Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 april 2013, 01:52
Kevin Kevin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2013
Berichten: 1
Kevin is on a distinguished road
Standaard Mag als fan van een bedrijf, niet in dat bedrijf werken.

Goededag dames en heren,

Ik had een vraag. Ik ben een tijdje terug tijdens een solicitatie weggestuurd omdat ik andere gevoelens voor een bedrijf heb, dan dat het bedrijf wenst dat ik heb. Ik ben fan van een bepaald pretpark en heb daar ook gesoliciteerd. Het leek me erg leuk om er vakantiewerk te gaan doen. Lekker werken in een omgeving die ik leuk vind, en eens aan de andere kant staan. De gasten helpen in plaats van zelf geholpen worden etc.

Echter merkte het bedrijf tijdens mijn solicitatie op dat ik dus fan ben. Ze hebben me eigenlijk per direct weggestuurd omdat ze geen fans wilde hebben. Onder andere gaven ze op dat ze bang waren dat ik bedrijfsgeheimen zou doorvertellen aan bijvoorbeeld andere fans etc. Opzich te begrijpen natuurlijk. Maar daar werk ik totaal niet voor. Die kleine geheimpjes die je als vakantiemedewerker krijgt zijn nu ook weer niet dusdanig interesant en er zijn als niet medewerker wel boeiendere nieuwtjes te halen. En waarom zou ik bedrijfsgeheimen lekken en kans lopen onslagen te worden? Nee bedankt, ik zie liever een toekomst in het bedrijf, geen ontslagbrief op de mat...

Ik vroeg mij nu af of dit wel zomaar kan. Want ze gebruiken verder maar smoesjes van redenen waarom ze je wegsturen. Ik had niet eens een echte reden. Ik kreeg als reden 1 enkele letter achter de : en dat was het. Vond het raar, geen aandacht aan geschonken. Iemand anders die ik ken kreeg als reden dat zijn profiel niet aansloot bij de vacature. En ik heb weer een nieuwe solicitatie gedaan waar ik niet eens reactie op terugkreeg.

Nu heb ik echt hart voor het bedrijf en zou erg graag in dit bedrijf werken. Ik heb er eigenlijk gewoon zin in om aan de slag te gaan, dat heb ik niet snel ergens. Maar daar voel ik dus juist net wel wat voor. Maar nu gaat het bedrijf dwarsliggen.

Valt hier verder wat mee te doen? Kan je als bedrijf zomaar, maar niet reageren op solicitaties of is een afwijzing verplicht? Ik heb geen idee wat ik zou moeten, ik zou graag alsnog in het bedrijf kunnen werken, maar hoe?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 april 2013, 09:49
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Als het bedrijf je niet hebben wil houdt het op. Het is aan de werkgever om te bepalen wie aangenomen wordt. Elke reden om aan te nemen of af te wijzen is geldig behalve als het discriminerend is.

En wat betreft het fan zijn: waarom denk je dat juist niet-voetbal liefhebbers als suppoost worden aangenomen? Een bedrijf zoekt professionele medewerkers die hun taak kunnen vervullen op een manier die het bedrijf voor ogen staat, geen fans. Dat zijn klanten als het goed is
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 april 2013, 14:28
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Wat je als laatste middel kan proberen is een goede motivatie naar de de algemeen directeur van het park sturen. Hierin leg je uit waarom jij jouw fan zijn en jouw professie kunt scheiden, zodat je een graag geziene medewerker wordt.

Ik weet dat dit aan de brutale kant is, maar dan heb je wel alles geprobeerd.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 april 2013, 14:54
Kevin.
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Wat je als laatste middel kan proberen is een goede motivatie naar de de algemeen directeur van het park sturen. Hierin leg je uit waarom jij jouw fan zijn en jouw professie kunt scheiden, zodat je een graag geziene medewerker wordt.

Ik weet dat dit aan de brutale kant is, maar dan heb je wel alles geprobeerd.
Dat is wel een idee ja. Dat kan ik wel eens proberen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik wil MBO niveau 3, heb 1. Wat doe ik? Rararr Opleiding kiezen en volgen 11 3 februari 2015 14:54
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon