Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 november 2011, 16:22
Alexandra Alexandra is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 37
Alexandra is on a distinguished road
Standaard Te lang werkloos, hoe ga je ermee om?

Beste lezers,

Het is alweer een tijd geleden dat ik actief was in deze forum.
Ik ben op dit moment werkloos, ben al ontzettend lang opzoek naar een baan (inmiddels al 13 maanden lang werkloos).

Ik had niet gedacht dat het moeilijker zou zijn voor mij, ben nu echt radeloos en voel me depressief.
Ik heb me niet zo lang geleden aangemeld als vrijwilliger en heb nu een vrijwilligerswerk (soort van administratief werk) die ik 2x per week doe, maar moet wel zeggen dat het toch een heel saai werk is, waar je ook eigenlijk weinig van leert.
Ik doe vrijwilligerswerk zodat ik de gat in mijn cv weer kan vullen, maar nu twijfel ik heel erg of het nou zo nuttig is om zo'n saaie vrijwilligerswerk te blijven doen

Ik heb een Engelstalige opleiding international business gestudeerd, ben in 2008 afgestudeerd.
Om een baan te zoeken binnen dit gebied is hartstikke moeilijk. Daarom ben ik allerlei banen gaan zoeken zoals administratie, marketing, etc. In 2009 en 2010 had ik werk maar sinds november 2010 ben ik werkloos geworden.
Te lang thuis zitten is inderdaad echt moeilijk, ik ben hierdoor een andere persoon geworden. Ik ben heel onzeker over mezelf, depressief, praat vaak tegen mezelf (dan denk ik af en toe van: wat heb ik nou in godsnaam) en weet niet meer wat ik moet doen.

Is er iemand in deze forum die mij misschien tips of adviezen kan geven??
Dat zal ik echt waarderen.

Groetjes.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 december 2011, 10:01
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexandra Bekijk bericht
Beste lezers,

Het is alweer een tijd geleden dat ik actief was in deze forum.
Ik ben op dit moment werkloos, ben al ontzettend lang opzoek naar een baan (inmiddels al 13 maanden lang werkloos).

Ik had niet gedacht dat het moeilijker zou zijn voor mij, ben nu echt radeloos en voel me depressief.
Ik heb me niet zo lang geleden aangemeld als vrijwilliger en heb nu een vrijwilligerswerk (soort van administratief werk) die ik 2x per week doe, maar moet wel zeggen dat het toch een heel saai werk is, waar je ook eigenlijk weinig van leert.
Ik doe vrijwilligerswerk zodat ik de gat in mijn cv weer kan vullen, maar nu twijfel ik heel erg of het nou zo nuttig is om zo'n saaie vrijwilligerswerk te blijven doen

Ik heb een Engelstalige opleiding international business gestudeerd, ben in 2008 afgestudeerd.
Om een baan te zoeken binnen dit gebied is hartstikke moeilijk. Daarom ben ik allerlei banen gaan zoeken zoals administratie, marketing, etc. In 2009 en 2010 had ik werk maar sinds november 2010 ben ik werkloos geworden.
Te lang thuis zitten is inderdaad echt moeilijk, ik ben hierdoor een andere persoon geworden. Ik ben heel onzeker over mezelf, depressief, praat vaak tegen mezelf (dan denk ik af en toe van: wat heb ik nou in godsnaam) en weet niet meer wat ik moet doen.

Is er iemand in deze forum die mij misschien tips of adviezen kan geven??
Dat zal ik echt waarderen.

Groetjes.
Hoeveel sollicitaties doe je per dag (of per week) de deur uit? Krijg je uitnodigingen voor gesprekken? Waarop wordt je afgewezen?

Als je die vragen beantwoordt wordt het wellicht duidelijk of je je manier van werken moet aanpassen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 december 2011, 23:02
patriks patriks is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 december 2011
Berichten: 4
patriks is on a distinguished road
Thumbs up

Beste Alexandra,

Het is op dit moment gewoon heel moeilijk om werk te vinden. Er zijn heel veel andere mensen ook op zoek. Ik ben ook op zoek naar werk, en het valt mij momenteel ook erg tegen. Het ligt dus niet aan jou, er zijn gewoon heel veel andere mensen die misschien net wat meer ervaring hebben, of hun CV wat mooier maken dan de werkelijkheid. Zelf vind ik af en toe wel dat het nogal eenzaam is, zo op zoek naar werk. Vooral na een afwijzing, dat blijft toch lastig.

Belangrijk lijkt me dat je je zelfvertrouwen probeert terug te vinden en niet te veel thuis blijft zitten. Vrijwilligerswerk is een hele goede stap, maar wellicht kun je nog iets anders zoeken waarbij je veel onder mensen komt. Dus niet puur administratief, maar ook iets waarbij je met andere mensen in contact komt. Wat zou je zelf leuk vinden om te doen?

Bedenk ook dat er meer dingen zijn in het leven dan alleen werken. Probeer te accepteren dat de situatie nu eenmaal is zoals zij is. Vervelend dat het nu niet lukt, maar dat betekent ook dat je tijd hebt voor andere dingen. Woon je in de stad? Dan zijn er misschien gratis lunchconcerten waar je heen kunt, of naar een museum of zo. Op het platteland kun je misschien fiets- of wandeltochten maken. Of iets anders, afhankelijk van wat je leuk vindt. Of je gaat naar de bibliotheek om boeken te lezen of de krant.

Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen. Veel sterkte!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 december 2011, 12:06
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Het verhaal van voorgaande poster herken ik.
Ik solliciteer me ook suf, maar met mij komen er op vacatures ongeveer 180 tot 200 andere reactie binnen.............

Ik blijf positief en probeer mijn netwerk te gebruiken, helaas leidtdat nog steeds niet tot een baan.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 december 2011, 08:19
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Lastig

Het is lastig om een afwijzing van een sollicitatie niet persoonlijk op te vatten, zeker als je zo vaak een nee te horen krijgt. Het is goed dat je vrijwilligerswerk bent gaan doen. Ik zou dat prominent op je cv plaatsen. Het laat zien dat je wilt werken. En werkgevers zien ook wel aan de grote stapels cv's dat het moeilijk moet zijn om werk te vinden. Ik vraag me alleen sterk af op welke banen je solliciteert? Zijn dat alleen banen "op niveau"? En wordt het dan geen tijd om een baan te vinden, al is die niet op het niveau van je studie?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 december 2011, 08:26
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

In aanvulling hierop: zoek hulp voor de depressie, Alexandra. Misschien helpt het voor je om te gaan hardlopen, goed voor jezelf te zorgen. Misschien helpt het om te praten met vrienden, of een professional. Eigenlijk denk ik dat dat nu urgenter voor je is dan het solliciteren. Ik wens je heel veel sterkte en succes toe, want ik denk een beetje te weten hoe je je voelt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 4 december 2011, 21:07
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap dat het erg frustrerend is. Ik denk dat het inderdaad goed is vrijwilligerswerk te doen. Dit komt positief over. Ik weet niet verder natuurlijk niet hoe je sollicitatiebrieven eruit zien. Zijn die in het Engels of in het Nederlands? Want als je in het Nederlands sollicitatiebrieven schrijft, zoals deze post dan zal je heel snel op een stapel komen van afwijzingen. Je zinnen kloppen namelijk niet helemaal grammaticaal gezien.
Ik bedoel dit niet vervelend, maar ik zie dat niemand anders er iets over heeft gezegd.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 december 2011, 22:06
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: Werk aan je NL. Er zitten veel fouten in je schrijftaal.
2: Met deze recessie is werkeloosheid niet vreemd. Vat het niet te persoonlijk op.
3: Als allochtoon (dat vermoedt ik op basis van je NL taalbeheersing) en met je pretstudie is het nog lastiger om een baan te vinden. Ook dat moet je niet persoonlijk opvatten.
4: Ga eens kijken of je je niet kunt omscholen naar iets waar wel vraag naar is.
Succes!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 december 2011, 10:02
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard

Hallo Alexandra,

Is het eventueel mogelijk om bijvoorbeeld bij TNT te gaan werken en de komende tijd Kerstpost te gaan selecteren? Heb dat jaren geleden gedaan. vond ik vrij gezellig werk door kerstsfeer, veel extra uitzendkrachten, tussendoor kan je beetje praten en je bent even uit je huidige situatie. Als je in jezelf gaat praten, is niet goed. Het zal worden verrekend met je uitkering, maar heb je in ieder geval wat voldoening van werk.

Laat inderdaad je brieven nakijken. De zinnen lopen af en toe niet helemaal goed. Werkgevers krijgen tegenwoordig zoveel brieven, dat dat soort zaken funest zijn.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 december 2011, 10:19
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
Het is lastig om een afwijzing van een sollicitatie niet persoonlijk op te vatten, zeker als je zo vaak een nee te horen krijgt. Het is goed dat je vrijwilligerswerk bent gaan doen. Ik zou dat prominent op je cv plaatsen. Het laat zien dat je wilt werken. En werkgevers zien ook wel aan de grote stapels cv's dat het moeilijk moet zijn om werk te vinden. Ik vraag me alleen sterk af op welke banen je solliciteert? Zijn dat alleen banen "op niveau"? En wordt het dan geen tijd om een baan te vinden, al is die niet op het niveau van je studie?
Ik zou vrijwilligerswerk wel op CV zetten, maar gewoon als "normaal" werk. Dat komt beter over. Eventueel idee om te gaan solliciteren op banen, als callcenter- medewerkster? Gewoon inbound, mensen die bellen met klachten of bestellingen. Je bent goed in de Engelse taal door je opleiding en misschien kun je intern doorgroeien naar HBO- niveau. Ik weet dat dat even slikken zal zijn, maar denk dat het goed is dat je ook naar banen op ander niveau gaat kijken.

Sterkte en succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe lang duurt de opleiding tot registeraccountant (RA)? peter112 Opleiding kiezen en volgen 5 6 september 2011 19:21
Hoe lang voordat je reactie krijgt op je brief koekwaus Sollicitatiebrief en cv 4 12 februari 2011 17:05
Lang over studie gedaan: hoe verantwoorden in cv? Mo. Sollicitatiebrief en cv 3 22 maart 2010 22:42
Lang werkzoekend, hoe functioneel cv opstellen? Stefke76 Sollicitatiebrief en cv 4 10 augustus 2009 12:14
Hoe lang moet ik in dienst zijn om in aanmerking te komen voor zwangerschapsverlof? hello25 Je rechten en plichten als werknemer 2 3 februari 2009 22:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon