Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2014, 13:16
dwoerd dwoerd is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Berichten: 1
dwoerd is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief, graag feedback

Ik heb een brief geschreven voor een vacature waar ik heel enthousiast over ben en wil echt dat ze mij uitkiezen dus ik wil een hele goede brief schrijven. Heeft er iemand nog tips ...... ?

xxx
xxx
xxxx


xxxxxxxx, 22 april 2014

Betreft: vacature supermarkt schapombouwer


Geachte mevrouw/heer,


Een goed uitziende winkel met nette schappen is waar klanten zich goed bij voelen en hen aanzet tot het kopen van producten. Dit is waar de winkeliers naar streven en om daar mijn steentje aan bij te kunnen dragen lijkt mij een grote uitdaging. Ik was dan ook gelijk enthousiast toen ik uw vacature las en wil hierbij graag mijn interesse tonen voor de functie van supermarkt schapombouwer.

De reden voor mijn enthousiasme is omdat ik heel graag met winkels werk, ik ben dan ook al zes jaar werkzaam in de detailhandel. Door deze ervaring in mijn werkcarričre heb ik veel in contact gestaan met klanten, hierin heb ik geleerd met verschillende soorten mensen om te gaan. Mijn interesse voor schappresentatie is in de loop der jaren gegroeid, om hier mijn creativiteit in kwijt te kunnen vind ik heerlijk, daarbij vind ik het erg leuk om mensen te adviseren. Daarnaast beschik ik over goede sociale eigenschappen en ben ik goed in staat om zelfstandig, maar ook in een team te werken.

Het bedrijfsprofiel van xxx spreekt mij extra aan vanwege de vele doorgroei mogelijkheden en de mogelijkheid van relevante trainingen en goede begeleiding.

Bent u na het lezen van mijn brief ook enthousiast geworden? Dan kom ik graag mijn motivatie en CV mondeling verder toelichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 april 2014, 11:20
Tom van WETALENT Tom van WETALENT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 20
Tom van WETALENT is on a distinguished road
Standaard

Beste Dwoerd,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik dit een vrij goede sollicitatiebrief vind: lekker kort en bondig, een pakkende openingszin, duidelijk wat betreft jouw motivatie, enthousiasme en waarom jij graag voor hen wilt werken.

Een paar kleine tips:
- Probeer te achterhalen naar wie je de brief stuurt. Als je iemand bij naam aanspreekt maakt het dat gelijk een stukje persoonlijker en is de afstand tussen jullie kleiner. Ook geeft dit een goed reden om even te bellen en een praatje te maken, om vervolgens de naam te achterhalen.
- Wellicht kun je een praktisch voorbeeld geven van jouw ervaring; waar je dit al eerder hebt gedaan?
- het woord 'werkcarričre' is dubbelop; carričre is genoeg.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Nogmaals: het is stiekem al een best goede brief.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 april 2014, 20:39
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Don't shoot de messenger, maar;

De eerste alinea is vrij goed.
De tweede alinea zou ik nog eens goed lezen. Voor mijn gevoel bekt het niet lekker.

De eerste zin van de 2e alinea komt wat vreemd over?
Je werkt graag met winkels?
Bovendien zou ik minder komma's gebruiken en meer zinnen.

Overigens wordt doorgroeimogelijkheden aan elkaar geschreven.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 mei 2014, 14:37
marjantje marjantje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 mei 2014
Berichten: 3
marjantje is on a distinguished road
Standaard aanhef

Leuke openingszin! Ik zou proberen te achterhalen naar wie de brief verzonden moet worden. De juiste naam staat altijd beter dan geachte heer/ mevrouw.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 mei 2014, 15:45
Robbertb Robbertb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2014
Berichten: 7
Robbertb is on a distinguished road
Standaard

Hele originele opening gelijk de interesse gewekt!

In de 2de alinea vindt ik de zinnen niet echt lekker lopen vooral deze

Mijn interesse voor schappresentatie is in de loop der jaren gegroeid, om hier mijn creativiteit in kwijt te kunnen vind ik heerlijk, daarbij vind ik het erg leuk om mensen te adviseren.

Misschien kun je hier even naar kijken?

Succes ermee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage dietist graag feedback tesil Sollicitatiebrief en cv 3 30 oktober 2013 17:55
Sollicitatiebrief PLC programmeur, graag feedback johnnieb Sollicitatiebrief en cv 2 3 december 2012 21:13
Sollicitatiebrief consultant, graag feedback jes Sollicitatiebrief en cv 3 2 januari 2012 21:59
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon