Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 januari 2011, 21:24
Debby Debby is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2011
Berichten: 5
Debby is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief front office medewerker, graag jullie mening

Hallo allemaal,

na 10-tallen standaard brieven verzonden te hebben (zonder succes) heb ik vandaag eens iets anders geprobeerd. Maar nu vraag ik me af, kan ik dit maken of ga ik toch echt de verkeerde kant op zo??
Ik solliciteer op receptioniste/ telefoniste of front office medewerker.
Graag jullie mening!!!


Debby ######
Adres
Postcode en plaats

Naam bedrijf
T.a.v. Dhr. ######
Postbus ###
Postcode en plaats

Betreft: vacature parttime front office medewerker.

Stad, 17-01-2011



Beste meneer #####,

Na het lezen van uw vacature ben ik meteen mijn sollicitatiebrief gaan schrijven. Inmiddels ben ik aan mijn zoveelste brief bezig, want hoe zorg ik er nu voor dat mijn brief opvalt, ertussenuit springt en nog belangrijker u doet besluiten dat ik binnenkort bij u op gesprek kom?

Ik kan natuurlijk schrijven dat ik enthousiast, stressbestendig en accuraat ben. Dat ik een teamplayer ben, maar ook goed zelfstandig kan werken. Dat ik in een callcenter heb gewerkt en weet wat gastvrijheid is. Ik lieg dan niet, maar echt origineel ben ik dan ook niet. Dit zal in bijna alle brieven de u leest staan.

Maar wat maakt mij nu zo bijzonder, zo uniek dat u mij moet aannemen en niemand anders?

Ik heb lef!! Ik durf buiten de kaders te denken. Deze gezonde portie lef, in combinatie met mijn goede ontwikkelde sociale eigenschappen maken mij tot de perfecte kandidaat.

Aarzel niet en neem contact met mij op, ik verzeker u, ik zal u aangenaam verrassen.

Groeten,

Naam
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 januari 2011, 22:57
ML1 ML1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 januari 2011
Berichten: 3
ML1 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Debby,

Ik vind je brief wel verrassend en goed dat je wat anders probeert! Alleen komt je brief op de een of andere manier een beetje negatief op mij over. Ik denk dat het komt door dingen als:

- 'zoveelste' brief
- ik lieg dan niet maar echt origineel ben ik ook niet

Misschien kan je iets schrijven waarom je nou juist stressbestendig/enthousiast/accuraat bent, met voorbeelden erbij. Dit springt er ook uit, maar op een andere manier!

Grtz, Marleen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 januari 2011, 23:36
Debby Debby is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2011
Berichten: 5
Debby is on a distinguished road
Standaard

Hallo Marleen,

bedankt voor je reactie.
Ik heb enkele aanpassingen gedaan.
Zou je nog een keer de brief willen lezen en je menig willen geven?
En voor alle anderen die deze brief lezen jullie meningen zijn van harte welkom!

Beste meneer #######,

Na het lezen van uw vacature ben ik meteen mijn sollicitatiebrief gaan schrijven. Al schrijvende vraag ik me af hoe zorg ik er nu voor dat mijn brief opvalt, ertussenuit springt en nog belangrijker u doet besluiten dat ik binnenkort bij u op gesprek kom?

Ik kan natuurlijk schrijven dat ik enthousiast, stressbestendig en accuraat ben. Dat ik een teamplayer ben, maar ook goed zelfstandig kan werken. Dat ik in een callcenter heb gewerkt en weet wat gastvrijheid is. Dit klopt allemaal, maar spring ik er dan tussenuit. Waarschijnlijk niet.

Ik kan u wel schrijven dat ik de afgelopen jaren in de horeca heb gewerkt. Dit heb ik met heel veel enthousiasme en plezier gedaan. Voor mij was het belangrijk om de mensen echt het gevoel te geven dat ze welkom waren. Dit deed ik door kleine dingen te doen die, hoe klein de moeite voor mij, op grote waarde werden geschat door de gasten. Dit deed ik bijvoorbeeld door de scootmobiel van een gast af te drogen na een regenbui, zodat de gast geen natte broek zou krijgen. Of heel simpel, echt naar iemand luisteren als ze je iets vertelden.
Hier heb ik ook geleerd om tijdens hoge werkdruk toch alles onder controle te houden, door prioriteiten te stellen, maar vooral om dan toch de gasten centraal te stellen.
Naast het persoonlijk contact met de gasten had ik ook telefonisch contact met ze. Ze belden voor informatie of een reservering. In beide gevallen luisterde ik goed naar de wensen van de gast en deed een zo goed mogelijk aanbod om de reservering definitief te maken.

Maar wat maakt mij nu zo bijzonder, zo uniek dat u mij moet aannemen en niemand anders?

Ik heb lef!! Ik durf buiten de kaders te denken. Dit, in combinatie met mijn goede ontwikkelde sociale eigenschappen maken mij tot de perfecte kandidaat.

Aarzel niet en neem contact met mij op. Ik verzeker u, ik zal u aangenaam verrassen.

Groeten,

naam
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 januari 2011, 00:18
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb een paar aanpassingen gemaakt.
Maak je zinnen niet overbodig mooi (bv goede ontwikkelde)
Niet te veel superlatieven in 1 zin.
Let goed op de lees tekens!
Print de brief, en lees 'm kritisch door, en laat 'm door anderen lezen.
Ja, dat is wat je hier doet, maar vraag ook thuis wat men er van vindt.

Veel succes!
###############


Geachte meneer #######,

Na het lezen van uw vacature ben ik meteen gaan schrijven.
Al schrijvende vraag ik me af, hoe zorg ik er nu voor dat mijn brief opvalt, er-uit-springt en nog belangrijker, u doet besluiten mij uit te nodigen voor een gesprek.

Ik kan natuurlijk schrijven dat ik enthousiast, stressbestendig en accuraat ben. Dat ik een teamplayer ben, maar ook goed zelfstandig kan werken.
Dat ik in een callcenter heb gewerkt en weet wat gastvrijheid is.
Dit klopt allemaal, maar spring ik er dan tussenuit?
Waarschijnlijk niet.

Ik kan schrijven, dat ik de afgelopen jaren in de horeca heb gewerkt. Dit heb ik met heel veel enthousiasme en plezier gedaan. Voor mij was het belangrijk om de mensen echt het gevoel te geven dat ze welkom waren. Dit deed ik door kleine dingen te doen die, hoe klein de moeite voor mij, op grote waarde werden geschat door de gasten. Dit deed ik bijvoorbeeld door de scootmobiel van een gast af te drogen na een regenbui, zodat de gast geen natte broek zou krijgen. Of heel simpel, echt naar iemand luisteren als ze je iets vertelden.
Hier heb ik ook geleerd om tijdens hoge werkdruk toch alles onder controle te houden, door prioriteiten te stellen, maar vooral om dan toch de gasten centraal te stellen.
Naast het persoonlijk contact met de gasten had ik ook telefonisch contact met ze. Ze belden voor informatie of een reservering. In beide gevallen luisterde ik goed naar de wensen van de gast en deed een zo goed mogelijk aanbod om de reservering definitief te maken.

Maar wat maakt mij nu zo bijzonder, zo uniek dat u mij moet aannemen en niemand anders?

Ik heb lef!! Ik durf buiten de kaders te denken.
Dit, in combinatie met mijn goede sociale eigenschappen maken mij tot de perfecte kandidaat.

Aarzel niet en neem contact met mij.
Ik verzeker u, ik zal u aangenaam verrassen.

Groeten,

naam
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Administratief medewerker, graag jullie reactie Marcha Sollicitatiebrief en cv 1 27 oktober 2009 22:53
Hoe vinden jullie deze sollicitatiebrief graag jullie mening Viona Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2009 18:36
Graag mening over sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang patje81 Sollicitatiebrief en cv 2 4 februari 2009 12:05
Graag jullie mening om mijn sollicitatiebrief QA Officer BSDB123 Sollicitatiebrief en cv 9 9 augustus 2008 13:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon