Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 maart 2009, 20:31
TimdeRoos TimdeRoos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 14
TimdeRoos is on a distinguished road
Cool Salarisindicatie te laag?

Lieve lezers,

Afgelopen vrijdag heb ik met succes een gesprek gehad bij een leuke ict-organisatie. Van beide kanten was absoluut sprake van een klik met als gevolg dat ik binnenkort een arbeidsvoorwaardengesprek heb. Hartstikke tof dus! Echter, bij het gesprek van afgelopen vrijdag heb ik een salarisindicatie van 2100 tot 1900 gevraagd. Dit terwijl ik eerst een salaris tussen de 2300-2100 in gedachten had maar dit op adviezen van vrienden verlaagd hebben (recessie, je kent het wel). Aan de reactie van de recruiter op mijn salarisindicatie kon ik merken dat dit misschien iets te laag heb ingezet. Zowel qua lichaamstaal als qua opmerking met ''dit past zeker in onze schaal''. Is er een mogelijkheid dat ik, bij het arbeidsvoorwaardengesprek, alsnog meer in de richting van de 2300-2100 in de buurt kom? Zo ja, hoe? Kan ik aangeven dat het ''een indicatie'' was?

Alvast bedankt!

Groet, Tim
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 maart 2009, 23:23
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Salarisindicatie te laag?

Hoi Tim,

Natuurlijk kun je zeggen dat het een indicatie was, dat je er nog eens over nagedacht hebt en bij deze een voorstel doet voor 2300 - 2100. Niet geschoten is altijd mis.

Enne...... rekening houden met de recessie zou ik pas doen als een werkgever aangeeft niet anders te kunnen en zou ik doorvragen op de gezondheid van het bedrijf. Persoonlijk neem ik als eerste uitgangspunt dat bedrijven die moeten bezuinigen niet op zoek zijn naar personeel en dat kwaliteit betaald moet worden.

Succes!
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 maart 2009, 01:10
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Salarisindicatie te laag?

Je kunt altijd nog de 13e maand in stelling brengen (als de nieuwe werkgever die niet biedt): zeg gewoon dat je eerste indicatie het maandsalaris zonder 13e maand was.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 maart 2009, 20:52
TimdeRoos TimdeRoos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 14
TimdeRoos is on a distinguished road
Standaard Re: Salarisindicatie te laag?

Bedankt voor jullie reacties! De organisatie had tussen mij en een andere jongen gekozen. Ik ben uiteindelijk degene die doorgaat voor het arbeidsvoorwaardengesprek.

De organisatie is redelijk recessieproof, ze verwachten het komende half jaar geen verlies.

Als ik het gesprek inga denk ik dat ik meteen (na wat small talk) vraag naar de bandbreedte van de salarisschaal waarin de functie zit. Dit had ik namelijk niet gevraagd toen ze zeiden dat mijn indicatie ''zeker in de salarisschaal paste.'' Mede op basis van het antwoord ga ik weer bij mijn oorspronkelijke indicatie zitten.

Zojuist heb ik gelezen dat je nooit je minimumsalaris aan moet geven: Let op!
Reken uit wat je financiële wensen zijn, maar noem nooit tegenover je gesprekspartner(s) je echte minimum!

Wat is het minimumsalaris waarmee u tevreden zou zijn?
Uiteraard noem je niet je echte minimum.


Waarom niet eigenlijk? En wat is een passend antwoord op een dergelijke vraag?

Ik hou jullie op de hoogte!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 maart 2009, 02:52
Cheater Cheater is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2009
Berichten: 17
Cheater is on a distinguished road
Standaard Re: Salarisindicatie te laag?

Het feit is, ze gaan vaak onder jouw minimum zitten in het salarisvoorstel.
Het is een getouwtrek aan beide kanten, waarbij de sollicitant vaak het onderspit delft. Je mag gerust jouw minimum noemen, maar ga daar altijd een paar honder boven zitten.

Vergelijk het met het verkopen van een auto. Als jij meteen op het minimum je vraag-bedrag neer zet, dan krijg je vast en zeker biedingen die onder jouw minimum zitten. (Niet geschoten is altijd mis denken veel mensen).

Ik heb het toevallig laatst zelf meegemaakt. Ze zingen 200 onder m'n minimum zitten. Dat heb ik geaccepteerd, maar wel met het vooruitzicht dat ik na 3 maanden op MIJN eigen minimum kom te zitten.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 maart 2009, 21:53
TimdeRoos TimdeRoos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 14
TimdeRoos is on a distinguished road
Standaard Re: Salarisindicatie te laag?

Hmm jammer. Ik krijg morgen een aanbod toegestuurd, die we vrijdag gaan bespreken. Ik ben dus bang dat ze rond de 1900 gaan zitten..Dat wordt dus nog pittig vrijdag om er alles uit te halen!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 maart 2009, 00:13
Cheater Cheater is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2009
Berichten: 17
Cheater is on a distinguished road
Standaard Re: Salarisindicatie te laag?

Ik ken het gevoel... maar ik heb een goede oplossing voor je:

Zeg dat 1900 bedoeld was als startsalaris en dat je op korte termijn richting de 2100 wil bij verlenging van contract. Simpel en eenvoudig. Je krijgt de toezegging, (geen garantie!) en bij een volgend gesprek kunnen zij aangeven of jij de gevraagde 2100 'waard' bent.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 maart 2009, 16:07
TimdeRoos TimdeRoos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 14
TimdeRoos is on a distinguished road
Standaard Re: Salarisindicatie te laag?

Oke, bedankt voor je reactie! Zoals ik het opvat gaan ze het opsturen mét handtekeningen zodat ik het ook gemakkelijk kan ondertekenen. Vrijdag gaan ze het toelichten. Maarre, ik wil graag nog onderhandelen over de voorwaarden! Hoe kan ik dit zo netjes mogelijk aangeven?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 maart 2009, 20:18
Cheater Cheater is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2009
Berichten: 17
Cheater is on a distinguished road
Standaard Re: Salarisindicatie te laag?

Het lijkt mij een zeer rare volgorde, zoals die nu voor jou duidelijk is.
Eerst praten, daarna ondertekenen. Punt.

Dus bel ze maar op, dat je het opgestuurde als een concept beschouwt, en dat je graag nog over enkele zaken wilt praten waaronder het salaris (geef dit ook aan, zodat je misschien hier al direct een reactie op kan krijgen... misschien brengt dit eventueel een gesprek al op gang)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 maart 2009, 16:13
TimdeRoos TimdeRoos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 14
TimdeRoos is on a distinguished road
Standaard Re: Salarisindicatie te laag?

Heb uiteindelijk een aanbod gekregen van 2050, en heb deze geaccepteerd! Weinig onderhandeld dus, maar wel tevreden!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
salaris

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salaris, schaal ik me zelf te laag of te hoog in? mary Salaris 15 8 februari 2011 18:16
Salarisindicatie startend inburgeringsconsulent miepie Salaris 2 14 januari 2009 17:28
Salarisindicatie duaal student/ manager cheezburger Salaris 13 16 oktober 2008 10:11
Hoe kan ik het best de salarisindicatie vraag aanpakken toto Salaris 6 13 september 2008 11:00
salarisindicatie dianairie Salaris 2 23 oktober 2007 11:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon