Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 januari 2017, 17:11
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard Achternaam gesprekspartner vergeten, wat te doen?

Beste mensen,

Ik heb onlangs gesolliciteerd bij een bedrijf voor een stage. Er was een klik en ze nodigden mij uit voor een tweede gesprek. Deze afspraak is telefonisch gemaakt. De datum en tijd plus locatie staan netjes in mijn agenda genoteerd, alleen de achternaam van de tweede persoon waarmee ik gesprek heb weet ik niet zeker (wel opgeschreven maar denk niet goed verstaan)... Via LinkedIn en Google heb ik al geprobeerd te achterhalen wie het is, maar ik weet alleen de voornaam van die persoon. Achternaam heb ik wel opgeschreven, alleen dit levert geen resultaat op via Google en LinkedIn. Voordat ik op gesprek ga wil ik natuurlijk wel wat informatie opzoeken, zodat ik weet wie ik voor me heb. Wat moet ik nu doen? Als ik word aangenomen kom ik veel in contact met deze persoon, het zou denk ik gek zijn als ik zijn achternaam niet wist.

Moet ik bellen en het vragen? Of gewoon niets doen en dit horen zodra diegene zich aan mij voorstelt? (Met als nadeel dat ik van tevoren niet heb kunnen opzoeken wie het precies is). Ik weet wel welke functie deze persoon ongeveer heeft, het irriteert me alleen dat ik die naam niet (goed) heb opgeschreven. De naam die ik dacht gehoord te hebben kan ik via LinkedIn namelijk niet vinden.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 januari 2017, 13:28
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Ik zou er niet zo mee zitten. Misschien zit 'ie helemaal niet op LinkedIn. Dat je fonetisch weet hoe zijn achternaam moet klinken is voor nu prima. Als je je goed verdiept in het bedrijf/ de afdeling waar je stage gaat lopen, dan is dat meer dan genoeg.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 januari 2017, 15:34
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je reactie Catbert. Fijn om te weten dat het zo goed is. Ik heb me uiteraard verdiept in het bedrijf en ben op de hoogte van wat beide gesprekspartners doen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 januari 2017, 11:51
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Ik heb geluk gehad. Degene met wie ik gesprek zou hebben (waarvan ik de naam wel wist) belde om de afspraak te verzetten. Toen dus nog even naar de naam gevraagd. Gelukkig klopte het, maar er schijnt vaker verwarring te zijn.

Bedankt Calbert voor je reactie.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 januari 2017, 12:45
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Kijk, alles komt op z'n pootjes terecht.
Succes met je stagegesprek!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 januari 2017, 02:12
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Is op te lossen. Ondanks dat de afspraak telefonisch is gemaakt zou je alsnog kunnen bellen en vragen om de afspraak per mail te bevestigen. (zeker als je een uitkering krijgt, heb je meteen bewijs dat je ook daadwerkelijk deze afspraak hebt)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Niet weten wat ik echt wil en moet doen Liene Loopbaanvragen 2 5 februari 2015 13:05
Wat te doen met MBO niveau 3? Jeweettoch Opleiding kiezen en volgen 1 16 april 2014 21:52
Wat moet ik doen met een 'gat' in mijn CV Gezellig Sollicitatiebrief en cv 21 17 januari 2013 20:01
Welke beroep sluit aan bij mijn interesses/vaardigheden? Wat wil ik doen?! MeljeuG Loopbaanvragen 9 25 september 2012 11:53
Wat anders doen na opleiding tot metselaar? Lars321 Loopbaanvragen 4 4 oktober 2011 11:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon