Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 april 2007, 01:37
anoniem1979 anoniem1979 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2007
Berichten: 1
anoniem1979 is on a distinguished road
Standaard studeren met een baby?

beste lezer,

Ik heb een baby van 5 maanden een redelijk salaris, contract voor onbepaalde tijd en werk 4 dagen.
Mbo opgeleid, intern doorgegroeid in de zakelijke dienstverlening en leidinggevend. Nu kan ik de stap maken op een management nivau te komen zonder hbo of uni.

Wil eigenlijk een totaal andere richting op, ben hier niet in opgeleid. Wil dus Hbo gaan doen maar max. 4 dagen werken.
Mijn baby/gezin komt op de 1e plaats.

Ik vraag mij af of ik duaal zal gaan studeren /werken.
Zijn er mogelijkheden voor jonge ambiteuze moeders?

Groetjes, Anoniem1979
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 april 2007, 23:22
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: studeren met een baby?

Is een beetje dubbel, ambitieus willen zijn maar de baby vooropstellen. (Sorry als ik mensen hiermee op de kast jaag, lees eerst even door!) Natuurlijk staat je baby voorop, dat geldt voor iedere ouder (ook vaders willen echt wel meer tijd voor de kinderen!) en dat je ambities hebt is niet geheel onterecht. De vraag is natuurlijk wat je wilt en of je datgene wat jij ambieert uit kunt voeren, rekening houdend met jouw persoonlijk situatie. (daarom zit je op internet te zoeken, daarom stel je hier de vraag!)

Een studie volgen, terwijl je een gezin wilt runnen (laat ik het voor het gemak even zo noemen, er komt enorm veel bij kijken) kan, met een paar maar-en.

Je gezin moet achter je keuze staan, ofwel: is er binnen je gezin begrip voor jouw wens en weten ze wat de baten op lange termijn zijn? Mijn dochter wist dat ik iedere avond (de afgelopen 5 jaar) geen tijd meer had als GTST begon (goede tijdsindicator voor kleinere kinderen!) terwijl mijn partner ook wist wat de opbrengst zou zijn. Dat hoeft overigens niet direct een financiele vooruitgang in te houden!

De studie moet de mogelijkheden bieden. Niet alle studies zijn in deeltijd (of duaal) te volgen. Die éne studie die jouw het meest aanspreekt? Je zult net zien dat je die nou net niet in deeltijd kunt volgen.

Je moet er zelf voor gaan. Dat lijkt een dooddoener, maar tijdens mijn avondstudies heb ik groepen van 60 zien afslanken naar 10...Ofwel, er zijn er velen die een deeltijdopleiding te licht opvatten en uiteindelijk erg teleurgesteld en vele euro's armer verder niets zijn opgeschoten. Kortom, kies verstandig.

Maar als je de voorgaande drie vragen positief kunt beantwoorden lijkt mij niet erg veel in de weg te staan voor je, om een deeltijdstudie op te pakken. Daarna is het een kwestie van vooral volhouden, het onderwijs van vandaag de dag is niet zoals vroeger. Het is veel meer gericht op praten, competenties, assesments en eigen inbreng. Dat kan een plus dan wel een minpunt zijn, daar kan ik je verder niet echt mee helpen.

Maar mocht je ervoor gaan, succes! Mocht je nog willen nadenken, doe dat niet te lang! Besluit je het toch niet te doen, bedenk dan dat je voor een van de beste keuzes hebt gekozen: je kindje!

Thor2002
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 april 2007, 12:42
asian_girl1980 asian_girl1980 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 5
asian_girl1980 is on a distinguished road
Standaard Re: studeren met een baby?

Misschien is een thuisstudie een optie? Dan hoef je juist niet naar de tijdrovende colleges toe. Of is dat juist wat je wil.....Je kind ziet je al dagen amper. Als je je kind vooropstelt zou ik juist deze 1e jaar op je kindje richten.

Ik zit eigenlijk met dezelfde keuzevragen....en heb dus 5 jaar fulltime thuisgezeten met 2 kids. Omdat ik echt voor de kids wou zijn. Maar ik denk dat als je nog een studie erbij doet. Je het wel heel druk gaat hebben. Want je moet rekenen op 3 uur studie per dag voor hbo. Dan heb je geen tijd meer over voor je kindje.........succes!!


succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 mei 2007, 23:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: studeren met een baby?

Ik begrijp dat je ambitieus bent maar 1 ding is zeker: nu is je kindje jong en kan je er optimaal van genieten als je de tijd ervoor neemt/hebt. Die tijd kun je niet terugdraaien, een studie kun je later altijd nog doen.
Echt ik ben een voorstander van moeders die werken maar je moet er achteraf geen spijt van krijgen...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 10:27
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon