Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 januari 2007, 19:14
Ikke Ikke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 6
Ikke is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief verkeerskundig ontwerper

Beste allen,

op internet kwam ik de volgende vacature tegen waar ik graag op zou willen solliciteren:

Verkeerskundig ontwerper
Als ontwerper sta je voor een integrale werkwijze die ons bureau zo belangrijk
vindt. Met behulp van Autocad ben je in staat om zelfstandig verkeerskundige
oplossingen aan te dragen. Belangrijk daarbij is dat je gemaakte keuzes kan
onderbouwen, zowel mondeling als schriftelijk.


Nu is het zo dat ik nog nooit eerder een sollicitatiebrief heb gemaakt. Ik heb een opzet gemaakt voor een brief. Deze staat hieronder. Zou iemand hier eens naar willen kijken?



<Eigen naam>
<Eigen adres>
<Eigen postcode / Plaatsnaan>

<Naam firma>
T.a.v. <###>
<Adres firma>
<Postcode firma / Plaatsnaam>

<Eigen plaatsnaam>, xx-xx-2007

Betreft: vacature verkeerskundig ontwerper

Geachte heer / mevrouw,

Met interesse las ik op uw internet site dat u op zoek bent naar een verkeerskundig ontwerper. Graag solliciteer ik naar deze functie.

Na mijn opleiding aan de mts werk ik nu ruim zes jaar met plezier als civieltechnisch tekenaar/ontwerper bij #### te ####. Momenteel ben ik bezig met een duale opleiding tot verkeerskundig medewerker. Ik ben op zoek naar een andere werkplek waar ik mijn verkeerskundige ambities verder kan ontwikkelen.

Ik werk graag in teamverband. Ik ben accuraat en heb ervaring met verschillende computerprogramma’s zoals het tekenpakket AutoCAD. Het lijkt mij een uitdaging om deze vaardigheden toe te passen en verder te ontwikkelen in de door u aangeboden functie.

Uiteraard licht ik deze brief en mijn cv graag toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

<Eigen naam>

Bijlage: curriculum vitae



Alvast bedankt!

Ikke
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 januari 2007, 13:49
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief verkeerskundig ontwerper

Zie mijn schrijven in rood.

Ik kijk graag nog een keer naar je brief, als je wat met mijn schrijven hebt gedaan.



Betreft: vacature verkeerskundig ontwerper

Geachte heer / mevrouw,

Met interesse las ik op uw internet site dat u op zoek bent naar een verkeerskundig ontwerper. Graag solliciteer ik naar deze functie.

Hier schrijven waarom je naar deze functie wilt solliciteren en waarom je denkt geschikt te zijn voor deze baan. Dat je een opleiding doet en wat jij voor het bedrijf kunt betekenen.

Ik werk graag in teamverband. Ik ben accuraat en heb ervaring met verschillende computerprogramma’s zoals het tekenpakket AutoCAD. Het lijkt mij een uitdaging om deze vaardigheden toe te passen en verder te ontwikkelen in de door u aangeboden functie.

Uiteraard licht ik deze brief en mijn cv graag toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

<Eigen naam>

Bijlage: curriculum vitae



Alvast bedankt!

Ikke[/QUOTE]
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 januari 2007, 19:20
Ikke Ikke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 6
Ikke is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief verkeerskundig ontwerper

Beste Hetty,

bedankt voor je reactie.

Wat vind je van de volgende aanvulling?



Betreft: vacature verkeerskundig ontwerper


Geachte heer / mevrouw,

Met interesse las ik op uw internet site dat u op zoek bent naar een verkeerskundig ontwerper.

Ik zou graag willen solliciteren op deze functie omdat ik op zoek ben naar een baan waar ik mijn verkeerskundige ambities verder kan ontwikkelen. Momenteel ben ik bezig met de duale opleiding tot verkeerskundig medewerker en ik heb in het verleden de cursus verkeerskundig ontwerper met goed gevolg afgelegd. Daarom denk ik dat ik voor jullie bedrijf de verkeerskundige ontwerper kan zijn die prima over de grenzen van de verschillende verkeerskundige disciplines heen kan kijken.

Ik werk graag in teamverband. Ik ben accuraat en heb ervaring met verschillende computerprogramma’s zoals het tekenpakket AutoCAD. Het lijkt mij een uitdaging om deze vaardigheden toe te passen en verder te ontwikkelen in de door u aangeboden functie.

Uiteraard licht ik deze brief en mijn cv graag toe in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,



Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 januari 2007, 10:28
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief verkeerskundig ontwerper

Beste Ikke,

Hoe vind je de brief nu? Zie ook mijn tip. Je mag hem nog een keer plaatsen.

Groeten van Hetty


Betreft: vacature verkeerskundig ontwerper


Geachte heer/mevrouw,

De functie van verkeerkundig ontwerper, die ik op uw site vond, spreekt mij aan, omdat ik binnen deze functie mijn verkeerskundige ambities verder kan ontwikkelen. Ik ben bezig met de duale opleiding tot verkeerskundig medewerker en in .... (jaar noemen)[/COLOR] heb ik de cursus verkeerskundig ontwerper met goed gevolg afgelegd.


Ik denk dat ik voor jullie bedrijf de verkeerskundige ontwerper kan zijn die prima over de grenzen van de verschillende verkeerskundige disciplines heen kan kijken. Hoe weet je dat je dat kan? Heb je ervaring met een vergelijkbare functie? Dat hier neerschrijven.

Ik werk graag in teamverband, ben accuraat en ik heb ervaring met verschillende computerprogramma’s zoals het tekenpakket AutoCAD. Het lijkt mij een uitdaging om deze vaardigheden toe te passen en verder te ontwikkelen in de door u aangeboden functie.

Uiteraard licht ik deze brief en mijn cv graag toe in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,



Alvast bedankt![/QUOTE]
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 januari 2007, 13:35
Ikke Ikke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 6
Ikke is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief verkeerskundig ontwerper

Beste Hetty,

nogmaal bedankt. Ik waardeer de moeite die je voor me wilt nemen.
Hier is mijn verbeterde brief nog een keer.



Geachte heer/mevrouw,

De functie van verkeerkundig ontwerper, die ik op uw site vond, spreekt mij aan, omdat ik binnen deze functie mijn verkeerskundige ambities verder kan ontwikkelen. Ik ben bezig met de duale opleiding tot verkeerskundig medewerker en in 2004 heb ik de cursus verkeerskundig ontwerper met goed gevolg afgelegd.

Gezien mijn ruime werkervaring als tekenaar/ontwerper en de verkregen inzichten tijdens mijn opleiding denk ik dat ik voor jullie bedrijf de verkeerskundige ontwerper kan zijn die prima over de grenzen van de verschillende verkeerskundige disciplines heen kan kijken.

Ik werk graag in teamverband, ben accuraat en ik heb ervaring met verschillende computerprogramma’s zoals het tekenpakket AutoCAD. Het lijkt mij een uitdaging om deze vaardigheden toe te passen en verder te ontwikkelen in de door u aangeboden functie.

Uiteraard licht ik deze brief en mijn cv graag toe in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 januari 2007, 19:05
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief verkeerskundig ontwerper

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ikke Bekijk bericht
Beste Hetty,

nogmaal bedankt. Ik waardeer de moeite die je voor me wilt nemen.
Hier is mijn verbeterde brief nog een keer.
Graag gedaan! Zoals je ziet heb ik nog een klein puntje, maar verder vind ik het nu een goede brief.

Je kunt anderen nu ook helpen op het forum met hun brief, nu je weet hoe je een goede brief kunt schrijven. Ik zou het fijn vinden als je dat wilt proberen.



Geachte heer/mevrouw,

De functie van verkeerkundig ontwerper, die ik op uw site vond, spreekt mij aan, omdat ik binnen deze functie mijn verkeerskundige ambities verder kan ontwikkelen. Ik ben bezig met de duale opleiding tot verkeerskundig medewerker en in 2004 heb ik de cursus verkeerskundig ontwerper met goed gevolg afgelegd.

Gezien mijn ruime werkervaring als tekenaar/ontwerper en de verkregen inzichten tijdens mijn opleiding denk ik dat ik voor uw bedrijf de verkeerskundige ontwerper kan zijn die prima over de grenzen van de verschillende verkeerskundige disciplines heen kan kijken.

Ik werk graag in teamverband, ben accuraat en ik heb ervaring met verschillende computerprogramma’s zoals het tekenpakket AutoCAD. Het lijkt mij een uitdaging om deze vaardigheden toe te passen en verder te ontwikkelen in de door u aangeboden functie.

Uiteraard licht ik deze brief en mijn cv graag toe in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,

Laat even van je horen als je een reactie op je brief gekregen hebt.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 januari 2007, 20:23
Ikke Ikke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 6
Ikke is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief verkeerskundig ontwerper

Hoi Hetty,

je hoort zeker nog van me. Bedankt
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 februari 2007, 16:19
Ikke Ikke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 6
Ikke is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief verkeerskundig ontwerper

Beste Hetty,

een aantal weken geleden heb jij me geholpen met mijn sollicitatiebrief voor een vacature voor verkeerskundig ontwerper.

Ik heb afgelopen week reactie terug gekregen van het bedrijf. De sollicitatiebrief en de cv waren beide prima en ik zou best wel eens de juiste man op de juiste plek kunnen zijn.
Alleen...... gaat het bedrijf verhuizen waardoor de reistijd voor mij te groot zou gaan worden. Daarom gaat het verder niet door.

Jammer, maar we zoeken verder.

Groetjes en nogmaal bedankt,

Ikke
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief Assistant Controller Lynn Sollicitatiebrief en cv 4 18 januari 2007 22:01
Sollicitatiebrief verkoopmedewerkster Jorieke Sollicitatiebrief en cv 2 1 december 2006 18:36
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon