Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 november 2012, 14:31
priscilla'. priscilla'. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 1
priscilla'. is on a distinguished road
Standaard Vmbo basis, 16 jaar, hoe actrice worden?

hey allemaal,
ik ben priscilla en hier nieuw op carrieretijger.
ik zit al heel lang ergens mee in de knoop.
het lijkt mij namelijk super leuk om een actrice te worden!
alleen weet ik niet of dat nog mogelijk is voor mij.
ik ben namelijk 16 jaar en doe vmbo basis.
en zit in me examenjaar.
waardoor ik ook geen tijd hebt om evaring op te doen bij een speciale school zeg maar.
ik heb dan ook helemaal geen evaring.
maar ik wil het wel heel graag.
ik zit al best wel lang met die gedachte en droom!
kan iemand mij advies geven wat ik moet doen?
of dat ik deze droom maar uit me hoofd moet zetten omdat ik te laat ben met alles...?
groetjes.. x
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 november 2012, 00:57
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Hoe weet je dat je het wilt als je totaal geen ervaring hebt? Misschien als je eenmaal op de planken staat vind je het niet leuk meer. Heb je de mogelijkheid om het in het klein uit te proberen? En wat kun je straks doen als je met vmbo klaar bent?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 april 2014, 20:42
Mirriepirrie Mirriepirrie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 april 2014
Berichten: 6
Mirriepirrie is on a distinguished road
Standaard

Hoi lieve Priscilla!
Zoals je hopelijk al weet, is de toneelacademie een HBO-opleiding. Dit betekent dat je na dit examenjaar nog twee jaar havo moet gaan studeren of naar de avondschool moet. Ik kan je wel streng afraden om je te richten op deze toneelacademie. Je moet hiervoor auditie doen en die rondes zijn extreem streng! Voorbeeldje: in Amsterdam doen er meer als 2000 mensen mee en komen er +/- 25 mensen op de opleiding terecht. Misschien is dit een extreem gevalletje, maar inverhouding komen er toch altijd maar zeer weinig mensen door. Bovendien moet je inzien dat jij waarschijnlijk de jongste bent die auditie doet. Vaak doen ouderen met veel ervaring auditie om zo aan een betere baan te komen. Ook denk ik, aangezien je nog geen ervaring hebt, dat je op het moment alleen de pluspunten ziet van dit vak. Het ziet er allemaal geweldig uit maar in de realiteit is het net zo zwaar als een kantoorbaan, of misschien wel zwaarder. Heb je er ook al eens bij stil gestaan dat het ook wel eens zo kan zijn dat je niet eens auditie mag doen? Als je lichaam wordt afgekeurd kun je namelijk ook gaan. Ik vind het heel sneu om te zeggen, maar zoek naar iets anders op MBO-niveau! Er zijn zoveel leuke opleidingen! Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
acteur

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe klinische neuropsycholoog te worden vanuit hbo toegepaste psychologie? ButterflyAngel Loopbaanvragen 6 18 mei 2015 17:35
Propedeuse niet behaald na 2 jaar. Hoe sterk sta ik in mijn situatie voor uitstel? Kuretsu Opleiding kiezen en volgen 2 19 juli 2012 04:31
Hoe studeren na 2 jaar gewerkt te hebben? Zerato Opleiding kiezen en volgen 2 26 april 2012 17:23
Hoe zorg ik dat werkgevers verder kijken dan een 15 jaar oud diploma? sanderv Loopbaanvragen 19 21 februari 2012 14:49
Zit in 2e jaar mbo, niveau voor mij te laag, hoe naar hbo Journalistiek? MHN Opleiding kiezen en volgen 5 26 september 2011 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon