Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 december 2006, 21:49
brechtje27 brechtje27 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 november 2006
Berichten: 3
brechtje27 is on a distinguished road
Standaard sollicitatie bbl plaats

ik ga in augustus beginnen me een bbl opleiding en heb nou een brief gemaakt. ik ga werken in de jeugdhulpverlening. omdat elke organisatie anders in waar ik ga solliciteren is dat natuurlijk per brief verschillend.
maar ik heb er 1 als voorbeeld gedaan.
was erg benieuwd wat jullie ervan vonden en of jullie goede op of aanmerkingen hebben/ of tips.
dit is de eerste keer dat ik zo,n brief moest schrijven dus ben erg blij met dit forum.



Betreft: sollicitatie leerwerkplek SPW4

Geachte heer de …..,


Vorige maand heb ik besloten om in augustus 2007 te starten met SPW4 (Activiteitenbegeleider – woonbegeleider, BBL) aan het …………. Met deze opleiding kan ik vier dagen werken en één dag studeren.

De afgelopen jaren heb ik zelf mogen ervaren hoe belangrijk het is dat er professionele hulp is voor jeugdhulpverlening. Na een moeilijke periode heb ik enkele jaren geleden besloten om samen met professionals structuur in mijn leven te brengen.

Deze periode heb ik met goed gevolg afgesloten waardoor ik me nu kan richten op de toekomst. Het lijkt dan ook bijna logisch dat nu voor mij de tijd is gekomen om iets terug te doen voor de maatschappij. Mijn enthousiasme wordt geprikkeld om samen met u, uw cliënten te laten profiteren van mijn ‘praktijkervaring’ waardoor ook zij hun leven weer op het rechte pad kunnen krijgen. Uw begeleiding is daarbij voor mij onmisbaar om mijzelf op de leerplek verder te ontwikkelen tot een gediplomeerd SPW’er.

!! UNIEK PER ORGANISATIE
Uw organisatie spreekt mij aan omdat uw activiteiten veel raakvlakken hebben met mijn opleiding, en dit de doelgroep is waar ik mijzelf verder in wil ontwikkelen.
Met name het contact met jongeren en het afwisselende karakter zie ik daarom als een uitdaging. Ik hoop jongeren te kunnen laten zien dat hun problemen niet ‘uniek’ zijn. Dit omdat ik wellicht uit eigen ervaring kan vertellen hoe gedrags- en psychologische problemen kunnen worden opgelost.

Daarnaast is zelfontplooiing uiteraard ook een belangrijk doel en denk ik dit bij uw organisatie te kunnen vinden.

Ik kijk uit naar een uitnodiging voor een toelichting,

Met vriendelijke groet,


…………..
Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 december 2006, 20:24
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie bbl plaats

Hoi Brechtje,

je hebt een brief welek als basis kan fungeren.

Wat ik zou adviseren is jezelf niet zo kwetsbaar op te stellen. Mischien is het handiger om te zeggen dat door ervaring jouw interesse is gewekt om deze studie/stage te gaan doen. (Wat de ervaring is vragen ze wel in het gesprek, maar dan ben je al binnen. én modeling jouw verleden uitleggen is beter dan in de brief jouw verleden aan te halen)

Verder zou ik nog duidelijk schetsen wat de organisatie en jij voor elkaar kunnen betekenen. Heb je al een passend onderzoek of een uitdagende stageopdracht???

Succes ermee,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 december 2006, 20:27
brechtje27 brechtje27 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 november 2006
Berichten: 3
brechtje27 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie bbl plaats

thanks voor de tip. ik heb nog geen opdracht. de bedoeling is dat je eerst een baan zoekt in de sector die jij wil. dan pas kan je je aanmelden op school. best lastig dus.
ik zat in het begin ook al te twijfelen of ik dat van mijn verleden erbij moest doen dus thanks voor de tip.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 januari 2009, 21:35
Puck
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatie bbl plaats

Hallo allemaal.

Ik heb net mijn eigen sollicitatiebrief geschreven op basis van een voorbeeld brief.
Wat vinden jullie ervan en hebben jullie nog tips?

Groetjes


Betreft: Open sollicitatie naar de leerwerkplek

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik met deze brief mijn belangstelling uiten voor een eventuele functie als Leidster Kinderopvang (SPW3). Al sinds langere tijd weet ik dat ik met kinderen wil werken en na veel zoeken kwam ik op SPW3. De opleiding in combinatie met het werk spreekt mij erg aan omdat ik graag bezig ben en graag wil werken.

Graag zou ik me zelf even willen voorstellen. Ik ben NAAM en ik ben 19 jaar. Op het voortgezet onderwijs heb ik HAVO gedaan. Hier ben ik helaas voor gezakt omdat ik veel moeite heb met de vakken Frans1,2 en Geschiedenis. De verdere cijfers zijn prima.

Ik heb stage gelopen op een basisschool bij een groep 1/2 voor een week om te kijken wat ik na het behalen van mijn diploma zou gaan doen. Dit sprak mij erg aan omdat ik het erg leuk vond om met de kinderen te werken. Ook heb ik meegelopen op een speciale school voor kinderen met een handicap. Ook dit vond ik leuk maar merkte toch dat dit niets voor mij was. Na enig onderzoek kwam ik uit op het beroep in de kinderopvang. Ik ben me ervan bewust dat ik zeer weinig werkervaring heb, maar ik ben wel gedreven om iets nieuws te leren.
Het werk sluit goed op mijn interessegebied aan, want ik werk graag met kinderen.

Ik zou graag bij BEDRIJF werken omdat het ten eerste dicht samenwerkt met SCHOOL, en ten tweede omdat ik veel goede dingen hoor over BEDRIJF en hier dan ook graag een onderdeel van wil zijn.
Mocht er binnen uw bedrijf binnenkort een vacature zijn voor een enthousiaste medewerker, dan houd ik mij aanbevolen. Ik ben vanzelfsprekend bereid mijn brief nader toe te lichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief BBL plaats brechtje27 Sollicitatiebrief en cv 1 29 november 2006 14:38
sollicitatie Operationeel medeweker nabe Sollicitatiebrief en cv 0 20 november 2006 13:33
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32
controleer graag even bbl sollicitatie graag commentaar yvon25387 Sollicitatiebrief en cv 5 24 augustus 2006 14:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon