Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 december 2008, 16:44
LindaB LindaB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 december 2008
Berichten: 2
LindaB is on a distinguished road
Post Mijn CV, feedback erg welkom

hallo allemaal!

Ik heb tot nu toe al ontzettend veel aan dit forum gehad maar zou nu ook graag wat feedback willen op mijn CV. En dan met name over de meest recente nevenactiviteiten (testen afnemen), is dat de plek om dit soort dingen neer te zetten of hoort t misschien toch bij opleiding?!

Verder heb ik dat testen afnemen in beide gevallen maar een paar keer gedaan (er was niet meer hulp nodig). Zal ik het dan wel vermelden of maak ik het dan veel mooier dan het is?! Ik wil het er eventueel bijzetten omdat ik nu vaak afgewezen wordt op gebrek aan (onderzoeks)ervaring.

Alvast bedankt!

Linda
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Curriculum Vitae Carrieretijger.doc‎ (30,5 KB, 387x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 december 2008, 20:47
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Thumbs up Re: Mijn CV, feedback erg welkom!!

Carrieretijger bewegingswetenschap.doc

Bij deze...

Ik vond hem wat rommelig aandoen en heb hem wat strakker gemaakt.
Lettertype Times New Roman is niet echt een prettig lettertype voor een CV.
Trebuchet, Verdana of Arial is wat strakker en zakelijker.
Bovendien past ie nu met gemak op 1 A4.

Ik mis een persoonlijk profiel. Wie is Linda en wat wil ze?
Zet dit kernachtig neer in een profiel van ± 5 regels.

Ik zie de relevantie van je werkervaring als verkoopster niet zo in.
Als je het echter weglaat is je vakje werkervaring wel helemaal leeg dus dat is niet handig . Ik zou dan er dan liever een kopje "bijbanen" of iets dergelijks van maken en van je nevenactiviteiten je werkervaring maken, als dat de richting is die je uit wilt gaan.

En zoals ik in de CV al opmerk, ik mis ik echt de relevante werkervaring in de richting van je studie, heel jammer, een gemiste kans!

Succes ermee
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 december 2008, 20:45
LindaB LindaB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 december 2008
Berichten: 2
LindaB is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn CV, feedback erg welkom!!

Bedankt voor de feedback! Ik ga er zeker wat mee doen!
Grappig om te zien hoe verschillend mensen hier mee om gaan en over denken, jij hebt duidelijk een compleet andere stijl dan ik bij dit soort dingen (moet kunnen toch? )
Iets als een persoonlijk profiel staat bij mij meestal al in mijn motivatiebrief dus vandaar dat t niet ook in mijn CV staat. Verder heb je gelijk dat de werkervaring niet echt relevant is maar gelukkig ben ik niet specifiek op zoek naar een baan in de ouderenzorg maar een naar leuke onderzoeksfunctie op gebied van de gezondheidszorg. Daarom vroeg ik ook of de onderzoekservaring die ik heb wel op zn plaats is onder het kopje nevenactiviteiten, heeft iemand hier nog ideeën over of suggesties voor?!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 december 2008, 21:00
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn CV, feedback erg welkom!!

Hoi Linda,

Die onderzoekservaring is gewoon relevant dus die zou ik zo houden hoor en die vooral onder werkervaring scharen.

En je hebt gelijk hoor, ieder heeft zijn eigen stijl.

Maar een persoonlijk profiel opnemen in je CV zal de komende jaren echt steeds normaler worden, omdat de ouwerwetse motivitatie- of sollicitatiebrief langzaam maar zeker zal gaan verdwijnen (in sommige branches zelfs al uitgestorven). Veel vaker komt een CV tegenwoordig zonder brief bij iemand terecht en dan is het dus mooi dat het CV lekker compleet is.
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn sollicitatiebrief, Alle comentaar is welkom! appie Sollicitatiebrief en cv 18 14 januari 2009 22:57
Sollicitatie telefoniste/receptioniste: erg onzeker over mijn brieven Loesje06 Sollicitatiebrief en cv 5 24 september 2007 13:00
Sollicitatiebrief maatschappelijk werkster - verbeteren of feedback is welkom! Monica Sollicitatiebrief en cv 4 13 juni 2007 00:24
nog wat vragen over mijn CV Lones Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2007 05:34
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon