Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 juni 2018, 17:42
Simonebmx Simonebmx is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 juni 2018
Berichten: 1
Simonebmx is on a distinguished road
Exclamation Geen contract & loonuitbetaling

Maandag 2 juli begin ik als Verkoopmedewerker en nu heb ik nog geen contract ontvangen. Mag ik wel beginnen als deze nog niet binnen is en krijg ik de gewerkte uren wel uitbetaald?



Daarnaast is de eerste loonuitbetaling 20 juli, krijg ik dan ook gewoon uitbetaald ondanks ik in die periode dan maar 2 weken heb gewerkt?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 juni 2018, 12:49
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Maandag 2 juli begin ik als Verkoopmedewerker en nu heb ik nog geen contract ontvangen. Mag ik wel beginnen als deze nog niet binnen is
Ja, dat mag. Je werkgever is verplicht om je uiterlijk 1 maand na je indiensttreding (je eerste werkdag, in jouw geval dus 2 juli) de gemaakte afspraken schriftelijk vast te leggen. Maar uiteraard kun jij deze week informeren wanneer jij je contract kunt verwachten. In je contract moet in ieder geval het volgende staan: naam en adres van de werkgever en de werknemer, datum indiensttreding, de duur van het contract, opzegtermijn, aantal te werken uren, functie, salaris, vakantiedagen en eventuele secundaire arbeidsvoorwaarden.

Citaat:
Daarnaast is de eerste loonuitbetaling 20 juli, krijg ik dan ook gewoon uitbetaald ondanks ik in die periode dan maar 2 weken heb gewerkt?
Dat lijkt mij wel, maar ook dat mag je gerust navragen. Een professionele werkgever vindt dit geen gekke vragen hoor
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 augustus 2018, 18:14
Lotte1 Lotte1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2018
Berichten: 3
Lotte1 is on a distinguished road
Standaard

Volgens mij mag het wel. je moet even je werkgever bellen, dan kan je alles bespreken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 mei 2020, 17:54
juridischplatform juridischplatform is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2020
Berichten: 8
juridischplatform is on a distinguished road
Standaard Werken en salaris zonder contract

Marieke heeft gelijk: je mag gewoon beginnen met werken. Als je geen arbeidscontract hebt ontvangen voordat je begint met je werk, heb je mondeling een tijdelijke arbeidsovereenkomst gesloten. Die gaat in vanaf de eerste dag waarop je gewerkt hebt. Uiteraard is je werkgever ook loon verschuldigd voor de periode waarvoor je hebt gewerkt. Als de salarissen de 20e worden uitbetaald, zou je naar rato van het aantal gewerkte dagen loon moeten ontvangen.

Rest de vraag of het slim is om zonder arbeidscontract te beginnen. Persoonlijk zou ik altijd zorgen voor een getekende arbeidsovereenkomst, alvorens te starten met een (nieuwe) baan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gewerkte uren, loonuitbetaling, en contract.. Naoom Je rechten en plichten als werknemer 1 22 februari 2018 18:02
ng steeds geen contract Jane19 Je rechten en plichten als werknemer 2 24 juli 2014 22:14
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Morgen starten met nieuwe baan, nog geen definitief contract ontvangen jinthie Je rechten en plichten als werknemer 5 6 november 2009 12:17
Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu? Prissesje Je rechten en plichten als werknemer 2 16 maart 2009 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon