Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 mei 2008, 23:11
Tijgertjee Tijgertjee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Berichten: 2
Tijgertjee is on a distinguished road
Standaard Startsalaris na master Marketing Management?

Hey,

Ik studeer Bedrijfskunde en rond binnen 2 maanden mijn master Marketing Management af. Met deze master kan ik aan de slag met de volgende functies:
Product/Brand manager;
Market researcher;
Management/Marketing trainee;
Account manager;
Media planner;
Category manager;
Advertising strategist.
Ik heb weinig werkervaring, wel 2 stages afgerond van 3 maanden elk. Mijn vraag nu is hoeveel ik ongeveer zal gaan verdienen. Ik hoef geen preciese getallen maar ik wil weten waar ik ongeveer rekening mee moet houden (bruto en netto).

Bij voorbaat dank,
Rolf
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 mei 2008, 22:29
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Startsalaris

Dat is niet makkelijk te beantwoorden:
Hoe oud ben je?
Welke baan had je in gedachte?
IS er een 'minimum inkomen' dat je perse wilt hebben?
Reken je emolumenten mee?
Verder kunnen er veel meer zaken van belang zijn dan de poen: auto van de zaak, telefoon, budgetje voor onkosten, delen in opties, aangepaste CAO regelelingen...

En daarnaast, als je marketing management doet, moet het uiteindelijk niet moeilijk zijn een heel bijzonder product te verkopen......(jezelf!)

Thor2002
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2008, 13:29
Tijgertjee Tijgertjee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Berichten: 2
Tijgertjee is on a distinguished road
Standaard Re: Startsalaris

Excuses voor de late reactie.
Ben 22 en heb een jaar werkervaring. Verder heb ik geen specifieke baan in gedachten, ik ben overal voor open. Ik heb geen idee wat ik minimaal wil hebben want ik weet niet wat voor prijzen normaal zijn in deze branche. En wat voor bijverdiensten bedoel je? Verder ben ik niet zo geinteresseerd in extraatjes.. En mezelf verkopen lukt wel hoor

Iemand misschieen een schatting? Of wat is normaal?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 juni 2008, 06:30
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Startsalaris

WO startsalarissen liggen rond de EUR 2.000 / 2.200 bruto per maand. Soms zijn deze bedragen lager of hoger en dat hangt dan weer af van waar je werkgever zit (Randstad = hogere salarissen) en van de secundaire arbeidsvoorwaarden (wel een lease-auto of geen lease-auto) enzovoorts.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 augustus 2008, 13:46
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Startsalaris

Gemiddeld verdient een WO'er Bedrijfskunde redelijk goed.

Gemiddeld is dit bruto 35000-40000 euro per jaar, afhabkelijk van leeftijd en ambities etc.
Dit bedrag is inclusief eventuele 13de maand, vakantiegeld. Bij redelijk hoge startsalarissen (tegen de 40000 euro), zou ik niet rekenen op extra's zoals lease-auto, telefoon en laptop.
Extra's zoals winstdeling, individuele prestatiebeloning etc kunnen wel bijzitten, afhankelijk van de werkgever.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 augustus 2008, 12:10
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Startsalaris

Dat is geen startsalaris en beslist niet voor marketing management. Tenzij je goed kunt verkopen en flinke bonussen binnensleept.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 augustus 2008, 16:11
laura44 laura44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2008
Berichten: 8
laura44 is on a distinguished road
Standaard Re: Startsalaris

Hoi,

Start-salaris:
€ 2200 voor WO,
€ 1900.00 voor HBO en
€ 1600 voor MBO

Dit is wat ik zoal tegen kom. Het is ook waar je voor kiest: Wil je meteen stressen en scoren of ga je relaxed aan gang. Kies je voor het laatste, dan heb je nog de tijd e.e.a uit te zoeken en kijken waar je kwaliteiten liggen. Dit is meer de lange termijn visie. Netto maakt het ook nog niet eens zo veel uit namelijk. Ik zou altijd zoveel mogelijk extra's eruit slepen naast een wat minder salaris. Vaak ben je dan beter af! Succes!

Groet Laura
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 augustus 2011, 17:15
Henk-Jan12
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

De gemiddelde student bestaat niet, het is echt afhankelijk van welke persoon je bent. Hoeveel ervaring heb je? Welke vaardigheden beheers je? Hoe kom je over? Toen ik destijds startte verdiende ik 3200 bruto en had ik een lease-auto (klasse A). Dat ging na 2 jaar flink omhoog.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 september 2011, 14:56
Rick2 Rick2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 september 2011
Berichten: 1
Rick2 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Dat is geen startsalaris en beslist niet voor marketing management. Tenzij je goed kunt verkopen en flinke bonussen binnensleept.
Inderdaad, marketing management valt niet in dit plaatje
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback gevraagd (Engelse motivatiebrief voor toelating master) siri21 Sollicitatiebrief en cv 2 5 februari 2011 14:17
Recruiters, Harvard University Extension in Management Master. € 50,000 waard? 123 Opleiding kiezen en volgen 2 16 oktober 2010 14:02
Van CE naar Master Marketing management Joris Opleiding kiezen en volgen 3 18 juni 2008 03:26
Iemand ervaring met HBO Marketing Management? Jupiter Opleiding kiezen en volgen 7 10 juni 2008 22:19
Master of Science in Management, wat heb je er aan? thor2002 Opleiding kiezen en volgen 1 28 januari 2008 13:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon