Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 augustus 2009, 12:15
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Herkansing op 1 vraag

mijn tweede gesprek dinsdag ging best goed, hoewel ik zenuwachtiger was dan de eerste keer.

Alleen toen kwam de vraag; waarom moeten we jou aannemen?

Nou, makkie, ik kan nu een sterk pleidooi opnoemen! Dat ik op zoek ben naar vastigheid en dus geen jobhopper ben, dat ik genoeg ervaring heb en snel leer, dat ik twee kindjes heb en geen plannen heb voor nog meer kindjes (is dat wel een goeie om te noemen??), dat ik goeie opvang heb ook als ze evt ziek zijn, dus flexibel ben, dat ze een enthousiaste en jonge vrouw aannemen die houdt van overzicht, orde en nauwkeurigheid (dat zijn echt superbelangrijke punten voor de directrice).

Het is zeker niet normaal om nog 5 minuten van hun tijd te vragen, en een herkansing te vragen voor die éne vraag?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 augustus 2009, 13:02
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: herkansing op 1 vraag

1: 99% van bedrijven/mensen zal je geen 2e kans geven op een vraag.
2: Kinderen noemen is meestal een zwaktebod.
3: Straattaal gebruiken is niet goed (goeie is geen Nederlands maar straattaal).
Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 augustus 2009, 13:04
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: herkansing op 1 vraag

ik zou het ook niet exact zo zeggen ...

Maar ik moet me er maar bij neer leggen en afwachten..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 augustus 2009, 20:07
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Herkansing op 1 vraag

Als dit gevraagd wordt, wil degene meestal weten waarom het voor de organisatie een voordeel is om jou aan te nemen.
Dat jij er voordeel bij hebt dat snappen ze zelf ook wel....

De redenen die jij nu noemt zijn allemaal op jezelf gericht en zelfs erg persoonlijk, maar je moet eigenlijk vertellen waarom en hoe die organisatie er iets bij wint als ze jou aannemen... wat heb jij ze te bieden aan vaardigheden, eigenschappen, talenten en drijfveren waardoor ze er beter van worden??

Een herkansing vragen is zeer ongebruikelijk.... maar ach wie weet trek je wel de aandacht, je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt...

Maar feitelijk had je het antwoord op deze zeer voor de hand liggende en bijna altijd gestelde cliché vraag al klaar moeten hebben.... volgende keer dus wat beter voorbereiden!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 augustus 2009, 16:05
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Herkansing op 1 vraag

Dorien,

Iemand aannemen hangt meestal niet af van 1 vraag. Dat is meer het totaalplaatje. Ik heb wel eens gelezen dat vaak al in de eerste minuten onbewust wordt beslist of iemand het zal worden.

Het is wel een standaardvraag, zoals makingsense al aangeeft, en moet je eigenlijk beantwoorden vanuit bedrijf. Wat heb jij bedrijf te bieden?
Kinderen zou ik niet noemen. Dat zou een man ook niet doen en is ook niet relevant. Blijkbaar heb je plan achter de hand voor als ze ziek zijn enz.

Geen herkansing vragen. Die krijg je toch niet en komt waarschijnlijk alleen maar raar over.

Als jij er echt heel erg mee zit, kan je eventueel nog e-mail of brief aan wagen als je naam/ mailadres weet van degene die gesprek afnam. Dan bedank je hem voor zijn tijd en zet je nog op een rij wat je toen eigenlijk had willen zeggen.

Maar nogmaals, het zal niet van die ene vraag afhangen.

Ik zal voor je duimen. Hopelijk wordt je aangenomen en anders moet je het gewoon beschouwen als oefening voor volgend gesprek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De vraag: vertel eens wat over jezelf Laspiering Sollicitatiegesprek 3 28 mei 2009 20:36
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carrièreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48
Vraag over geld van examen horecaportier Ruve_silverpacer Opleiding kiezen en volgen 1 2 augustus 2007 06:43
Help! Telefoneren vooraf: wat vraag ik? Jona Sollicitatiebrief en cv 2 23 mei 2006 18:46
Vraag/ discussie: Is er een geschikte sollicitatiebrief aankomstdag?? Myrthe Sollicitatiebrief en cv 1 25 augustus 2005 15:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon