Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 november 2009, 17:04
01-johndoe 01-johndoe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 5
01-johndoe is on a distinguished road
Standaard Voorbereiding

Mensen,

Komende woensdag heb ik een sollicitatiegesprek. Nu heb ik alle kwaliteiten, sterke en zwakke punten op papier genoteerd.
Ook de 'standaard' vragen heb ik beantwoord en mijn eigen vragen zijn genoteerd.

Wat neem je mee naar het sollicitatie gesprek? Ik kan mij voorstellen dat overkomt als een controle-freak, maar misschien weet je ook wel niets te vertellen of vergeet je dingen door de zenuwen?

Ik hoop dat iemand mij tips kan geven!

Groet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 november 2009, 18:04
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Voorbereiding

Hoi,

Ik zou mapje meenemen met je brief en CV, eventueel nog wat kopieen. Doe ik altijd voor het geval er extra mensen bij zijn die het niet bij zich hebben.

Verder de sterke en zwakke punten en je eigen vragen. Gewoon in net mapje doen en meenemen in gesprek. Mocht je echt dichtklappen en vragen niet meer weten, kan je het er bij pakken. Als je een vraag krijgt en je weet geen antwoord, kan je eventueel vragen of ze het willen toelichten/ vraag willen herhalen. Eventueel kan je nog zeggen dat je het interessante vraag vindt, er even over nadenkt en later op terugkomt (dan natuurlijk wel onthouden).

Als het een goede interviewer is, zal hij je eerst ook op je gemak stellen. Bedenk ook dat het gesprek aan 2 kanten werkt. Jij moet ook kijken of bedrijf wel is wat je er van verwacht en of je er graag zou werken. Tip: sollicitatie begint al bij de receptie. Zodra je binnen bent, wordt er misschien op je gelet. Ik heb wel eens gehoord van iemand die niet vriendelijk was tegen de receptioniste. Dat kwam de interviewer te horen en hij is vervolgens afgewezen.

Tja, en natuurlijk heel belangrijk, ga liever een half uur eerder weg en in de buurt een kopje koffie drinken dan 2 minuten te laat. Ook al ken je de weg en de route. Er hoeft maar ongeluk te gebeuren of bus missen en je bent te laat.

Heel veel succes woensdag!

Gr,
Rosina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 november 2009, 18:15
01-johndoe 01-johndoe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 5
01-johndoe is on a distinguished road
Standaard Re: Voorbereiding

Rosina,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik ga inderdaad ruim op tijd weg, dat lijkt mij wel zo slim.
Met de vriendelijkheid gaat het wel goed komen.

Ik zal het meenemen in een keurig hoesje en mijn best doen.

We wachten af.

Groet John
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiegeprek voorbereiding VVV-informatrice fleur.jansen Sollicitatiegesprek 1 8 september 2009 12:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon