Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 november 2012, 14:26
1Wendy 1Wendy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 november 2012
Berichten: 4
1Wendy is on a distinguished road
Standaard Tips voor elevator pitch? Wil klantadviseur worden bij grote bank

Ik weet dat ik de pitch zelf moet schrijven. Het begin maken is alleen zo lastig. Ik wil gaan weren als klantadviseur bij de ABN AMRO als klantadviseur. Heeft iemand tips?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 november 2012, 21:11
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Hoi Wendy,

Een pitch werkt alleen als je weet wat een ander zoekt. Dus dat moet je helder hebben.

Daarnaast bestaat een pitch uit maximaal drie korte zinnen. Dus je moet heel kort en bondig kunnen zeggen, wat je voor een ander kunt betekenen en dat moet aansluiten bij wat de ander nodig heeft.

Een voorbeeld: Jij zoekt iemand die je kan helpen met een pitch.
Mijn pitch: Ik kan je helpen steekwoorden te vinden, die aansluiten bij je capaciteiten en de wensen van het bedrijf. Met deze steekwoorden maken we samen drie zinnen. Met deze zinnen kun jij je gaan verkopen.

Succes.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 november 2012, 22:05
1Wendy 1Wendy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 november 2012
Berichten: 4
1Wendy is on a distinguished road
Standaard tips elevator pitch

Hallo Hetty,

Ik dacht al heel wat geschreven te hebben. Maar als ik jouw commentaar lees is het eigenlijk niet goed. Ik heb ruim 11 jaar ervaring als klantadviseur. In de breedste zin. Ik mocht nieuwe collega's inwerken die net uit de training kwamen. Dus ik kan op meerdere manieren iets duidelijk maken.

Ik dacht ook al aan bijvoorbeeld een sleutel meenemen en zeggen dat dit de sleutel is van mijn magicbox. Daar dan al mijn kwaliteiten uithalen.

Dit is wat ze van mij willen weten:

- Iets over jezelf
- Motivatie voor de functie van adviseur
- Hoe jij klantcontacten onderhoudt
- Waarom je in de financiële sector wilt werken
- Jouw kwaliteit
- En wat je verder nog kwijt wilt.



Goedenmorgen,

mijn naam is ....

Mijn hobby's zijn; lezen, digitale fotografie,uit eten gaan, uitstapjes maken en lange wandelingen maken.

Ik ben en wil klantadviseur blijven. Ik geniet ervan om, door te luisteren, door te vragen , te controleren waar de klant behoefte aan heeft een tevreden klant te hebben maar ook de doelstellingen te behalen.
Ik wil mijn naam kunnen verbinden aan de Abn Amro en op die manier zorgen voor een succesvolle samenwerking en uiterst tevreden klanten.

Klantcontact is voor mij ook het duidelijk registreren van een gesprek en eventueel de juiste vervolgacties opstarten en een terugkoppeling geven.
De klant kan op mij rekenen.

Het uitleggen van een financieel product vindt ik boeiend. Ik heb 11 jaar bij t-mobile gewerkt. Ook op de incasso afdeling en op afdeling rekeningen. Ik heb me geen dag verveeld.

Het uitleggen van een financieel product, het waarom of waarom niet, risico's en voorwaarden past bij mij. Ik wil het overbrengen.
Een paar eigenschappen die bij mij horen zijn klantgericht zijn,betrouwbaar, flexibel en joyaal en ambitieus en commercieel.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 november 2012, 08:01
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Wendy,

Van onderstaande zinnen kun je drie krachtige zinnen maken. Oefen dan met je pitch zodat hij helder en duidelijk overkomt. Je hoeft in een pitch niet alles over jezelf te vertellen. Het gaat erom dat je een ander kunt prikkelen, zodat hij vragen gaat stellen en nieuwsgierig naar je wordt.

Maak je de pitch te lang, dan haken mensen af en verveel je ze. Dat is niet je doel. Je wilt jezelf verkopen en doe je kort maar krachtig!


Ik geniet ervan om, door te luisteren, door te vragen , te controleren waar de klant behoefte aan heeft een tevreden klant te hebben maar ook de doelstellingen te behalen.

Klantcontact is voor mij ook het duidelijk registreren van een gesprek en eventueel de juiste vervolgacties opstarten en een terugkoppeling geven.
De klant kan op mij rekenen.

Het uitleggen van een financieel product vindt ik boeiend, omdat..........
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 november 2012, 09:08
1Wendy 1Wendy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 november 2012
Berichten: 4
1Wendy is on a distinguished road
Standaard tips elevator pitch

Hallo Hetty,

Dank voor jouw tips. Ik heb ze goed kunenn gebruiken. Met wat andere tips erbij ben ik tot de volgende pitch gekomen.


goedenmorgen mijn naam is en wat kan ik voor u doen?

Natuurlijk is het mogelijk nu een keuzemenu voor te dragen, maar ik kan het u ook vertellen

Ik ben al 12 jaar adviseur en ik heb me in die 12 jaar nog geen dag verveeld en ik geniet nog steeds.

Door goed te luisteren, door te vragen en te contoleren waar de klant behoefte aan heeft krijg je een uiterst tevreden klant.Maar natuurlijk wil ik ook altijd de doestellingen van het bedrijf halen.
Klantcontact is voor mij ook het duidelijk registreren van een gesprek en eventueel de juiste vervolgacties opstarten en een terugkoppeling geven.
De klant kan op mij rekenen.

Is het niet geweldig een factuur voor de klant te vertalen vanuit russich naar begrijpelijk nederlands? Een product te adviseren dat de klant iets oplevert in plaats van kost?
De financiele sector is boeiend zeker anno nu! Ik ben bevlogen, ik wil alles leren en om je als adviseur staande te houden hoor je steeds in te springen op wijzigingen.

Mijn doel is mijn naam te verbinden aan de ABN AMRO en door dit verbinden te zorgen voor een succes volle samenwerking en uiterst tevreden klanten.

U bent op zoekt naar een klantadviseur? Dan ben ik een goede oplossing.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tips voor als je je bij een uitzendbureau of werving- en selectiebureau inschrijft Makingsense Alle andere carrièreonderwerpen 5 5 november 2013 11:26
Vragen over loopbaan + writer's block bij schrijven brieven janneke123 Loopbaanvragen 8 5 september 2012 22:27
Sollicitatiebrief telemarketeer bij een bank. Gaarne commentaar Der Pieter Sollicitatiebrief en cv 2 23 april 2007 19:43
Sollicitatie bij bank, wil iemand er naar kijken manoncornelissen Sollicitatiebrief en cv 2 23 augustus 2006 18:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon