Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 september 2005, 20:09
Cowfreak Cowfreak is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Berichten: 1
Cowfreak is on a distinguished road
Standaard beoordelen sollicitatiebrief

Zou iemand even naar mijn sollicitatiebrief willen kijken en willen voorzien van commentaar,

Bij voorbaat dank,

Cowfreak
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatiebrief 43.doc‎ (20,0 KB, 711x gelezen)

Laatst gewijzigd door Cowfreak; 27 september 2005 om 21:04
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 oktober 2005, 17:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: beoordelen sollicitatiebrief

Beste sollicitant,

De brief is direct, maar misschien iets te direct. Het woord 'ik' moet je minder proberen te gebruiken. En probeer je taal iets meer zakelijk te houden. Enthousiasme spreekt er zeker wel uit!

Succes ermee!

Een collega forum-gebruiker
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 oktober 2005, 13:13
CBUI
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: beoordelen sollicitatiebrief

Eerste indruk was positief omdat het kort en bondig is. Inhoudelijk kan echter iets beter, ik ken jou situatie niet, maar als je gerelateerde ervaring hebt, moet je daar meer gebruik van maken. Je noemt even kort je werkhouding en instelling, dat is goed maar de werkgever moet meer kwaliteiten zien die direct te maken hebben met de functie waar je voor gaat. Dus iets meer toevoegen maar wel in het kort want dat maakt je brief juist sterk. Openingszin mag iets persoonlijker, deze is vrij algemeen. Succes! Claudio
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 oktober 2005, 22:53
Erni
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: beoordelen sollicitatiebrief

Wat opmerkingen:

Ik ben erg geďnteresseerd in de functie van xxxxx die u vraagt
(Grammaticaal onjuist, ze 'vragen' geen functie. Anders formuleren).

ik wil hierbij dan ook solliciteren naar deze functie.
(Dit is een open deur, zeg eerder iets over dat je ze wilt overtuigen van je geschiktheid voor de functie door het schrijven van deze brief.)

Nauwkeurig werken en een commerciële en pro-actieve instelling dit zijn woorden die op mij van toepassing zijn en die ook in u vacature terugkomen.

(Let op je grammatica en je spelling: Formuleer het bijvoorbeeld als volgt:
Enkele persoonskenmerken die u in uw vacature noemt, zijn nauwkeurig werken, etc.... Deze woorden zijn op mij van toepassing.
(Probeer voorbeelden te noemen. Heb je bijvoorbeeld bijbanen gehad in je studententijd, waarin je deze kenmerken liet zien?)
(Het is niet 'u ' vacature, maar 'uw' vacature. Veel recruiters struikelen over dit soort spelfouten. Zeker als je net over jezelf verteld hebt dat je nauwkeurig werkt. Gebruik je spellingscontrole!!)


Verder spreekt het mij aan dat het een vacature is in een klein, dynamisch bedrijf.
Ik wil u er op wijzen dat ik mijn hbo opleiding weliswaar nog niet afgerond heb maar ik hoop deze binnen een jaar af te ronden.
(Solliciteer je op een fulltime baan? Hoe ga je dat combineren? Qua spelling: hbo-opleiding en zet een komma tussen 'heb' en 'maar').

Dit heeft voor mij als voordeel dat ik het gene wat ik leer gelijk in de praktijk kan brengen.
(Dat is voor jou heel fijn, maar wat heeft de potentiële werkgever daar aan? Je toont in je brief geen werkervaring aan, hebt je studie nog niet afgerond, maar wil wel aan de slag. Verplaats je in de schoenen van de werkgever. Is dit wat hij/zij wil horen? )


Graag zou ik door u uitgenodigd willen worden voor een kennismakinggesprek waarin ik mijn motivatie nader kan toelichten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste Tamara23 Sollicitatiebrief en cv 7 24 februari 2007 14:43
Sollicitatiebrief medewerker bevolking Dina Sollicitatiebrief en cv 4 28 november 2006 18:16
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon