Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 mei 2012, 10:34
Startende juriste Startende juriste is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 24
Startende juriste is on a distinguished road
Standaard Wat kan ik nog meer doen om op te vallen?

Eind december 2011 ben ik afgestudeerd in Master Ondernemingsrecht aan de UU. Ik kon toen nog werken bij het bedrijf waar ik m'n bijbaan had, maar vanwege bezuinigingen heb ik te horen gekregen dat ik per 1 juli geen werk meer heb.

Mijn vriend en ik hebben een paar maanden terug ook besloten om samen een huisje te kopen. De stress is dan ook toegeslagen omdat ik me suf solliciteer maar steeds word afgewezen.

Voor juridische functies word ik afgewezen vanwege het gebrek aan werkervaring. Voor andere functies (lees P&O, HR, administratief, secretarieel) word ik afgewezen omdat ik niet voldoe aan het profiel of omdat ik volgens hen overgekwalificeerd ben. In verscheidene telefoongesprekken heb ik al aangegeven dat ik het niet erg vind om minder te verdienen dan ik nu doe en om opleidingen te volgen waar nodig. Maar niemand luistert daarna. In een gesprek bij een recruiter werd er ook gezegd dat vanwege de huidige economische situatie werkgevers zoeken naar het schaap met 5 poten omdat het kan...

Hoe kan ik nou nog meer zorgen dat ik op een positieve manier opval? Heeft iemand advies hoe ik aan een baan kan komen waarin ik nog iets van toekomstperspectief heb... Werken in een lagere functie vind ik echt niet erg maar ik wil natuurlijk ook niet 5 jaar studie weggooien
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 mei 2012, 11:32
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Je zit een een lastige situatie want het is momenteel een werkgeversmarkt. Dat wil zeggen dat werkgevers, hoe graag je ook wil, nu niet gaan investeren in inwerken en opleiden van nieuw personeel. Zeker niet als ze een andere kandidaat hebben die volledig voldoet aan hun profiel. Vaak zit er wel zo iemand tussen de >200 sollicitatiebrieven die ze mogen ontvangen.

Hoe je opvalt is, volgens mij, solliciteren via je netwerk of open sollicitaties versturen. Natuurlijk kun je reageren op advertenties, maar verwacht daar niet teveel van, dan kan het altijd meevallen!

Succes,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 mei 2012, 16:25
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Werkgevers zoeken op dit moment mensen die al drie exact hetzelfde gedaan hebben, bij voorkeur bij de zelfde organisatie. Iedereen die niet voldoet aan dit ideaalbeeld valt af. Het vasthouden aan het ideaalbeeld is momenteel zelfs zo sterk dat ze liever niemand aannemen dan dat ze afwijken van dit beeld.

Blijf gewoon doorgaan met zoeken. Het zal je uiteindelijk lukken om werk te vinden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 mei 2012, 14:13
Startende juriste Startende juriste is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 24
Startende juriste is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Iedereen die niet voldoet aan dit ideaalbeeld valt af. Het vasthouden aan het ideaalbeeld is momenteel zelfs zo sterk dat ze liever niemand aannemen dan dat ze afwijken van dit beeld.
Dat is inderdaad het beeld dat ik ook heb... Het is alleen zo frustrerend om overal afgewezen te worden. Ik ben bang dat ik nergens aan de bak kom en al die tijd voor niks gestudeerd heb; een baantje in een supermarkt bijv. is niet iets wat ik ambieer of voor de rest van mn leven wil blijven doen...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 juni 2012, 15:56
Bijnajuffie Bijnajuffie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2012
Berichten: 5
Bijnajuffie is on a distinguished road
Standaard

Wat een rot situatie is het toch hè?
Ik herken je verhaal helemaal.
Het enige wat volgens mij echt helpt, is goed gebruik maken van je netwerk. Ga weer eens lunchen met iemand die je een tijd niet hebt gesproken, gebruik desnoods facebook, linked in etc.
Heel veel succes gewenst!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 juni 2012, 14:47
Wendy77 Wendy77 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 juni 2012
Berichten: 1
Wendy77 is on a distinguished road
Smile

Wat ik zou doen een LinkedIn pagina aanmaken en daar ook gaan netwerken. Zorg dat de pagina er goed en up to date uitziet, ga netwerken en vermeld dit onder aan je soll. brief.

Ik doe dit door het bij de bijlagen te benoemen.
Bijlage:
- Mijn CV
- Zie mijn LinkedIn pagina: (hier je gebruikersnaam)


Je geeft de werkgever de gelegenheid om een uitgebeid profiel van je te bekijken. Ook zou ik er een goede foto bij doen.

Succes
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 juni 2012, 00:27
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Nog wat tips:
Laat visitekaartjes drukken (of maak ze zelf met Vistaprint) met je naam, titel, telefoonnummer, e-mailadres en linkedinadres erop. Geef zoveel mogelijk mensen je kaartje en vraag of ze met je mee willen zoeken naar werk.

Ga naar netwerkbijeenkomsten, bijvoorbeeld een Open Coffee en ga met zoveel mogelijk mensen in gesprek. Kijk of je iets voor iemand kunt betekenen en of een ander wat voor jou kan doen. Deel ervaringen en je kennis, ontmoet nieuwe mensen en mogelijk een nieuwe werkgever.

Heel veel succes en laat ons weten wat je al allemaal gedaan hebt en gaat doen.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 juni 2012, 23:35
minister minister is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2012
Berichten: 6
minister is on a distinguished road
Standaard Ga zelf ondernemen!!!

Gooi het roer om. Wordt zelf ondernemer!!! Waarom afhankelijk zijn van anderen. Je hebt een prima basiskennis en je kunt veel goedkoper/meer betrokken/persoonlijker/enz/enz. advies geven dan andere. Wordt deskundige in je woonplaats, pak die niche en pitch jezelf. Ga bij ondernemers verenigingen (je bent er zelf één) en leg contacten. Ga een samenwerking aan met ......... en zorg voor synergie.

Het lijkt moeilijk, maar wat heb je te verliezen. Zoek een mentor die je helpt.

succes
de minister
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
advies, loopbaanadvies, sollicitatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Docent die denkt over carrièreswitch... maar wat? Jufnaatje Loopbaanvragen 6 16 februari 2010 19:08
Wat kan ik het beste doen? Roedie Opleiding kiezen en volgen 1 5 mei 2009 00:34
Wat te doen om verder te komen in de ICT (programmeren) Swen Opleiding kiezen en volgen 7 14 april 2009 16:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon