Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 juni 2017, 11:27
idfx idfx is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 4
idfx is on a distinguished road
Standaard motivatiebrief vergunningverlener

Hallo,
Mijn contract is beeindigd door onenigheid tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. Kan ik dit schrijven? Verder vraag ik me af of het voldoende is om alleen te schrijven over je laatste werkzaamheden,...wordt anders zo lang is mijn idee.

Geachte heer XXX

Op zoek naar een passende vacature op de site techniekwerk.nl, viel mijn oog op uw advertentie. De vacature vergunning verlener sluit aan bij mijn werkervaring.

Gedurende de afgelopen twee jaar ben ik werkzaam geweest als waste-coördinator en stralingsdeskundige bij XXXXX. Dit bedrijf is speciaal in het leven geroepen om het voormalig XXX terrein op een beheerste/gecontroleerde wijze te ontmantelen en te saneren. Door onenigheid tussen opdrachtgever en opdrachtnemer is mijn contract beëindigd. Ik ben op zoek naar een vergelijkbare uitdagende functie.

Als waste-coördinator had ik de verantwoordelijk over de afval- en reststromen van de P-plant. Wanneer naar inzicht van de opdrachtgever de benodigde informatie aangaande de omgang met afval- en reststromen niet voldoende specifiek was, maakte ik een werkplan voor de betreffende stroom. Het registreren van afvalstromen, op welke wijze nieuwe mutaties moeten worden verwerkt en de informatieverstrekking richting opdrachtgever hoorde bij mijn taken.
Daarnaast zorgde ik als stralingsdeskundige voor het naleven van vigerende wet- en regelgeving tijdens de uitvoering van het werk op het gebied van ioniserende straling. Ik verrichte controlemetingen bij het openen en betreden van installaties en bepaalde samen met de veiligheidskundigen en brandweer de benodigde PBM’s, ik adviseerde op het gebied van ioniserende straling. De opslag en de registratie van het radioactief materiaal hield ik in een logboek bij en dit werd ter inzage aan de ANVS overlegt.

Ik beschik over de competenties die u vraagt in de functie omschrijving. Ik heb een uitstekend werktuigbouwkundig inzicht, ben creatief en leer snel nieuwe technieken aan. Uiteraard kijk ik uit naar een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek, zodat ik u meer kan vertellen over wat ik voor uw onderneming kan betekenen.

Met vriendelijke groet,
XXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juni 2017, 12:52
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

De zinsnede 'Onenigheid tussen opdrachtgever en -nemer' roept bij mij wel vragen op. Ben jij ook in dit conflict betrokken? Ik zou het niet formuleren zoals je dit nu hebt gedaan.

Verder valt het me op dat je in je brief niet de koppeling maakt tussen hetgeen het bedrijf van de sollicitant wenst en wat jij te bieden hebt. Je beschrijft vooral wat je in vorige functie hebt gedaan, maar is dit interessant genoeg voor je potentiele werkgever? Je sluit vervolgens af met:
Citaat:
Ik beschik over de competenties die u vraagt in de functie omschrijving. Ik heb een uitstekend werktuigbouwkundig inzicht, ben creatief en leer snel nieuwe technieken aan.
Leg dan eens uit waarom jij vindt dat jij over de competenties beschikt die in de functiebeschrijving staan. En waaruit blijkt dat jij een uitstekend werktuigbouwkundig inzicht hebt? Hiervoor kun je de STAR-methode gebruiken.

En nog een laatste tip: geef duidelijk aan waarom je bij dit bedrijf zou willen werken. Wat spreekt je in deze werkgever aan?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 juni 2017, 13:24
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Het "onenigheid tussen opdrachtgever en opdrachtnemer" roept inderdaad vragen op en misschien zelfs argwaan. Wat is jouw rol hierin? Komt het omdat jij die opdracht niet goed deed? Dat soort gedachten zouden kunnen ontstaan.
Je zou het algemener kunnen maken: Vanwege inkrimping, of wegens bedrijfseconomische omstandigheden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juni 2017, 18:46
idfx idfx is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 4
idfx is on a distinguished road
Standaard

Ja klopt, het roept vragen op,.. ik had niets met de onenigheid te doen, managers op zijn best, stelletje kleuters, maar dat terzijde. Ik zal dat schrappen en vervangen door "het project liep ten einde". Wanneer ik mijn brief terug lees maak ik inderdaad geen enkele koppeling met de taken die in de functie omschrijving staat, dat komt omdat ik vaak dezelfde algemene brief gebruik. Is makkelijk maar gebleken, niet echt succesvol!
Nu ja, ik zal met een betere motivatiebrief moeten komen. Zal in de loop van deze week worden ge-upload. Nu ga ik proberen anderen te helpen,, voor wat hoort wat,. dank!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
motivatiebrief promotie-onderzoek sara786 Sollicitatiebrief en cv 2 29 november 2016 17:01
Motivatiebrief voor Commerciële Economie Nick95 Sollicitatiebrief en cv 3 18 juli 2016 19:14
Motivatiebrief MrNick Sollicitatiebrief en cv 4 26 juni 2016 16:08
Motivatiebrief Operator (BBL) ikwilleren Sollicitatiebrief en cv 4 11 maart 2013 11:18
Dezelfde motivatiebrief gebruiken of toch maar niet? Anissa Sollicitatiebrief en cv 1 2 september 2011 09:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon