Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 februari 2007, 20:48
darcfury darcfury is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 februari 2007
Berichten: 1
darcfury is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief stage verpleegkunde

ik zou graag willen weten of de brief inhoudelijk goed is..

--------------------

Betreft: Sollicitatie/stageplaats voor de functie van verpleger.


Geachte heer/mevrouw,

In september dit jaar ga ik de HBO opleiding verpleegkunde niveau 4 volgen bij *** in ***. Het is mijn droom om tijdens dit leerwerktraject bij jullie te werken. Nadat ik jullie site zorgvuldig had bekeken en het ziekenhuis meerdere malen bezocht had, wist ik dat dit een werkplek zal zijn waar ik me thuis zou voelen en iets voor mensen zou kunnen betekenen.

Afgelopen (school)jaar ben ik begonnen aan de HBO-opleiding ***. Per 1 februari ben ik hier echter mee gestopt. Ik vond de opleiding niet bij mezelf passen en had daardoor ook niet meer de motivatie om deze opleiding af te maken. Op mijn vorige school, ook ***, heb ik ook nog een studietest gedaan. Daar kwam zorg als één van de beste sectoren uit. Naar aanleiding van de keuze om volgend jaar de opleiding tot verpleger te volgen zou ik graag willen informeren naar een stageplaats binnen uw organisatie. Daarbij solliciteer ik tevens naar een functie in deze richting binnen uw organisatie voor na de stage periode.

Ik beschik over de volgende karaktereigenschappen om goed in jullie ziekenhuis te kunnen functioneren: ik ben zorgzaam en behulpzaam, ik ben geduldig, ik werk nauwkeurig, ik sta stevig in mijn schoenen, ik ben fexibel, ik ben dienend, ik ben erg creatief, ik ben zelfstandig, en ik kan goed communiceren. Ook het contact met de diverse cliënten en werken binnen een team spreekt mij erg aan.

In het bijgevoegde curriculum vitae kunt u aanvullende informatie over mij vinden. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik ten alle tijden bereid u hier verder over te informeren. Graag zou ik mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek toelichten. Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 februari 2007, 11:25
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief stage verpleegkunde

Hoi Darkfurie,
Ik zal tussen ( ) mijn opmerkingen zetten.


Betreft: Sollicitatie/stageplaats voor de functie van verpleger.


Geachte heer/mevrouw, (zorg dat je een naam hebt. Dan kun je die hier neerzetten. De ontvanger vindt het heel fijn om zijn/haar naam terug te zien)

In september dit jaar ga ik de HBO opleiding verpleegkunde niveau 4 volgen bij *** in ***. Het is mijn droom om tijdens dit leerwerktraject bij jullie te werken. Nadat ik jullie site zorgvuldig had bekeken en het ziekenhuis meerdere malen bezocht had, wist ik dat dit een werkplek zal zijn waar ik me thuis zou voelen en iets voor mensen zou kunnen betekenen. (dit mag korter en krachtiger. iets van: "In september zal ik starten in de opleiding HBO-V???. Omdat ik goed voorbereid aan de studie il beginnen, ben ik me al aan het oriënteren op een gepaste stageplaats. Na het bezoeken van uw accomodatie én u website ben ik ervan overtuigd dat uw instelling de stageplaats is die ik zoek."(maar dan in je eigen bewoording))

Afgelopen (school)jaar ben ik begonnen aan de HBO-opleiding ***. Per 1 februari ben ik hier echter mee gestopt. Ik vond de opleiding niet bij mezelf passen en had daardoor ook niet meer de motivatie om deze opleiding af te maken.(ik lees hier dat je geen motivatie hebt.Geef er een draai aan dat je er wel wat geleerd hebt, maar de roep naar de zorg toch doorslaggevend is geweest) Op mijn vorige school, ook ***, heb ik ook nog een studietest gedaan. Daar kwam zorg als één van de beste sectoren uit. Naar aanleiding van de keuze om volgend jaar de opleiding tot verpleger te volgen zou ik graag willen informeren naar een stageplaats binnen uw organisatie. Daarbij solliciteer ik tevens naar een functie in deze richting binnen uw organisatie voor na de stage periode. Dit moet je pas aan de orde brengen als je in je stage zit. Je hebt dan al credits en dat praat dan makkelijker)

Ik beschik over de volgende karaktereigenschappen om goed in jullie ziekenhuis te kunnen functioneren: ik ben zorgzaam en behulpzaam, ik ben geduldig, ik werk nauwkeurig, ik sta stevig in mijn schoenen, ik ben fexibel, ik ben dienend, ik ben erg creatief, ik ben zelfstandig, en ik kan goed communiceren. Ook het contact met de diverse cliënten en werken binnen een team spreekt mij erg aan. (Hier begin je alles met "ik". Maak er volzinnen van en geef daarin aan wat jou vaardigheden aan meeraarde hebben voor die job. Zoals jij het schrijft kan iedereen het en is het wat standaard. Hier kun je juist jezelf profileren.)

(Je zou je gretigheid nog ergens kunnen verwerken. Je zou de verwachting uit kunnen spreken dat je in je stage veel gaat leren omdat je een makkelijke student bent die snel veel informatie kan verwerken)

In het bijgevoegde curriculum vitae kunt u aanvullende informatie over mij vinden. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik ten alle tijden bereid u hier verder over te informeren. Graag zou ik mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek toelichten. Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet.

Met vriendelijke groet,[/QUOTE]


Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage verpleegkundige: graag commentaar Daisy Sollicitatiebrief en cv 10 13 maart 2012 16:23
Sollicitatiebrief voor stage MargrietN Sollicitatiebrief en cv 6 12 maart 2007 16:42
Sollicitatiebrief Stage Engineering b.presentacion Sollicitatiebrief en cv 3 30 januari 2007 14:50
Sollicitatiebrief voor stage CWI saartje Sollicitatiebrief en cv 5 10 januari 2007 18:34
3de poging, sollicitatiebrief gemeente voor stage saartje Sollicitatiebrief en cv 2 20 juni 2006 12:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon