Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 juni 2017, 01:48
Umm Umm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juni 2017
Berichten: 3
Umm is on a distinguished road
Standaard Help mij aub

Beste lezer,

Dankjewel voor je tijd.

Ik wil graag een opleiding en bijbehorende baan kiezen maar weet totaal niet wat. Enkel weet ik dat ik rekening wil houden met de islamitische regels dus niet met mannen mixen, nu weet ik dat dat erg lastig is in nl of be dus lees ipv niet zo min mogelijk. ( ook geen beroep of opleiding met muziek en of drank )

Ik zelf dat aan werken in een instelling op een dames woon groep of in een blijf van mijn lijf huis, nu weet ik alleen niet welke opleiding daar voor gevolgd moet worden en wat er allemaal bij komt kijken. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Mijn niveau is mbo 4
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 juni 2017, 11:35
Strahssis's schermafbeelding
Strahssis Strahssis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juni 2017
Berichten: 4
Strahssis is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Strahssis
Standaard

Begrijp ik goed dat je een werkplek wilt met alleen vrouwelijke cliënten en collega's? Alleen vrouwelijke cliënten is niet makkelijk; misschien verloskundige of gynaecoloog zou kunnen, maar dan zul je wel eerst op moeten klimmen naar HBO of WO, of een toelatingstoets moeten doen afhankelijk van je leeftijd, 99% van de verloskundigen is een vrouw, dus je zult ook voornamelijk vrouwelijke collega's hebben. Bij Verpleegkunde zul je ook voornamelijk vrouwelijke collega's hebben, maar de cliënten zullen meer gevarieerd zijn wat betreft geslacht. Ik hoop dat dit antwoord je helpt; als ik de vraag niet goed begrepen heb, excuses en corrigeer me dan!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 juni 2017, 15:49
Umm Umm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juni 2017
Berichten: 3
Umm is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strahssis Bekijk bericht
Begrijp ik goed dat je een werkplek wilt met alleen vrouwelijke cliënten en collega's? Alleen vrouwelijke cliënten is niet makkelijk; misschien verloskundige of gynaecoloog zou kunnen, maar dan zul je wel eerst op moeten klimmen naar HBO of WO, of een toelatingstoets moeten doen afhankelijk van je leeftijd, 99% van de verloskundigen is een vrouw, dus je zult ook voornamelijk vrouwelijke collega's hebben. Bij Verpleegkunde zul je ook voornamelijk vrouwelijke collega's hebben, maar de cliënten zullen meer gevarieerd zijn wat betreft geslacht. Ik hoop dat dit antwoord je helpt; als ik de vraag niet goed begrepen heb, excuses en corrigeer me dan!
Dankjewel voor je tijd, ja ik begrijp je opties maar bvb als verlos kundige kom je heel close in contact met de nieuwe papas je moet ze de baby leren wassen en leren omgaan ect. Dus die optie is voor mij geen optie ik dacht meer aan mbo-4-opleiding Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen, zo kun je in een vrouwen opvang werken maar ik ben op zoek naar meer info over vrouwen op vang en pubermeisjes leef groepen ect. Of dat wel echt iets voor me is. Weet jij daar meer over? Ik ben 18. Ik vroeg me ook af hoe ben je financieel beter uit, door een bol opleiding te doen en stufie aan te vragen of door bbl te doen en te gaan werken in de sector maar ik vraag me dan ook weer af hoe vond je werk in die sector als je nog geen ens het diploma hebt. Sorry voor de vele vragen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 juni 2017, 20:12
Strahssis's schermafbeelding
Strahssis Strahssis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juni 2017
Berichten: 4
Strahssis is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Strahssis
Standaard

Ja dat is waar, daar heb ik niet over nagedacht. Ik ben zelf ook 18 jaar en weet eigenlijk alleen maar dingen over HBO-opleidingen en niet zoveel over BOL en BBL. Persoonlijk begeleider zou inderdaad een goede optie kunnen zijn, maar ook daar zal het lastig zijn om mannelijke cliënten te weigeren. Ik weet niet of het mogelijk is om alleen maar met vrouwen in deze branche te werken tegenwoordig. Ik heb wel twee sites voor je gevonden die je misschien zouden kunnen helpen. https://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=9603 https://www.youchooz.nl/beroepen/per...enzorg/salaris Ik hoop dat je er iets aan hebt, mocht je nog vragen hebben, help ik je graag als ik kan!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 juni 2017, 20:54
Umm Umm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juni 2017
Berichten: 3
Umm is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strahssis Bekijk bericht
Ja dat is waar, daar heb ik niet over nagedacht. Ik ben zelf ook 18 jaar en weet eigenlijk alleen maar dingen over HBO-opleidingen en niet zoveel over BOL en BBL. Persoonlijk begeleider zou inderdaad een goede optie kunnen zijn, maar ook daar zal het lastig zijn om mannelijke cliënten te weigeren. Ik weet niet of het mogelijk is om alleen maar met vrouwen in deze branche te werken tegenwoordig. Ik heb wel twee sites voor je gevonden die je misschien zouden kunnen helpen. https://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=9603 https://www.youchooz.nl/beroepen/per...enzorg/salaris Ik hoop dat je er iets aan hebt, mocht je nog vragen hebben, help ik je graag als ik kan!
Dankjewel voor je moeite hoor, ik ben ff aan t kijken op de site en het is best duidelijk. Vroeg ik me alleen af wat is beter om te doen, studeren met stufie of werken en studeren en dus geen stufie, hoe kom je beter uit zeg maar
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 juni 2017, 22:49
Strahssis's schermafbeelding
Strahssis Strahssis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juni 2017
Berichten: 4
Strahssis is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Strahssis
Standaard

Geen dank, help je graag! Ik zou zo veel mogelijk zonder stufi doen; tegenwoordig is de basisbeurs een lening; ik zou alleen voor stufi gaan als je recht hebt op een aanvullende beurs zoals ik.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 juni 2017, 13:56
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Mijn niveau is mbo 4
Heb je al een mbo-opleiding gevolgd dan?

Citaat:
Dankjewel voor je tijd, ja ik begrijp je opties maar bvb als verlos kundige kom je heel close in contact met de nieuwe papas je moet ze de baby leren wassen en leren omgaan ect.
Dat zijn niet de taken van een verloskundige, maar van een kraamverzorgster.

Citaat:
Ik zelf dat aan werken in een instelling op een dames woon groep of in een blijf van mijn lijf huis, nu weet ik alleen niet welke opleiding daar voor gevolgd moet worden en wat er allemaal bij komt kijken. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Ik raad je aan om contact op te nemen met een organisatie die zich bezighoudt met vrouwenopvang en hen jouw situatie voorleggen. Zij zullen je vast kunnen vertellen welke opleiding het beste past bij het beroep dat je op het oog hebt, of het reëel is om nauwelijks met mannen in contact te komen en hoe groot je baankansen zijn met de wensen die je hebt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 02:13
Graag suggesties op mij sollicitatiebrief. foton Sollicitatiebrief en cv 1 11 augustus 2006 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon