebrief medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging Sara29 Sollicitatiebrief en cv 4 16 september 2011 15:19
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
Open sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in kinderdagopvang carli Sollicitatiebrief en cv 2 19 juli 2010 16:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon