Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 mei 2016, 16:51
Adjego Adjego is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2016
Berichten: 1
Adjego is on a distinguished road
Standaard Nieuwe job maar niet happy

Ik ben een man van 38 en heb onlangs na 11 jaar mijn opgezegd bij mijn werkgever. Ik was hier accountmanager en dit ging mij altijd goed af.
Bedrijf was verder erg leuk. Leuk product en goede collega's die bijna vrienden zijn. Alleen qua salaris kwam ik nooit verder. Collega's die dezelfde functie hadden zaten €600,- tot €800,- bruto hoger dan ik....
Elk jaar met mijn beoordeling kwam dit weer ter sprake maar ja helaas slechte tijden dus er kan niks. Beoordelingen waren verder altijd top.

Afgelopen december was ik het zat en ben gaan solliciteren. Bij twee bedrijven gesolliciteerd voor een buitendienst functie en bij beide aangenomen. Gekozen voor in mijn ogen de beste maar wel een totaal andere branche. Mijn loon is bijna €700,- bruto omhoog gegaan...

Mijn oude werkgever vond het erg jammer dat ik ging. Inmiddels heeft mijn oude binnendienst collega nu mijn baan gekregen en mag hij een half jaar proef draaien om te kijken of het voor beide partijen bevalt.

Nu zit ik bij mijn nieuwe werkgever sinds een paar weken maar het valt me tegen. De producten die ik nu moet verkopen zijn erg technisch. Al mijn collega's zitten al jarenlang in deze branche alleen ik kom uit een totaal andere wereld. Ik merk ook aan mezelf dat ik dingen niet opsla omdat ik met een spijtgevoel zit en mijn hart totaal niet ligt bij deze producten. Nu moet ik wel zeggen dat ik sowieso slecht tegen verandering kan.

Het inwerktraject is verder goed. Bedrijf staat goed aangeschreven in de markt maar het is wel veel minder gezellig dan mijn vorige bedrijf.

Ik ben nu gewoon volle bak aan het leren omdat ik hier toch wil slagen maar slaap wel slecht. De angst is gewoon groot omdat ik bang ben of ik het allemaal wel onder de knie ga krijgen. Het is allemaal erg technisch en snap er tot nu toe weinig van.
Ik herken mezelf gewoon niet momenteel en slaap slecht. Liefst zou ik terug willen maar dat kan dus niet. Ook zou ik dat erg slap vinden.
Zou dit komen doordat ik weg ben uit mijn comfortzone en het allemaal eng vind?

Ik wil hier gewoon even mijn verhaal kwijt en hoop wat tips van mensen die dit ook hebben mee gemaakt...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 mei 2016, 10:21
ikwilgraagwerken ikwilgraagwerken is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2016
Berichten: 5
ikwilgraagwerken is on a distinguished road
Standaard

Hoi!

Klinkt heftig!
Ik denk dat je inderdaad gewoon even uit je 'comfortzone' bent na 11 jaar, dit kan natuurlijk een heel naar gevoel veroorzaken. Maar aan de andere kant is het misschien ook goed om jezelf weer een keer tegen te komen na die ééntonige 11 jaar, zonder enige verandering en speling in je werk.

Ik verwacht dat het helemaal goed gaat komen en dat je het helemaal gaat maken daar!

Groetjes!

ikwilgraagwerken
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Carrièreswitch - maar hoe? yoghurt Loopbaanvragen 11 3 november 2015 13:50
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Ongelukkig in nieuwe job liam Loopbaanvragen 5 14 november 2012 21:42
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Ontslagen maar weet niet waarom: hoe uitleggen in sollicitatiegesprek? Anthony Sollicitatiegesprek 6 11 september 2008 20:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon